کد خبر: ۱۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
وی افزود: امروز دولتی برسرکار نیست که بخشی از نیروهای انقلاب را به حاشیه بکشاند، بلکه دولتی بر سرکار است که نیروهای اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل را به حاشیه نمی راند و برای همه جریان های وفادار به انقلاب که اصل انقلاب، قانون اساسی، ولایت فقیه و شخص ولی فقیه را قبول دارند، احترام قایل است و صحنه را برای فعالیت آنان برقرار می کند.
 وزیر اطلاعات از 22 بهمن به عنوان روز تجدید میثاق مردم با امام راحل و شهدا و مقام معظم رهبری یاد کرد و گفت: باید با اتحاد، وحدت و برادری انقلاب خود را به دست صاحب اصلی اش، حضرت قائم آل محمد(عج) برسانیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی روز چهارشنبه در جمع راهپیمایان 22 بهمن قزوین افزود: باید وحدت و اتحاد را در جامعه خود گسترش دهیم. 

وی پیروزی انقلاب اسلامی را حاصل پایمردی و مبارزات ملت سربلند ایران و رهبری امام خمینی(ره) خواند و گفت: روز 22 بهمن یادآور حماسه هایی است که عزت و اقتدار ملت را ایران رقم زد.

حجت الاسلام علوی با تبریک سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به ملت ایران اسلامی بویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مقام معظم رهبری، گفت: در طول 36 سال گذشته تا امروز، هر سال شاهد حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن که ضامن تداوم و بقای انقلاب و پشتوانه خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی بوده اند، هستیم.

 راهپیمایی پرشور مردم 22 بهمن، خنثی کننده توطئه دشمنان است

وزیر اطلاعات حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن را موجب یأس و ناامیدی دشمنان اسلام و انقلاب دانست و از سوی دیگری باعث شکوفه دادن امید و امیدواری در دل علاقه مندان به جمهوری اسلامی و انقلاب در سراسر دنیا دانست و گفت: مردم باید قدر این حضور که توطئه های دشمنان را خنثی کرده است بدانند.

حجت الاسلام علوی خاطرنشان کرد: حضور پرشور و با شکوه مردم در راهپیمایی این روز باشکوه، عزم فرزندان اسلام را در رزم بی امان با دشمنان خلل ناپذیر کرده و مایه قوت قلب رهبر معظم انقلاب را فراهم نموده و باعث شده تا پرچم پرافتخار انقلاب اسلامی بیشتر به اهتزاز درآمده و انقلاب تداوم یابد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در شرایطی به پیروزی دست یافت که پیش از آن انقلابیون و مبارزان امیدی به موفقیت و پیروزی نداشتند، افزود: نسل اول انقلاب در موقعیتی پا به صحنه گذاشتند که امیدی به فراگیری انقلاب وجود نداشت، اما امام راحل از نقطه ناامیدی و یاس کار را آغاز کردند و آنرا به امید و پیروزی بدل ساخت.

وزیر اطلاعات با اشاره به آغاز نهضت امام خمینی (ره) در سالهای 41-42 افزود: پس از فوت آیت الله العظمی بروجردی، رژیم ستمشاهی احساس کرد که تشیع فاقد مرجع منحصر بفرد شده و مذهبی ها فاقد رهبری قدرتمند هستند، بنابراین وقت تعبیر خواب های ضد اسلامی فرا رسیده است، غافل از آنکه سپهر مرجعیت ایران خالی از چهره های تابناک نبوده و با وجود امام راحل، علما با تشکیل شورای مراجع گردهم آمدند.

وی ادامه داد: این شورا بیانیه های خود را با امضای 9 تن از علما صادر و سپس با امضای مراجعی چون آیت الله خوانساری و آیت الله میلانی منتشر می ساخت تا رژیم نتواند از تعدد مراجع سوء استفاده کند.

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه امام راحل، علما و بازاریانی را که به خاطر اتفاقات مشروطه و نهضت ملی شدن صنعت نفت، بی رغبت به حضور در صحنه سیاست شده بودند را وارد عرصه کرد، افزود: امام راحل این قشر را به حضور در صحنه و آنها را به وحدت و انسجام در راه نجات اسلام تشویق کردند و در ادامه این راه بود که هیات های موتلفه اسلامی شکل گرفت و در دانشگاه ها نیز انجمن های اسلامی وارد عرصه مبارزه شدند.

وی ادامه داد: پس از این اتفاقات چیزی نگذشت که رژیم ستمشاهی مردم را یکپارچه در پاسخ به ندای رهبر خود در صحنه حاضر یافت و با تصور مهار خیزش و انقلاب مردم، دست به جنایت 15 خرداد زد.

وزیر اطلاعات به بیان روحیه خلل ناپذیری امام راحل در راه مبارزه با رژیم ستمشاهی اشاره کرد و گفت: در سال 43 امام راحل پس از تحمل سختی های دوران مبارزه، در اعتراض به قانون کاپیتولاسیون علیه رژیم فریاد بلند کرد و این بار لبه تیز حملات خود به طور به مستقیم به شاه و پشتوانه خارجی او (آمریکا) متوجه ساخت داد.

حجت الاسلام علوی با اشاره به دوران مبارزه امام خمینی(ره) در تبعید، گفت: در سال 56 و در دورانی که خیلی ها کار شاه و رژیمش را با سرکوب و دستگیری مخالفان تثبیت شده می دانستند و در شرایطی که موسسه آمریکایی اعلام کرد تا 25 سال آینده چیزی حیات رژیم ایران را تهدید نمی کند، امام راحل بار دیگر پرچم مبارزه را برافراشتند و در نقطه یاس و ناامیدی مبارزان، بار دیگر حرکت خود را با هوشیاری و بیداری مردم آغاز کردند و انقلاب را به پیروزی رساندند.

حجت الاسلام علوی، پیروزی انقلاب اسلامی را مصداق آیاتی از قرآن دانست که در لحظاتی که پیامبران الهی دچار یاس می شدند، به نصرت الهی وعده و بشارت داده می شود.

 حضرت امام خمینی(ره) شاگرد مکتب قرآن بود

وزیر اطلاعات ادامه داد: امام خمینی(ره) برای آنکه شاگرد مکتب قرآن بود، نهضت خود را در دوره اختناق و از دل یاس آغاز کرد و در ادامه انقلاب را به پیروزی رساند.

حجت الاسلام علوی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به مردم دوستی امام راحل، گفت: امام خمینی(ره) مردم را همچون فرزندان خود دوست داشتند و هیچگاه آنها را مقابل یکدیگر قرار ندادند.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: یکی از تفاوت های انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها این است که امام(ره) ارتش و نیروهای مسلح را متعلق به مردم و کشور می دانست، در حالیکه در سایر انقلاب ها همیشه بین مردم و نیروهای مسلح درگیری و ستیز وجود داشت.

حجت الاسلام علوی به توصیه های مهربانانه و مشفقانه امام راحل به ارتش برای پیوستن به صف مردم اشاره کرد و گفت: در هیچ یک از اطلاعیه های امام در سالهای 56 و 57 مردم به رویارویی با نیروهای مسلح فراخوانده نشدند، چرا که امام، ارتش را فرزند ملت و مردم انقلابی می دانست.

وی ادامه داد: روزی یکی از بزرگان، هنگامی که انقلابیون از سلاح کافی بهره مند شده بودند از امام خمینی(ره) در پاریس درخواست کرد، اجازه بدهند تا جواب گلوله را بجای گل با فشنگ بدهیم که ایشان اجازه ندادند و گفتنند: سربازان ارتش که به میل و رغبت خود نیامده اند و همچنین انان در برابر مردم نیستند، بلکه آنها فرزندان ملت هستند.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: امام راحل چنین دیدگاهی داشتند و با انقلاب اسلامی با چنین رویکردی در زمانی کوتاه و با کمترین تلفات جانی نسبت به سایر انقلاب ها، به پیروزی دست یافتند.

حجت الاسلام علوی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه پس از انقلاب نیز امام خمینی(ره) نظام را در پیچ و خم ها و توطئه های متعدد دشمنان بدرستی هدایت کرده و بدست خلف صالح خود آیت الله خامنه ای مقام عظمای ولایت سپردند، افزود: مقام معظم رهبری نیز با همان صلابت، مقاومت و عزم خلل ناپذیر و به شکل امام گونه انقلاب را رهبری و هدایت کرده اند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه امروز با هدایت های روشنگرانه رهبر معظم انقلاب و مقاومت و پایداری مردم، انقلاب اسلامی مراتب ترقی را یکی پس از دیگری می پیماید، افزود: پرتاب موفقیت آمیز ماهواره فجر به فضا یکی از همین افتخارات بود که به مناسبت دهه مبارک فجر انجام شد و اشک شوق را به چشم فرزندان انقلاب نشاند.

حجت الاسلام علوی، دستاوردها و افتخارات بدست آمده را حاصل پایمردی، مقاومت، آگاهی و بصیرت ملت دانست و با بیان اینکه مقام معظم رهبری در راس وحدتی که در کشور حکفرما است، حضور دارند، افزود: به تعبیر رییس جمهوری که در وزارت اطلاعات به آن اشاره داشتند، امروز یک پرچم در ایران اسلامی برافراشته و آن نیز در دست رهبری است و ما زیر این پرچم حرکت می کنیم.

وزیر اطلاعات اظهار کرد: امروز کشور در شرایطی قرار دارد که با رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش های دولت و سایر قوا، همه فرزندان انقلاب برای توسعه و آبادانی کشور دست به دست یکدیگر داده اند و همه جریان های وفادار به انقلاب و نظام در صحنه حاضر هستند.

دولت تدبیر و امید نیروهای انقلاب را به حاشیه نمی راند

وی افزود: امروز دولتی برسرکار نیست که بخشی از نیروهای انقلاب را به حاشیه بکشاند، بلکه دولتی بر سرکار است که نیروهای اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل را به حاشیه نمی راند و برای همه جریان های وفادار به انقلاب که اصل انقلاب، قانون اساسی، ولایت فقیه و شخص ولی فقیه را قبول دارند، احترام قایل است و صحنه را برای فعالیت آنان برقرار می کند.

حجت الاسلام علوی، جذب حداکثری و دفع حداقلی را راهبرد نظام و رهبری خواند و گفت: همه باید تا می توانیم سرباز به زیر چتر رهبری بیفزاییم، نه اینکه به جبهه دشمن سرباز اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه دولت در راستای ایجاد یک فضای با نشاط سیاسی در کشور قدم برداشته است، افزود: وزارت اطلاعات دولت تدبیر و امید در فضای با نشاط سیاسی می کوشد تا امنیت و آرامش حاکم باشد و امروز در تمامی فضاهای علمی، فرهنگی، هنری، اقتصادی و ورزشی کشور این امنیت و آرامش حکفرما است.

این مسوول خاطرنشان کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) با اقتدار پنجه بر گلوی دشمنان می فشارند و آنها را به درک واصل می کنند اما در مقابل مردم دست ادب برسینه می گذارند و خدمتگزاری به ملت را افتخار می انند.

مذاکرات مطلب تازه ای نیست و در دولت قبل آغاز شد

وزیر اطلاعات با اشاره به مذاکرات هسته ای با قدرت های خارجی، گفت: اینکه امروز دولت پا به عرصه مذاکره گذاشته است مطلب تازه ای نیست چرا که مذاکره با آمریکا به اذن رهبری از ابتدای سال 92 و در زمان دولت قبل آغاز شد و مذاکره با سایر کشورها نیز از گذشته و در مکان های مختلف قبل از این، مورد توجه بود.

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه مقام معظم رهبری چارچوب و خطوط مذاکره را تعیین و فضای آن را ترسیم کرده اند و مذاکره کنندگان نیز در همین راستا انجام وظیفه می کنند، خطاب به افراد دل نگران، گفت: چه کسی به ملت خیانت می کند و می خواهد آنها را به ذلت بکشاند، چه کسی پا روی عزت ملت می خواهد بگذارد؟، کسانی که پیش از انقلاب در شرایطی که پیروزی بدست نیامده بود جان خود را به خطر انداختند؟

 دولت تدبیر و امید اهل شعار دادن و شلوغ بازی نیست

وزیر اطلاعات با بیان اینکه دولت تدبیر و امید برای اداره امور، متوسل به عقل است و اهل شعار و شلوغ بازی نیست و کارها را با درایت و تدبیر به پیش می برد تا در شرایط کنونی، فشار بیشتری به مردم وارد نشود، افزود: در چنین شرایطی و هنگامه ای که دولت کشور را با تدبیر و بدون تنش اداره می کند، عده ای فریاد بیجا سر می دهند.

حجت الاسلام علوی با تاکید بر اینکه باید ملت را به وحدت دعوت کنیم و بگذاریم تا مردم بدون دغدغه زندگی کنند و از آرامش برخوردار باشند، افزود: تحریم ها بر اراده نظام برای ادامه مسیر انقلاب و پشتیبانی ملت از نظام تزلزلی ایجاد نکرده است و مردم همچنان در برابر هر فشار و توطئه ای ایستادگی می کنند و راه شهدا و آرمان های انقلاب را ادامه می دهند و بر دهان دشمن مشت می زنند.

وی ادامه داد: گرچه تحریم ها و کاهش قیمت نفت بر اقتصاد و امور جاری کشور تاثیر گذاشته و کار دولت را سخت تر کرده، ولی باید با مجاهدت و تلاش، کاری کنیم که اداره کشور و رفع مشکلات جاری آن با دغدغه کمتری صورت بگیرد.

حجت الاسلام علوی در پایان توصیه کرد: باید اخوت، برادری و وحدت را حفظ کنیم، چرا که با تخریب همدیگر همه چیز از دست می رود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
0
0
دو لت تدبیر و امید باید از نیروهای معتقد به نظام و رهبری و توانمند که دلسوز و عاشق خدمت هستند استفاده کند با این وضع که نیروهای فبلی همه را در پستهای کلیدی نگه داشتند و احیانا از نیوهای تند رو و بعضا غیر مطین خط می گیرند کار را سخت کرده و اصلا کار پیش نمی رود. باید فکری کرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)