کد خبر: ۱۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره
ما به عنوان دولت موظف هستیم شرایط را فراهم کنیم تا ایرانیان بتوانند همه زمینه های ایرانی بودن خود و معرفی فرهنگ ایرانی و اسلامی را داشته باشند.
ندای ایرانیان: 'محمدجواد ظریف' رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در نشستی که با ایرانیان مقیم سنگاپور در هتل 'شانگری لا' سنگاپور برگزار شد، افزود: این شرایط ضرورت تلاش ما را برای از دست ندادن فرصت ها فراهم کرده است. شرایط تحریم نیز بیش از این که واقعیت عینی باشد، فضای روانی بود
وی ایرانیان خارج از کشور را همانند سایر هموطنان، 'بزرگ ترین سرمایه کشور' دانست و گفت: حضور جدی، پایمردی، هوشیاری، صبر و مقاومت ایرانی در برابر تمامی مشکلات زبانزد است. اگر این صبر نبود نمی توانستیم در جامعه جهانی سربلند بیرون بیاییم و بر حقوق خود ایستادگی کنیم و در عین حال بتوانیم تعامل کنیم.
وزیر امور خارجه گفت: شاید یکی از معدود زمان ها در تاریخ معاصر روابط بین الملل بود که توانستیم از یک معضل جهانی بدون جنگ و خونریزی با مذاکره موفق شویم و این اقدام مرهون الطاف و تلاش های مردم ایران است.
به گفته وی، ایران در این معضل توانست از 6 تحریم شورای امنیت رهایی یابد که مرهون الطاف مردم است.
ظریف گفت: هر زمان فرصت حضور با ایرانیان خارج از کشور فراهم می شود پی می برم که باید از این سرمایه و این امکان ویژه استفاده کرد. باید قدردان بود و از این رابطه دو جانبه بیشترین بهره را برد.
وی با اشاره به فعالیت های خوب دانشجویان ایرانی در خارج از کشور، گفت: دانشجوی ایرانی در هر محفلی به عنوان دانشجوی برتر و متفکر شناخته می شود و این ها نشانه فرهنگ ایرانی و اسلامی هستند که باید از این ظرفیت بهره برد.
وی گفت: وقتی یک نخبه ایرانی در عرصه علمی، صنعتی، تجاری و کارآفرینی فعال است در محیط خود نمادی از پیشرفت، صداقت و ارتباط سازنده است و این افراد معرف فرهنگ ایرانی و اسلامی هستند.
رئیس دستگاه دیپلماسی در جمع ایرانیان سنگاپور تاکید کرد: باید از مشارکت ایرانیان خارج از کشور استقبال کنیم، چرا که بهترین پل گفت وگوی تمدن ها و معرف فرهنگ ایران هستند که به آن افتخار می کنیم.
وی در ادامه گفت: ما به عنوان دولت موظف هستیم شرایط را فراهم کنیم تا ایرانیان بتوانند همه زمینه های ایرانی بودن خود و معرفی فرهنگ ایرانی و اسلامی را داشته باشند.
ظریف درادامه به بهبود روابط اقتصادی ایران با سنگاپور اشاره کرد و گفت: هفته گذشته با حضور یک هیات اقتصادی سنگاپوری در تهران یادداشت های تفاهم بین دو کشور امضا شد و با امضای این یاداشت تفاهم ها در واقع زمینه همکارها فراهم شده است. این همکاری می تواند زمینه حضور پررنگ تر در سنگاپور باشد.
در ابتدای این نشست 'جواد انصاری' سفیر غیرمقیم ایران در سنگاپور نیز بر ضرورت گسترش همکاری ها با آسیا با توجه به قدمت روابط تاکید کرد و گفت: بازارهای شرق برای ایران نسبت به غرب مستعدتر است.
وی گفت: ایرانیان مقیم در سنگاپور نیز بدلیل شرایط حاکم در این کشور غربال شده هستند و در این کشور هر ایرانی به راحتی نمی تواند مقیم شود.
وی در مورد تعداد ایرانیان در سنگاپور نیز گفت که به دلیل نبود کنسولگری آمار دقیقی از ایرانیان مقیم وجود ندارد، اما نیمی از ایرانیان مقیم دانشجویان مقطع دکترا هستند که باید از این ظرفیت استفاده کرد.
در ادامه نشست دو نفر از ایرانیان مقیم سنگاپور به تشریح مسایل پرداختند و خواستار گشایش سفارت جمهوری اسلامی ایران در این کشور و بهره مندی از ظرفیت های اقتصادی این دولت – شهر جنوب شرق آسیا شدند.
برچسب ها: ظریف
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)