کد خبر: ۱۰۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
جلسه‌ی توجیهی بازرسان پنجمین دوره‌ی انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی کرمان برگزار شد.
جلسه‌ی توجیهی بازرسان پنجمین دوره‌ی انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی کرمان برگزار شد.

به گزارش کرمان‌شهر آن‌لاین، محمدعلی توحیدی در جلسه‌ی توجیهی بازرسان شعب اخذ رأی، انتخابات را یکی از مصادیق مردم‌سالاری دینی و نمود مشارکت مردم در اداره‌ی جامعه و تعیین سرنوشت خود دانست و گفت: ملت انقلابی ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب با حضور گسترده‌ی خود در تمام انتخابات، این وظیفه‌ی قانونی و تکلیف شرعی را به خوبی انجام داده‌اند.

فرماندار کرمان با قدردانی از بازرسان انتخابات در پذیرفتن این کار مهم، آن‌ها را امینی از سوی مردم، نظام، دولت و ملت توصیف کرد.

وی اولین رسالت انجام هر کاری را خوب یادگیری آن کار بیان کرد و افزود: کسانی که در حوزه‌ی بازرسی کار را عهده‌دار شدند، باید چارچوب کار را به خوبی بشناسند. توحیدی خطاب به بازرسان تاکید کرد: توصیه و انتظار این است که از حوزه‌ی فعالیت خود آشنایی و آگاهی کافی داشته باشید و قوانین را مطالعه کرده و به خوبی در انتخابات اجرا کنید.

توحیدی شناخت عوامل شعبه‌ی اخذ رأی را زمینه‌ساز تعامل و هم‌کاری بازرس با سایران دانست و خاطرنشان کرد: بازرس یک شعبه‌ی رأی‌گیری، باید نسبت به سایران قوانین انتخاباتی را بهتر بداند و بر اساس قانون، کار خود را به نحو احسن انجام دهد.

وی با استناد به فصل ششم قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و فصل چهارم انتخابات مجلس خبرگان رهبری، خواستار مطالعه‌ی دقیق قوانین توسط بازرسان شد و ابراز داشت: دانش کافی از قوانین مربوط، لازمه‌ی انجام هر کاری است و در صورت عدم اطلاع کافی از ضوابط، قطعاً نمی‌توان کار را به خوبی انجام داد.

توحیدی افزود: این قوانین شامل تمام بخش‌ها اعم از تبلیغات نامزدهای انتخابی و در مراحل قبل، حین و بعد از انتخابات است.

رییس هیأت اجرایی حوزه‌ی انتخابیه‌ی کرمان و راور اهمیت کار بازرسی را با استناد به قانون این‌گونه بیان کرد: قانون، فقط دو نهاد وزارت کشور و شورای نگهبان را مأمور کار بازرسی و نظارت بر برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی کرده و این موضوع، اهمیت کار بازرسی را می‌رساند.

فرماندار کرمان با برشمردن وظایف یک بازرس شعبه‌ی اخذ رأی گفت: کار بازرس، مچ‌گیری نیست؛ بلکه هدایت، اصلاح و هم‌کاری جهت تسهیل در امور انتخابات است. توحیدی افزود: عوامل صندوق اعم از عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی با هم‌کاری هم باید انتخابات را برگزار کنند که خروجی این هم‌کاری علاوه بر رضایت خداوند متعال، اجرای انتخاباتی باشکوه مبتنی بر قانون است.

وی نمایندگان فرماندار را مسئول شعبه‌ی اخذ رأی اعلام کرد و گفت: بازرسان در هر مرحله از انتخابات اگر به موردی برخوردند یا سوالی برای آنان پیش آمد، حتماً با نماینده‌ی فرماندار در میان بگذارند و از وی به‌عنوان مسئول صندوق بخواهند موضوع را بررسی و حل کند.

توحیدی خواستار اعلام نظرات و پیش‌نهادات بازرسان جهت هرچه بهتر باشکوه‌تر برگزاری انتخابات شد و با اشاره به این‌که کار بازرسان تا پایان روند انتخابات ادامه دارد، گفت: قانون این اجازه را به وزیر کشور داده تا هر میزان نیاز است زمان انتخابات را تمدید کند.

وی اظهار داشت: خدای نخواسته نباید با کم کاری، کار مجموعه مورد سوال قرار گیرد و هنر یک مدیر و بازرس این است اگر کار از مدار خارج شد، کار را به مسیر قانونی خود برگرداند.

علی سلاجقه معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار و رییس هیأت بازرسی انتخابات شهرستان کرمان نیز طی گزارشی از عملکرد هیأت بازرسی شهرستان، تعداد شعب اخذ رأی شهرستان کرمان را 405 شعبه اعلام کرد و گفت: هر 405 شعبه‌ی اخذ رأی، دارای بازرس هستند.

رییس هیأت بازرسی شهرستان کرمان از بازرسان شعب اخذ رأی خواست نهایت هم‌کاری را جهت برگزاری انتخاباتی باشکوه با ستاد انتخابات شهرستان کرمان داشته باشند و خاطرنشان کرد: به لحاظ اهمیت موضوع برای توجیه بازرسان در روزهای آتی کلاس‌های توجیهی برگزار شده و احکام بازرسان نیز صادر خواهد شد .
برچسب ها: انتخابات
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)