کد خبر: ۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
شهردار از اجرای تله‌کابین پردیسان قائم با 20 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش کرنا، ابوالقاسم سیف‌الهی در حاشیه‌ی بازدید استاندار کرمان و برخی از مدیران از مسیر احداث «تله‌کابین» و ارتفاعات کوه‌های مسجد صاحب‌الزمان (عجل‌الله‌تعالی‌فی‌فرجه) (بام کرمان) در جمع خبرنگاران با بیان این‌که پردیسان قائم، 230 هکتار جنگل دست‌کاشتی است که به‌عنوان یک نگین سبز، از گذشتگان به ما ارث رسیده است، گفت: جنگل پردیسان قائم در حال توسعه است و با وصل‌شدن آن به قله‌های دختر و اردشیر، وسعت آن به 330 هکتار خواهد رسید.

وی هم‌چنین بیان کرد: قرارداد اجرای تله‌کابین، با تأیید شورای اسلامی شهر کرمان، در دفتر استاندار کرمان منعقد شده که براین اساس، 20 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای احداث تله‌کابین درنظر گرفته شده است.
سیف‌الهی افزود: هم‌چنین توسط شرکت «تله‌کابین ایران» که مشاور بسیار قوی در زمینه‌ی ساخت تله‌کابین است و «تله‌کابین توچال» را هم طراحی کرده، مطالعات اجرای «تله‌کابین پردیسان قائم» انجام شده است؛ ضمن این‌که سرمایه‌گذار نیز خرید قطعات تله‌کابین را از کشور آلمان آغاز کرده است. 

وی ادامه داد: جاده‌ی دست‌رسی از کنار کوه به سمت بالای ارتفاعات کوه‌های مسجد صاحب‌الزمان (عجل‌الله‌تعالی‌فی‌فرجه) (بام کرمان) نیز باید احداث شود که در نشستی در دفتر آقای استاندار، احداث این جاده در دستور کار قرار گرفت؛ ضمن این‌که احداث این جاده به تصویب شورای اسلامی شهر کرمان رسیده و سازمان‌های محیط زیست و میراث فرهنگی هم احداث این جاده را تأیید کرده‌اند.

شهردار کرمان با بیان این‌که موضوع زمین‌های بالای کوه (بام کرمان) برای احدث مجموعه‌های تفریحی و رفاهی مورد بحث بود که چون زمین متعلق به راه و شهرسازی بود، امروز آقای مهندس مقبلی مدیرکل راه و شهرسازی حضور داشتند و مساعدت کردند و با دستور آقای استاندار نیز صورت جلسه نوشته شد تا زمین «بام کرمان» به شهرداری واگذار شود تا شهرداری به‌عنوان سهم آورده با سرمایه‌گذار مشارکت کند.

سیف‌الهی افزود: پروژه‌ی تله‌کابین به‌صورت BOT اجرا می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم هزینه‌ی اجرای این پروژه، ظرف مدت ده سال برگردد.

وی ادامه داد: براساس قرداد، سرمایه‌گذار باید پس از ده سال پروژه را به‌روزرسانی کند و به شهرداری تحویل دهد.

شهردار کرمان هم‌چنین با بیان این‌که «تله‌کابین» و ساخت مجموعه‌های تفریحی و رفاهی در «بام کرمان» بخشی از پروژه‌ی «بهار رضوی» است که در پردیسان قائم در حال اجراست، گفت: هم‌چنین دریاچه‌ای هم با ظرفیت 12 هزار مترمکعب آب در کنار جنگل قائم در دست احداث است تا تمام آبی که به جنگل قائم وارد می‌شود، در دریاچه نگه‌داری و از آن‌جا به داخل جنگل پمپاژ و برای آبیاری درختان استفاده شود؛ ضمن این‌که اجرای آبیاری تحت فشار هم برای آبیاری درختان جنگل در دستور کار است.

سیف‌الهی افزود: در دریاچه، رقص نور و آب‌نماهای موزیکال اجرا و مراکز تفریحی و فست‌فودهایی هم راه‌اندازی می‌شود تا مورد استفاده‌ی مردم قرار گیرد. 

وی گفت: هم‌چنین پس از راه‌اندازی آرامستان جدید از سال آینده، دفن در آرامستان فعلی ممنوع می‌شود.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: اگر هر سال اگر یکی از طرح‌های مجموعه‌ی پردیسان قائم اجرا شود، این محل به مجموعه‌ی تفریحی بزرگ در جنوب شرق ایران تبدیل خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)