کد خبر: ۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
ارسال به دوستان
ذخیره
محمدرضا عارف رییس بنیاد امید ایرانیان با بیان این که تفکر اصلاح طلبی ریشه در ارزشها و قانون اساسی دارد، گفت: این تفکر برگرفته از اندیشه های امام راحل است و حذف شدنی نیست.
 محمدرضا عارف رییس بنیاد امید ایرانیان با بیان این که تفکر اصلاح طلبی ریشه در ارزشها و قانون اساسی دارد، گفت: این تفکر برگرفته از اندیشه های امام راحل است و حذف شدنی نیست.

به گزارش ایرنا، عارف شنبه شب در جمع جوانان اصلاح طلب استان گلستان، اظهار داشت: امام راحل در اوائل انقلاب که دستور به تدوین قانون اساسی دادند به دو شاخص مهم یعنی ارزش های اسلامی و رای مردم در تدوین قانون تاکید و اهتمام ویژه داشتند.

معاون اول دولت اصلاحات با بیان این که گفتمان اصلاح طلبی نیز برگرفته از گفتمان امام راحل و گفتمان انقلاب است، گفت: اخلاق گرایی، خرد ورزی و عقلانیت از محورهای اصلی این گفتمان است که باید بیش از پیش به آن توجه و عمل شود.

عارف با تاکید برضرورت نقد منصفانه جریان اصلاح طلبی از سوی همه گروه های اصلاح طلب، اضافه کرد: باید در یک فضای صمیمی، آسیب های این جریان در مقاطع مختلف را شناسایی و درجهت رفع آن گام برداشت.

وی با بیان این که در تفکر اصلاح طلبی شکست جایگاهی ندارد، تصریح کرد: مردم این تفکر را قبول دارند و حضور پرشور در انتخابات 92 نشان از مقبولیت این تفکر در بین عامه مردم دارد و باید تلاش کنیم محورهای اصلی این تفکر درجامعه بیشتر نهادینه شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با بیان این که امام راحل نمونه کاملی از تفکر اصلاح طلبی بود و این در نوع نگاه ایشان به حکومت و مردم مشخص بود، یادآور شد: در گفتمان امام، شکست جایگاهی نداشت، زیرا ایشان هرگز از قدرت سوء استفاده نکرد و خود را همواره خدمتگزار مردم می دانست.

عارف با قدردانی از تلاش های دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات کشور، گفت: همگان می دانند که دکتر روحانی در چه شرایطی دولت را تحویل گرفت و باید انصاف داشت که فضای امروز کشور با 2 سال گذشته بسیار تفاوت کرده است و البته نباید از دولت انتظار معجزه داشت تا یک شبه مشکلات را رفع کند.

وی با تاکید برضرورت درک واقعیت های جامعه و نیز کمک به دولت برای رفع کامل مشکلات، افزود: هیچ دولتی به تنهایی قادر به پاسخگویی به مطالبات مردم نیست و لازم است همه به دولت برای تحقق شعارها و اهداف کمک نمایند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعه صدر را از ویژگی های مهم تفکر اصلاح طلبی دانست و اضافه کرد: برای رفع مشکلات درحوزه های مختلف باید سعه صدر داشت زیرا برخی مشکلات به مرور زمان، قابل رفع شدن است.

رییس بنیاد امید ایرانیان درپایان سخنان خود با تاکید برضرورت اجماع همه گروه های اصلاح طلب برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی درسال 94، گفت: همه باید به این نکته که بجای پیروزی اصلاح طلب باید تفکر اصلاح طلب پیروز شود، توجه نمایند. 

همچنین محمدرضا عارف دراین مراسم که با تجلیل از برخی فعالان اصلاح طلب گلستان همراه بود به سوالات دو تن از مجریان این مراسم پاسخ داد.

استفاده بیشتر از ظرفیت بانوان در مدیریت های میانی کشور، تحت فشار نبودن برای انصراف در انتخابات 92، خوب عمل کردن صدا و سیما در مناظرات انتخاباتی و قبول نکردن مسوولیت در دولت روحانی از جمله پاسخ های عارف به سوالات مطرح شده بود. 

وی همچنین درپاسخ به سوالی درخصوص توصیف سیدمحمد خاتمی، گفت: ایشان دارای شخصیتی اخلاق مدار است که به همه امور از نگاه فرهنگی توجه می کند، ضمن این که سعه صدر و عاطفی بودن از خصایص بارز وی است و بطور کلی آقای خاتمی ویژگی منفی ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به شخصیت 'محمود احمدی نژاد' نیز افزود: چه بخواهیم و چه نخواهیم ایشان بخشی از تاریخ انقلاب هستند و ملت ایران همچنان خواستار نقد عملکرد ریاست جمهوری وی و پاسخ های قانع کننده اصول گرایانی که از ایشان حمایت کردند، می باشند.

عارف درخصوص شخصیت هاشمی رفسنجانی نیز گفت: ایشان از استوانه ها و محورهای اصلی انقلاب اسلامی هستند که حضورشان در صحنه های مختلف انقلاب بسیار ارزشمند است.

دکترعارف به دعوت انجمن های اسلامی دانشگاه گلستان و علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به استان گلستان سفر کرده و طی دو روز دیدارهایی را با دانشگاهیان و چهره های اصلاح طلب این استان دارد.
برچسب ها: محمدرضا عارف
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

اعضای باند جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)