کد خبر: ۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
آتش سوزی در خیابان شریعتی پس از سه ساعت مهار شد
وجود مواد آتش‌زا در مغازه و انبار غیراصولی که پشت مغازه وجود داشت، موجب ‌شد پس از تلاش آتش‌نشانان برای خاموش‌کردن آتش، دوباره شعله‌ی آتش از گوشه‌ی دیگر مغازه و انبار زبانه بکشد؛ اما بالاخره پس از تلاش سه‌ساعته‌ی آتش‌نشانان و سایر نیروهای خدمت‌رسان، آتش مهار شد.
با تلاش بی‌امان و سه‌ساعته‌ی آتش‌نشانان، آتش‌سوزی مغازه‌ای در خیابان شریعتی مهار شد.

به گزارش کرنا، ساعت پنج عصر امروز، مغازه‌ی فروشگاه کالای خواب در خیابان شریعتی دچار حریق شد که پس از اطلاعِ آتش نشانان از وقوع حادثه، با سرعت خود را به محل رساندند و تلاش برای مهار حریق آغاز شد.

وجود مواد آتش‌زا در مغازه و انبار غیراصولی که پشت مغازه وجود داشت، موجب ‌شد پس از تلاش آتش‌نشانان برای خاموش‌کردن آتش، دوباره شعله‌ی آتش از گوشه‌ی دیگر مغازه و انبار زبانه بکشد؛ اما بالاخره پس از تلاش سه‌ساعته‌ی آتش‌نشانان و سایر نیروهای خدمت‌رسان، آتش مهار شد.

شهردار کرمان در حاشیه‌ی این حادثه در گفت‌و‌گو با  کرنا، وجود مواد آتش‌زا، غیراصولی‌بودن، رعایت‌نکردن موارد ایمنی و نبود سیستم اطفای حریق در مغازه را دلایل وقوع آتش‌سوزی و گسترش آن دانست و در تشریح این حادثه گفت: حادثه در ساعت پنج عصر اتفاق افتاد و با سازمان آتش نشانی تماس گرفته شده که پس از پنج دقیقه، آتش‌نشانان در محل حادثه حاضر شدند.

ابوالقاسم سیف‌الهی با اشاره به حضور یک نفر در محل حادثه‌ی آتش‌سوزی افزود: یک خانم در این محل زندگی می‌کرد که توسط آتش‌نشانان نجات پیدا کرد.

وی ادامه داد: علی‌رغم بروز ترافیک زیاد در خیابان شریعتی پس از وقوع حادثه، خودروهای آتش‌نشانی به موقع در محل حاضر شدند و نسبت به مهار آتش اقدام کردند.

سیف‌الهی خاطرنشان کرد: از آتش‌نشانی‌های شهرهای اطراف نیز درخواست کمک شد و آن‌ها نیز به سرعت خود را به محل حادثه رساندند و پس از سه ساعت تلاش، آتش مهار شد.

شهردار کرمان با اشاره به وجود دو بانک ملت و سپه در دو طرف محل حادثه گفت: ادامه‌ی حریق و سرایت آن به مغازه‌ها و بانک‌های اطراف، قطعاً ما را با مشکلات بیش‌تری مواجه می‌کرد؛ بنابراین، تلاش شد تا از سرایت آتش به مغازه‌های اطراف و بانک‌ها جلوگیری شود.

سیف‌الهی حضور و ازدحام شهروندان در محل حادثه را مانع اقدام آتش‌نشانان دانست و گفت: متأسفانه افرادی که به تماشای حادثه و فیلم‌برداری با موبایل می‌پرداختند، مانع از فعالیت آتش‌نشانان و سایر نیروهای خدمت‌رسان شدند که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

شهردار کرمان هم‌چنین بیان کرد: پشت مغازه، خانه‌ی کلنگی وجود داشت که روی آن را به‌صورت غیرمجاز سقف زده بودند و به‌عنوان انبار از آن استفاده می‌شد و وجود مواد آتش‌زا در داخل انبار، موجب افزایش حریق شده بود.

سیف‌الهی افزود: مجبور شدیم با دو دستگاه لودر از پشت خانه (انبار) را تخریب کنیم، از جلوی مغازه هم آتش‌نشانان برای خاموش‌کردن آتش عمل کردند و از بالا هم با بالابر آتش سرد و در نهایت پس از سه ساعت تلاش، آتش مهار شد.

شهردار کرمان در خصوص طولانی‌شدن مهار آتش گفت: یکی از دلایل طولانی‌شدن حریق این بود که تمام موادی که در مغازه وجود داشت، آتش‌زا بودند.

سیف‌الهی افزود: این مواد شامل قالی، فرش، چسپ، پنبه، دستگاه پنبه‌زنی و ... بودند که موجب شده بود، پس از مهار آتش، دوباره آتش از گوشه‌ای دیگر زبانه بکشد.

وی ادامه داد: دلیل دوم طولانی‌شدن حریق، ازدحام جمعیت بود که مانع از فعالیت آتش‌نشانان شده بود؛ ضمن این‌که باید به‌گونه‌ای عمل می‌کردیم تا حادثه‌ای برای مردمی که به تماشای حادثه ایستاده بودند، ایجاد نشود و دلیل سوم نیز وجود خانه‌های قدیمی اطراف محل حادثه بود.

سیف‌الهی خاطرنشان کرد: فضای ایمنی بانک‌ها هم باید کنترل می‌شد که نیروی انتظامی در این زمینه کمک زیادی کرد.

شهردار کرمان بر تشکیل شورای تأمین برای بررسی موضوع تأکید کرد و گفت: شورای تأمین باید برای ساخت‌وسازهای غیرمجاز و بدون ایمنی اطراف بازار و خیابان شریعتی چاره‌ای بیاندیشد؛ چراکه این‌گونه حوادث اگر به مغازه های مجاور سرایت کند، خسارات جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت.

سیف‌الهی افزود: باید در بافت تاریخی ایمنی رعایت شود، ساخت‌وسازها ایمن و اصولی باشد و سیستم اطفای حریق در همه‌ی مغازه ها وجود داشته باشد.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان هم در حاشیه‌ی این حادثه در گفت‌و‌گو با کرنا، ضمن تشکر از فرمانداری کرمان، شهردار کرمان، شهردار منطقه‌ی یک، شرکت‌های خدمات‌رسان آب، برق و گاز و نیروی انتظامی گفت: برای مهار این آتش، تمام مجموعه‌های مربوط کمک زیادی کردند.

محمدحسین مؤمنی با بیان این‌که یک نفر مصدوم را نیز از میان آتش نجات دادیم و به اورژانس تحویل شد، در خصوص مدت‌زمان مهار آتش گفت: مهار آتش سه ساعت طول کشید.

وی افزود: علت آتش‌سوزی در دست بررسی است.

لازم به ذکر است؛ بلافاصله پس از مهار آتش‌سوزی در خیابان شریعتی، آتش‌نشانان برای مهار آتش‌سوزیِ دیگری در چهارراه کاظمی اعزام شدند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
0
0
این همه آسمون ریسمون بافتین و یک خبر را در بیست خط تکرار کردین و آخرشم نوشتین که "علت آتش‌سوزی در دست بررسی است." ؟؟؟!!!!!!!
بعدش از کی قالی، فرش، چسپ، پنبه، دستگاه پنبه‌زنی شدن مواد آتشزا؟؟؟ مواد قابل اشتعالی هستند ولی به خودی خود که آتش نمیگیرند!!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

فرماندار جیرفت: همه امکانات خدماتی و امدادی استان پای کار هستند

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)