کد خبر: ۱۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۳
ارسال به دوستان
ذخیره
وی خطاب به آمریکا و دیگر کشورهای گروه 1+5، گفت: اگر از دو چیز پرهیز کنید موفق به برقراری توافق خوب و قابل قبولی با ایران خواهید شد، باید مبنای گفت‌وگوهای خود را بر مقررات بین‌المللی استوار کنید و دست از فریب‌کاری و کارشکنی با ایران بردارید، همچنین لازم از وضع ضوابط ظالمانه علیه ایران دست بکشید و بدانید که ملت همیشه در صحنه ایران به این شگردها پاسخ‌های کوبنده‌ای خواهد داد.
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: توافق هسته‌ا‌ی ایران باید عزتمندانه، توام با حفظ دستاورهای هسته‌ای و زمینه ساز رشد وشکوفایی این صنعت درکشورباشد و همچنین برخی مشکلات اقتصادی ایجاد شده توسط تحریم‌های ظالمانه غرب را خنثی کرده و از سد راه بردارد.

به گزارش ایسنا منطقه اصفهان، علی لاریجانی صبح امروز(چهارشنبه) در مراسم گرامی‌داشت 22 بهمن که در میدان نقش جهان اصفهان برگزار شد گفت: مردم اصفهان را انقلابی و همیشه در صحنه خواند و اظهار کرد: حضور چشمگیر مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن نشانه حساس بودن آحاد ملت نسبت به سرنوشت سیاسی و اجتماعی آنها به ویژه در شرایط امروز ایران و منطقه است.

وی با اشاره به شرایط حاکم بر فضای سیاسی و اجتماعی ایران در سال های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران افزود: در سال 57 ملت ایران با رهبری امام خمینی (ره) پس از 15 سال مبارزه مستمر توانست رژیم دیکتاتوری شاه را کنار زده و انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کسانی که در زمان شاه انبساط دین و وابستگی رژیم ستم شاهی پهلوی را به چشم دیدند و یا به چگونگی شرایط حاکم بر ایران در خلال مطالعات خود آگاهی دارند به خوبی می دانند که مبارزه با رژیمی که آمریکا و غرب با همه وجود از آن حمایت می کرد و به عنوان مهمترین اتکای کشورهای مستکبر غربی به ویژه آمریکا در منطقه شناخته می‌شد تا چه حد مشکل و پر هزینه بوده است.

لاریجانی گفت: آمریکا در آن دوران بیش از 60 هزار مستشار خود را به ایران آورد و شاه نیز آنها را در بخش های مختلف و تخصصی کشور به کار گماشت، به طوری که صنعت و نیروی مسلح ایران نیز در چنگال آمریکایی ها قرار داشت و میزان وابستگی کشور به ویژه در بخش صنعت به غرب به حدی بود که ایرانیان از انجام هر گونه فعالیتی در غیاب این نیروها عاجر بودند.

وی به وضعیت نامناسب مناطق محروم ایران در زمان شاه اشاره و خاطرنشان کرد: در زمان رژیم پهلوی آبادانی کشور تنها محصور به چند شهر بزرگ کشور بود و مناطق محروم به ویژه روستاهای دور افتاده از هیچ یک از امکانات رفاهی از جمله آب، برق، جاده و ... محروم بودند؛ مردم هیچ نقشی در تعیین سرنوشت خود نداشتند و شاه نیز هر گونه مخالفتی را با شدت بسیار سرکوب می کرد و چون هیچ حمایتی از طرف ملت احساس نمی کرد هر روز بیش از گذشته به سمت وابستگی به غرب پیش می رفت و آمریکا نیز از طریق مستشاران، سفرا و نمایندگان خود در ایران دستورات اجرایی روسای خود را به گوش شاه می رساندند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منطبق با سیاست‌های غرب، شاه متحد اسرائیل در منطقه خاورمیانه بود، ادامه داد: شاه با کشورهای عربی و اسلامی رابطه سرد و نامناسبی داشت به طوری که حتی در جریان جنگ اعراب با اسرائیل به دنبال ایجاد محدودیت‌های فروش نفت، شاه به دستور غرب نفت کشور را در اختیار دولت اسرائیل قرار داد و به همین دلیل نیز ملت مسلمان ایران در آن زمان دچار سرشکستگی شده بود.

لاریجانی درباره رویکرد امام خمینی (ره) با سیاست های غاصبانه شاه و غرب گفت: امام خمینی (ره) با مشاهده وضعیت ایران دست ملت را گرفت و با صدای بلند از حقوق ملت دفاع کرد. از تهدید دیکتاتورها نترسید و در کشور یک مرجع روحانی و عالی مقام دست به بیداری ملت ایران زد و به مردم آموخت که تنها راه خروج از سرافکندگی و وابستگی در دستان خود آنها قرار دارد.

وی با استناد به آیات قرآن مجید ادامه داد: سرنوشت هر ملت به دست خود آنها رقم می خورد، این درس بزرگ امام خمینی (ره) به ملت ایران بود که نه تنها رمزگشای حرکت مردم در جریان پیروزی انقلابی اسلامی ایران شد بلکه در همه حوادث پس از انقلاب نیز میزان جدیت حضور مردم در صحنه همواره باعث ایجاد تغییرات شگرف در زندگی سیاسی و اجتماعی ایران اسلامی شده است، همان گونه که در جریان جنگ تحمیلی 8 ساله حضور آحاد جامعه در جبهه های حق علیه باطل باعث پیروزی، سرافرازی و سربلندی ایرانیان در عرصه نبرد و پیکار شد.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: حضور ملت ایران در آبادانی کشور که با تاسیس جهاد سازندگی در ایران آغاز شد رویکرد دولت ها را نسبت به آبادانی مناطق محروم دگرگون کرده و تغییر داد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با مورد توجه قرار دادن مساله هسته‌ای ایران تصریح کرد: حضور جدی ملت در سرنوشت سیاسی خود در انتخابات مختلف کشور نشان‌دهنده تثبیت مردم سالاری در بطن نظام جمهوری اسلامی ایران است با این وجود مردم غیور و همیشه در صحنه ایران باید به این مساله نیز توجه کنند که امروز عرصه هسته‌ای کشور به حضور یکپارچه آنها همچون همیشه نیازمند است.

وی خاطر نشان کرد: امروز مساله هسته ای ایران که غرب سالها است به بهانه آن به طور جدی با ملت ایران به ستیزه برخواسته نیاز به توجه گسترده مردم دارد، حضور گسترده ملت در راهپیمایی 22 بهمن اراده ملت را در حفظ دستاوردهای هسته ای ملی به رخ جهانیان خواهد کشید.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویکرد سیاستمداران نظام در مورد مساله هسته ای ایران گفت: از ابتدای شکل گیری مباحث هسته ای جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرد که راه حل سیاسی تنها راهکار ممکن برای برطرف سازی مناقشات اتمی ایران است چرا که بر اساس فتوای مقام معظم رهبری ملت و دولت ایران هیچ گاه به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای نبوده و نخواهند بود.

لاریجانی افزود: این غرب است که گاه گاهی میز مذاکره را ترک می کند و با توسل به زبان زور برای رسیدن به خواسته ها و امیال زیاده خواهانه خود و نفی تکنولوژی صلح آمیز هسته ای ایران تلاش می کنند و در این میان همواره حمایت ها و پشتیبانی های ملت از تیم دیپلماسی و متخصصان هسته ای کشور عامل پیشبرد مقاصد هسته ای ایران بوده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز هیچ مسئول ایرانی مخالف انجام توافق هسته‌ای نیست، تصریح کرد: امروز برخی ممکن است با برقراری توافق هسته‌ای موافق نباشند و این یک مساله طبیعی در جامعه‌ای است که به دموکراسی و تضارب آرا معتقد است با این وجود رهبری، کارگزاران نظام و همه قوا از ایجاد توافق هسته ای میان ایران و 1+5 حمایت کرده و استقبال می کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی در عین حال درباره شروط رسیدن به توافق اظهار کرد: توافق هسته ای ایران باید عزتمندانه، توام با حفظ دستاورهای هسته ای و زمینه ساز رشد و شکوفایی این صنعت در کشور شود و همچنین برخی مشکلات اقتصادی ایجاد شده توسط تحریم های ظالمانه غرب را خنثی کرده و از سد راه بردارد تنها در چنین شرایطی است که توافق هسته ای ایران با نمایندگان کشورهای 1+5 را می توان خوب دانست.

وی خطاب به آمریکا و دیگر کشورهای گروه 1+5، گفت: اگر از دو چیز پرهیز کنید موفق به برقراری توافق خوب و قابل قبولی با ایران خواهید شد، باید مبنای گفت‌وگوهای خود را بر مقررات بین‌المللی استوار کنید و دست از فریب‌کاری و کارشکنی با ایران بردارید، همچنین لازم از وضع ضوابط ظالمانه علیه ایران دست بکشید و بدانید که ملت همیشه در صحنه ایران به این شگردها پاسخ‌های کوبنده‌ای خواهد داد.

وی ادامه داد: غرب نباید در جریان مذاکرات هسته‌ای نیازهای خود را به عنوان امتیاز به ایران بفروشد چرا که در ایران برای این مسئله خریداری وجود ندارد.

وی تصریح کرد: ایران بیش از غرب و کشورهای مستکبر جهانی از شرایط منطقه و نیازهای این کشورها آگاه است. بنابراین ضرورتی ندارد کشورهای خودخواه جهانی وقت و انرژی خود را صرف وضع تحریم‌ها علیه ایران کرده و به صورت تصنعی این مسأله را بزرگ جلوه دهد، چرا که ملت بزرگ ایران و مذاکره کنندگان مذاکرات هسته‌ای کشور به خوبی نسبت به این‌گونه سیاست‌ها آگاه هستند.

وی با اشاره به اظهارنظر اخیر یکی از مقامات آمریکایی در خصوص ترک میز مذاکره در صورت عدم رسیدن به توافق تا مدت تعیین شده، تصریح کرد: ایران در مقابل سیاست‌های شما هیچ گاه میز مذاکره را ترک نمی‌کند چون منطق دارد و به همین دلیل نیازی به استفاده از زبان تهدید نمی‌بیند، برای ایران وقت گذرانی نیست و همان گونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند کلیات و جزئیات مذاکرات هسته‌ای ایران می‌تواند در یک جلسه نهایی شده و به نتیجه برسد، ملت ایران همواره ثابت کرده است که زبان تهدید دشمن را با صلابت پاسخ می‌گوید.

وی مسأله امنیت و آرامش کشور را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: از بدو پیروزی انقلاب تاکنون دشمنان و بیگانگان همه دسیسه‌ها و دشمنی‌های خود را در برابر ملت ایران بکار گرفته اند اما مردم همیشه در صحنه ایران پایداری خود را در مقاطع مختلف ثابت کرده‌اند و امروز در این آشفتگی امنیتی که در منطقه مشاهده می‌شود ایران امن‌ترین کشور خاورمیانه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل استقبال غرب از حل مسأله‌ای ایران را نیاز آنها به قدرت منطقه‌ای ایران تلقی کرد و افزود: ایران اسلامی تنها کشور خاور میانه است که توان ایجاد امنیت در منطقه را به عنوان ام‌القرای جهلان اسلام دارد و به همین دلیل نیز تثبیت امنیت در کشور جز اولویت‌های نظام شمرده می‌شود، با این وجود ایجاد امنیت در کشورهای پیرامونی و منطقه‌ای نیز به عنوان اولویت دوم مورد توجه است.

وی به حمایت ایران از کشورهای عراق،‌ فلسطین،‌ سوریه و... برای یاری رساندن به آنها در زمینه حل مشکلات پیش رو در سال‌های گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس منویات امام خمینی (ره) حمایت از مظلومان، مستضعفان و مسلمانان عالم از ابتدا توصیه شده است، امروز در مقابل تروریست‌های جاهل و ظالم وظیفه انقلابی ملت ایران مبارزه با کشورهای مستکبر جهانی است، البته باید به این مسأله نیز توجه کرد که مبارزه با تروریسم‌های ساکن کشورهای منطقه به طور مستقیم بر میزان امنیت کشور نیز تأثیر خواهد داشت.

لاریجانی ضعف اقتصادی را یکی از مشکلات پیش روی کشور نامید و گفت: اگرچه با وجود تلاش‌های ارزشمند دولت‌ها و اقدامات شایسته آنها در آبادانی مناطق محروم هنوز رشد اقتصادی کشور مطلوب نیست و اگرچه به نظر می‌رسد که بیکاری و تورم نتیجه اعمال تحریم‌های ظالمانه است اما قصه پرغصه اقتصاد ایران بیشتر به روش‌های غلط مدیریتی در گذشته مربوط می‌شود تا تحریم‌ها.

رئیس مجلس شورای اسلامی به اعمال سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد توجه رهبری در قوانین موضوعه کشور در یک سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: محورهای قانون بهبود فضای کسب و کار و همچنین قانون خروج از رکود بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در مجلس شورای اسلامی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری برای تولید و کارآفرینی تدوین شده است.

وی با بیان این‌که دولت باید زمینه سرمایه‌گذاری صنعت‌گران را در عرصه تولید فراهم کند، اظهار کرد: تورم و بیکاری حاکم بر جامعه تحقق نخواهد یافت مگر با تحرک اقتصاد به همین دلیل نیز لازم است دولت به اصرار خود برای ایجاد تحرک در اقتصاد ادامه دهد و در عین حال از دخالت مستقیم در امور اقتصادی و صنعتی دست بردارد.

لاریجانی اولویت بودجه 94 را رونق تولید با هدف برداشته شدن مشکلات اقتصادی عنوان کرد و ادامه داد: تسهیلات بانکی باید به صنعت‌گران واقعی کشور داده شود تا کارآفرینی، تولید و اشتغال در کشور محقق شود.

وی اظهار کرد: بی آبی و خشکسالی امروز به مشکل عمده کشاورزان در بیشتر شهرهای کشور از جمله اصفهان تبدیل شده است، با این وجود استان اصفهان باید از توانمندی‌های فراوان خود برای پیشبرد امور و شکوفایی و اقتصاد و کشاورزی استفاده کند.

لاریجانی افزود: دولت با کمک مجلس موضوع کنترل آب‌ها و آبیاری تحت فشار را مورد توجه قرار داده و بودجه مناسبی را نیز برای تحقق این امور در نظر گرفته است تا در سال‌های آینده با مهار آب‌ها و استفاده بهینه از آنها مشکلات کم آبی در کلان‌شهرهای کشور برطرف شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که خدمت گذاری صادقانه مسئولان تنها راه قدرشناسی از مردم همیشه حاضر در صحنه است، ابراز امیدواری کرد: سال آینده سال رونق اقتصاد کشور و بهبود وضعیت معیشتی ایران باشد.

وی ادامه داد: تلاش سیاستمداران کشور باید بر رشد و کارآفرینی و فراهم کردن زندگی آبرومندانه برای مردم متمرکز شود و همه باید تلاش کنند با وحدت و همدلی انرژی و پتانسیل کشور را صرف آبادانی و بهبود وضعیت اقتصاد کشور و مردم کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)