کد خبر: ۱۰۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
ارسال به دوستان
ذخیره
گزارش اختصاصی گفتارنو از تناقضات حاضر در لیست اصولگرایان برای کرمان و راور
حال باید نشست و منتظر ماند که تکلیف ائتلاف پرتناقض پورابراهیمی – زاهدی چه خواهد شد آن هم با حضور اصولگرایان با سابقه‌ای همچون جواد کمالی و مهدی ابراهیمی‌نژاد که حتی یک منبع آگاه هدف از وارد کردن مهدی ابراهیمی‌نژاد در صحنه انتخابات را خراب کردن آرای پورابراهیمی عنوان کرده بود.
اپیزود اول: اسفند 1386 پورابراهیمی جوان که معاونت استانداری کرمان در اوایل دولت احمد‌ی‌نژاد را برعهده داشت پا به عرصه انتخابات مجلس هشتم گذاشته بود. انتخاباتی که اصولگرایان وی را در لیست خود قرار ندادند و پورابراهیمی 37 ساله با بیان چنین جملاتی شدیدا در برابر شورای اصولگرایان استان کرمان موضع گرفت: "اصولگرایی و خدمت به انقلاب در راستای ارزش‌های نظام و انقلاب، عمل کردن به صورتجلسه‌های افراد پنج و یازده نفره نیست! مگر می‌شود در صورتجلسه‌ای اعلام کرد کسی به ارزش‌ها اعتقاد دارد یا نه؟ مگر می‌توانند چند نفر تصمیم گیری کنند که می شود، برای اصولگرایی حدود و معیار تعیین کرد؟!"

پورابراهیمی پس از روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد از اولین افرادی بود که در کرمان راهی استانداری شد و به عنوان معاون استاندار مشغول به فعالیت شد. وی که در سال 86 به دلیل ممانعت از ورودش به لیست انتخاباتی اصولگرایان از سران این جریان انتقاد می کرد: "یادتان هست افرادی بودند که اصلا حضور آقای احمدی نژاد را به هیچ صورت نمی پذیرفتند. هزاران حرف پشت سرایشان مطرح کردند و از کاندیدای خاص خودشان تبلیغ کردند و حتی اجازه نمی دادند جوان های این استان حمایت خود را از آقای احمدی نژاد اعلام کنند. شما دیدید چه اتفاقی افتاد. خیلی جالب بود، بعد از روی کار آمدن دولت آقای احمدی نژاد اولین کسانی که مسئولیت گرفتند، همین آقایان بودند."

به هر ترتیب وی در آن سال با رد صلاحیت در ساعات پایانی روزی که فردایش انتخابات مجلس هشتم بود از حضور در صحنه انتخابات بازماند.


اپیزود دوم: اسفند ماه سال 91 خبرگزاری فارس خبری منتشر کرد که نشان از اختلاف بین زاهدی و پورابراهیمی دو نماینده کرمان و راور در مجلس داشت، متن خبر چنین بود: ""تعدادی از وکلای ملت در اطراف این دو نماینده حضور یافته و از ادامهاین موضوع جلوگیری کردند و پورابراهیمی را به مکان دیگری از صحن علنی بردند. به نظر می‌رسد علت درگیری لفظی پورابراهیمی و زاهدی، نطق میان دستور پورابراهیمی بود که در آن گفته بود:مجمع نمایندگان استان کرمان بارها نسبت به عملکرد شرکت ملی مس انتقاد داشتند اما رئیس مجمع که محمد مهدی زاهدی است آن را انتقال نداده است."

اپیزود سوم: پورابراهیمی در سال دوم نمایندگی‌اش به دلیل اختلافات زیادی که با مهدی زاهدی نماینده اصولگرایان در مجلس و رئیس مجمع نمایندگان استان داشت، خود را برای تصدی کرسی ریاست مجمع نامزد کرد که با کسب سه رای در مقابل هفت رای مجددا ریاست مجمع نمایندگان به مهدی زاهدی رسید.  

اپیزود چهارم: تغییر فرماندار راور در دولت یازدهم نقطه اختلاف دیگری برای دو نماینده کرمان و راور شد به گونه‌ای که محمدرضا پورابراهیمی پس از انتشار خبر تغییر میرصادقی، فرماندار روار توسط سایت استانداری کرمان سریعا واکنش نشان داد و در گفت‌وگویی ضمن انتقاد از عملکرد استاندار کرمان در این زمینه گفت: "این رفتار که به واسطه فشار سیاسی افراد خاصی صورت می‌گیرد به هیچ عنوان به نفع شهرستان راور نیست! که دلیل پیگیری مستمر یکی از نمایندگان مجلس در خصوص عزل آقای میرصادقی فرماندار بومی و پرتلاش این شهرستان و جایگزینی نیروی دلخواه، اقدامی ناشایست و برخلاف مصالح مردم شهرستان راور می‌باشد." اما در سوی دیگر ماجرا، محمد مهدی زاهدی نیز این اظهارات نمانیده جوان‌تر کرمان و راور را بی جواب نگذاشت و به ایسنا گفت: "این موضوع را تکذیب می کنم و این صحبت ها شایعهای بیش نیست." چند روز بعد نیز بیانیه‌ای با امضای جمعی از جوانان شهرستان راور توسط یکی از سایت‌های نزدیک به زاهدی بر علیه پورابراهیمی منتشر شد.

اپیزود پنجم: چهارشنبه دوم دی ماه محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان و راور در مجلس نهم وارد فرمانداری کرمان شده است تا برای دهمین دوره انتخابات مجلس ثبت‌نام کند. در همین اثنا نیز دفتر ارتباطات مردمی محمدرضا پورابراهیمی نماینده دیگر کرمان و راور اطلاع‌رسانی کرده است که وی همزمان با اذان ظهر برای ثبت‌نام وارد فرمانداری کرمان خواهد شد. ثبت‌نام زاهدی تا اذان ظهر به طول می‌انجامد و وی به اتفاق تنی چند از دوستانش همچنان در فرمانداری است و این درحالی است که دوستان پورابراهیمی نیز براساس قرار قبلی وارد فرمانداری شده‌اند تا وی را همراهی کنند ولی از آن جا که اختلاف بین پورابراهیمی و زاهدی عمیق‌تر از این حرف هاست پورابراهمیمی حاضر نمی‌شود در فرمانداری حاضر شود ولی هوادارانش از جمله برادرش در فرمانداری حاضر و منتظرند اما با تماس‌های مکرر با پورابراهیمی در تماس هستند و وی را از جو فرمانداری و حضور زاهدی آگاه می‌کنند. پورابراهیمی تا زمانی که زاهدی از فرمانداری خارج نشد وارد ستاد انتخابات نشد تا این رفتار وی نشان دهد که اختلافات این دو نماینده عمیق و ریشه‌ای تر از این حرف‌ها است.

اپیزود ششم: 26 بهمن ماه خبرگزاری فارس بیانیه‌ای از شورای مرکزی اصولگرایان کرمان را منتشر می‌کند که نام 7 نامزد انتخاباتی در آن معرفی شده است و نکته جالب توجه این بیانیه قرار گرفتن نام پورابراهمیمی و زاهدی در کنار هم برای حوزه انتخابیه کرمان و راور است. بیانیه‎ای که کمتر از 24 ساعت با "نه" پورابراهیمی مواجه شد و این نماینده کرمان و راور که روز به "نه" همین شورا مواجه شده بود به صراحت در جمع دانشجویان دانشگاه ازاد گفت: " از اصولگرایان تشکر می کنم ولی به‌عنوان کاندیدای مستقل در عرصه‌ی انتخابات وارد خواهم شد."

اپیزود آخر: نگاهی به مسائل مطروحه در اپیزودهای بالا و رفتار سیاسی شورای مرکزی اصولگرایان استان کرمان در بیانیه اخیرشان به وضوح می‌توان در یافت که در انتخابات پیش‌رو اصولگرایان در برابر اصلاح‌طلبان از پایگاه رای پورابراهیمی که آن چنان هم زیاد نیست، مدد خواهند گرفت و این همان پورابراهیمی‌ای است که چندین و چند بار صلاحیتش برای قرار گرفتن در لیست نهایی اصولگرایان رد شده بود. حال باید نشست و منتظر ماند  که تکلیف این ائتلاف پرتناقض چه خواهد شد آن هم با حضور اصولگرایان با سابقه‌ای همچون جواد کمالی و مهدی ابراهیمی‌نژاد که حتی یک منبع آگاه هدف از وارد کردن مهدی ابراهیمی‌نژاد در صحنه انتخابات را خراب کردن آرای پورابراهیمی عنوان کرده بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)