کد خبر: ۱۰۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
ارسال به دوستان
ذخیره
طي نامه اي خطاب به مردم صورت گرفت:‌
معاون موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(س) و كانديداي رد صلاحيت شده مجلس شوراي اسلامي از حوزه كرمان و راور با صدور نامه اي از كانديداي اصلاح طلب اين حوزه حمايت كرد.
معاون موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(س) و كانديداي رد صلاحيت شده مجلس شوراي اسلامي از حوزه كرمان و راور با صدور نامه اي از كانديداي اصلاح طلب اين حوزه حمايت كرد.
 
به گزارش پايگاه اطلاع رساني گفتارنو؛ حجت الاسلام والمسلمين علي كمساري كه از رقابت در انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي به دليل رد صلاحيت باز ماند، طي نامه اي ضمن دعوت از مردم براي حضور در انتخابات مجلس شوراي اسلامي از مردم خواست كه به كانديداي شوراي هماهنگي اصلاح طلبان راي بدهند.
 
 
در بخشي از اين نامه آمده است:«اکنون و با شرایط موجود و در حالی که متأسفانه امکان حضور حداکثری کاندیداهای اصلاح طلب فراهم نمی‌باشد، از همه دوستداران انقلاب خاضعانه می‌خواهم با تمکین به قانون و احترام به نهادهای متولی، با مشارکت حداکثری خویش در انتخابات هفتم اسفندماه، رأی خویش را به کاندیداهای منتخب شورای اصلاح طلبان کرمان داده و با این اقدام زمینه تشکیل مجلسی مقتدر، مردمی و در خط نظام و رهبری را فراهم نمایند.»
 
متن اين نامه به شرح زير است:
 
 
 
بسم الله الرحمن الرحیم و صلّ الله علی محمد و آله الطاهرین
 
مردم شریف و متدین شهرستان‌های کرمان و راور
 
با سلام
 
اکنون که وضعیت نهایی پذیرفته شدگان ثبت نام کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی پس از اما و اگرهای فراوان تعیین و عدم توفیق حضور اینجانب و بسیاری از یاران و دلسوزان اصیل نظام در عرصه‌ی رقابت‌های انتخاباتی مسجّل گردیده است، بر خویشتن لازم می‌دانم تا ضمن ادای احترام مجدد به پیشگاه شما ملت فهیم و کریم، نکات زیر را به استحضار برسانم.
 
حضور اینجانب در عرصه‌ی انتخابات در پی دعوت اقشار مختلف مردم بویژه نسل عزیز جوان و همچنین گروه‌های اصلاح طلب و بزرگان سیاسی کرمان صورت پذیرفت و بنده خود هیچگاه در این اقدام، نه تنها پیش قدم نبوده‌ام بلکه حتی یک گام در جهت نیل به این هدف برنداشتم. و از ابتدای امر شرط ورود به صحنه انتخابات را احساس تکلیف ناشی از خواست و دعوتی دانستم که کاشف از اراده‌ی گروه‌های سیاسی همسو باشد. لذا اکنون که بی هیچ توجیه و مستندی امکان ادامه حضور فراهم نگردیده، ضمن آنکه از بابت سلب توفیق خدمتگذاری در این برهه خویشتن را مغبون می‌دانم، اما خدای بزرگ را نیز بواسطه برداشته شدن بار تکلیف و مسئولیتی خطیر شاکر بوده و البته در هر حال و در هر سنگری از مواقف خدمت خویشتن را فرزند کوچک دیار کریمان و خادم مردم شریف و نجیب آن می‌دانم.
آنچه امروزه در جامعه‌ی اسلامی ما بیش از هر زمان دیگری محتاج مراقبت و نیازمند ترویج و بازگویی است، لزوم تبعیت سیاست از اخلاق و دیانت است. چه اینکه اخلاق و سیاست، هر دو از شاخه‌های حکمت عملی و در پی تأمین سعادت انسان هستند و بر این اساس سیاست از منظر نظریه پردازان بزرگ اسلامی نظیر خواجه نصیرالدین طوسی فنّی است برای تحقق زندگی اخلاقی.
از جمله وظایف سیاست، پرورش معنوی شهروندان، اجتماعی ساختن آنان، تعلیم دیگرخواهی و رعایت حقوق دیگران و نظایر آن است.
 
در نگره‌ی اسلامی و در سیره‌ی عملی پیشوایان دینی سیاست در صورتی مشروع و قابل تأیید است که اخلاقی باشد و گرنه سیاست بعنوان وسیله‌ای برای کسب قدرت نه تنها فضیلتی ندارد بلکه می‌تواند موجب حرمان و هلاکت معنوی و اخروی گردد.
 
نگاهی به سیره عملی و نظری مولای متقیان امیر مؤمنان علی علیه‌السلام در طول مدت کوتاه زمامداری خود مؤید این مدعاست که ایشان حتی به قیمت تن دادن به شکست‌های ظاهری، هرگز از دایره‌ی اخلاق تخطی نفرموده و در پاسخ کسانی که به رفتارهای اخلاقی ایشان خرده گرفته و آن را نشانه‌ی عدم احاطه‌ی حضرتش به علم سیاست می‌دانستند فرمود: «به خدا سوگند معاویه زیرک‌تر از من نیست، لیکن شیوه‌ی او پیمان شکنی و گنهکاری است، اگر پیمان شکنی ناخوش‌آیند نمی‌نمود، زیرک‌تر از من نبود. چرا که هر پیمان شکنی منجر به گناه می‌شود و گناه دل را تاریک می‌سازد.»
 
اخلاق از ما می‌خواهد که همواره تابع و در پی حقیقت باشیم حتی اگر بر ضد خودمان باشد!! حق کشی نکنیم، کرامت انسانی را حفظ کرده و با آدمیان چونان ابزار رفتار ننماییم، همواره پایبند عدالت باشیم، دروغ نگوییم، بهتان نزنیم، از فریب کاری بپرهیزیم، حقایق را پنهان نکنیم و… ، حال آنکه لازمه‌ی سیاستِ برکنار از اخلاق، حرکت بر مدار مصلحت‌های حزبی و جناحی با هدف کسب، توسعه و حفظ قدرت می‌باشد.
 
آموزه‌ی جدایی اخلاق از سیاست در نزد ماکیاولی گونه صریح‌تر و قالبی مستدل‌تر به خود می‌گیرد و این متفکر علم سیاست در نوشته معروف خود بنام «شهریار» نه تنها عدول از دایره‌ی اخلاق را جایز می‌شمارد بلکه به اصحاب قدرت تأکید می‌کند که «برای تحکیم قدرت خویش لازم است هر محذور اخلاقی را زیر پا بگذارید»!!!
 
امروز و در شرایط حاکم بر کشور به نظر می‌رسد آنچه می‌تواند خدای ناکرده موجب تزلزل پایه‌های استوار نظام اسلامی ما گردد، فاصله گرفتن بازیگران و بازی‌گردانان عرصه‌ی سیاست از اصول اخلاقی و ارزش‌های دین است. در این باب سخن فراوان است اما در خانه اگر کس است یک حرف بس است.
 
اکنون و با شرایط موجود و در حالی که متأسفانه امکان حضور حداکثری کاندیداهای اصلاح طلب فراهم نمی‌باشد، از همه دوستداران انقلاب خاضعانه می‌خواهم با تمکین به قانون و احترام به نهادهای متولی، با مشارکت حداکثری خویش در انتخابات هفتم اسفندماه، رأی خویش را به کاندیداهای منتخب شورای اصلاح طلبان کرمان داده و با این اقدام زمینه تشکیل مجلسی مقتدر، مردمی و در خط نظام و رهبری را فراهم نمایند.
در پایان بار دیگر از الطاف برادران و خواهرانی که به این طلبه‌ی ناچیز ابراز محبت کرده‌اند بویژه اعضاء محترم شورای هماهنگی اصلاح طلبان و احزاب و گروه‌های عضو این شورا، سپاسگزاری می‌نمایم و البته وظیفه می‌دانم بطور خاص از محضر امام جمعه محترم و نماینده گرانقدر ولی فقیه در استان، حضرت آیت‌الله جعفری که در جریانات پیش آمده این طلبه‌ی ناچیز را مرهون لطف خویش نمودند، سپاسگزاری ویژه بنمایم.
 
ساقی به نور باده برافروز جام ما
 
مطرب بگو که کار جهان شد بکام ما
 
ما در پیاله عکس رخ یار دیده ایم
 
ای بی خبر ز لذت شرب مدام ما
 
هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق
 
ثبت است بر جریده ی عالم دوام ما
 
به امید حضور پرشور در انتخابات هفت اسفند و گزینش کاندیداهای اصیل و مردمی در دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری.
 
فرزند کوچک شما – علی کمساری
 
جماران
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)