کد خبر: ۱۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
مجید انصاری:
معاون پارلمانی رئیس جمهوری با بیان اینکه اساس برجام 2 مبتنی بر همدلی همه ملت ایران و اقتصاد مقاومتی است، گفت: دولت تدبیر و امید برجام 2 را با کمک مردم به فرجام خواهد رساند.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری با بیان اینکه اساس برجام 2 مبتنی بر همدلی همه ملت ایران و اقتصاد مقاومتی است، گفت: دولت تدبیر و امید برجام 2 را با کمک مردم به فرجام خواهد رساند.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری عصر دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان میبد یزد افزود: اقتصاد مقاومتی درونزا و برونگر است که بتواند مشکل بیکاری را برطرف و رکودی که درصنعت وجود دارد ازسر راه بردارد. وی با تاکید بر اینکه برجام موجب شده است روابط ما با جهان ترمیم شود تصریح کرد : مسافرت روسای کشورهای اروپا در همین مدت محدود زمینه انعقاد قراردادهای بسیار اساسی و مبتنی براقتصاد مقاومتی با شرکت های معتبر دنیا را فراهم آورده است و دولت بیش از 200 میلیارد دلار طرح و پروژه های بزرگ را تعریف کرده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با دعوت از سرمایه گذاران و صنعتگران در حضور قوی در عرصه های اقتصادی خاطرنشان کرد: بنا ندارد مستقیم خودش وارد تصدی گری های بیشتر اقتصادی شود بلکه سعی خواهد کرد از بخش خصوصی و سرمایه گذاران ایرانی و غیر ایرانی برای جذب سرمایه های غیر دولتی و اعتبارات دولتی در رونق اقتصادی بهره گیرد. این مسئول تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی مبتنی بر تعامل سازنده با دنیاست چرا که ما نمی توانیم دور کشورحصار بکشیم.
انصاری با اشاره به محدودیت های دولت در 2سال گذشته خاطرنشان کرد: به همت دولت و سختکوشی مسئولین، استانداران و فرمانداران و دیگر مسئولین و در پرتو امنیتی که نیروهای ارزشمند نظامی و انتظامی ایجاد کردند توانستیم اقتصاد را از خونریزی شدید حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه رکود موجود ریشه در مشکلات بزرگ سنوات گذشته دارد تصریح کرد : تورم بالای 40 درصدی سال 91 با سیاست های درست اقتصادی دولت تدبیر و امید و شخص ریئس جمهور به کمتراز 15درصد در پایان امسال رسیده است و رشد منفی حدود6 درصد درسال 91 موجب شد که درسال 93 با رشد اقتصادی مثبت دست پیدا کنیم .

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: درهمین وضعیت بسیار شدید اقتصادی که قیمت نفت از 120 دلار در هر بشکه به زیر 30 دلار رسیده بود ؛دولت توانست بسته سلامت رااجرا کند و همه شهروندان ایرانی ازسیاست بسته سلامت برخوردار شدند و درهمین مدت دولت درعرصه مهار آب های مرزی نفت و پتروشیمی سرمایه گذاری های بزرگی انجام داده است . معاون پارلمانی رئیس جمهور یکی از سیاست های محوری دولت درعرصه اقتصاد را ارتقای سطح توان وام دهی بانک ها بیان کرد و بدهی دولت به بانک ها، بانک ها به بانک مرکزی و مطالبات موقات را سه عامل عمده در عدم تحرک بانک های کشور برشمرد.

وی گفت : دولت بسته سیاستی منسجمی را برای حل این مشکل در پیش گرفته است و برخی اجرا شده است و برخی درحال نهایی شدن است تا با کاهش بدهی های دولت به بانک ها و بانک ها به بانک مرکزی و افزایش سرمایه بانک ها و استفاده از برخی دارایی های آزاد شده در پرتو لغو تحریم ها توان وام دهی بانک ها را درعرصه تولید ارتقا دهد.

انصاری با اشاره به رکود بازار صنعت کاشی و سرامیک هم گفت : به دلیل رکود ساخت و ساز در کشور و طرح های عمرانی شاهد دپوی بیش از حد مصالح ساختمانی تولید شده از تیرآهن ،میلگرد،کاشی و سرامیک و سیمان درکشور مواجه هستیم و چاره ایی جز تحرکی در بخش مسکن نیست و باید با افزایش تسهیلات بانکی به به رونق اقتصادی بپردازیم.

وی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه استان یزد صنعت گردشگری با توجه ویژه ای که به بازسازی بافت تاریخی و بومی کرده است نمایشگاه عمومی از معماری سنتی و قدیمی است گفت : دولت از سرمایه گذاران درعرصه گردشگری با اهدا تسهیلات حمایت می کند و برنامه های خوبی در برنامه ششم توسعه تنظیم شده است. وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به تخصیص مبلغ بیش از 950 میلیارد تومان اعتبارات سفر هیئت دولت به استان یزد گفت: این مبلغ درمجموع به طرح های مختلف بهداشتی و درمانی، فرهنگی ،عمرانی و غیره اختصاص پیدا کرده است و مربوط به طرح هایی است که از محل اعتبارات دولتی طی سال 95 و 96 اجرا خواهد شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: مساله 4 هزارمیلیارد تومان اعتبار برای انتقال آب و اعتبارات دیگری که در حوزه راه و راه آهن در این استان به کار گرفته خواهد شد جداست و استان یزد بعنوان چهار راه ارتباطی راه آهن کشور در ِآنده توسعه زیادی خواهد داشت و در زمینه توسعه معادن و صنایع معدنی هم دولت سیاست های خوبی مد نظر قرار داده است.

انصاری با اشاره به فراهم شدن زمینه بسیار مناسبی بر استفاده از فاینانس با کشور چین و کره جنوبی و هم خط اعتباری که به مبلغ 5 میلیارد دلار باز کردند گفت : قراردادهای که تا سقف 15 میلیارد دلار آماده شده و همچنین با کشور ایتالیا، فرانسه قراردادهای وسیع تر با کشور چین و ظرفیت های فایناس و دریافت اعتبارات از آنها به وجود آمده که فرصت مناسبی است اگر سرمایه گذاران هر استان زودتر وارد عرصه شوند زمینه رشد و توسعه خود را فراهم خواهند آورد .

وی افزود: امیدوارم این بسترهای فراهم شده که ناشی از پیروزی ما در برجام است و کسانی که می گفتند مذاکرات به ثمر نمی نشیند نشست و تحریم ها برداشته نمی شود و شد کشور را رو به تعالی ببرد چرا که در منطق اسلام و انقلاب و دولت تدبیر و امید و ملت ایران نشد و نمی توانیم وجود ندارد .

انصاری با اشاره به مشکل کم آبی و بی آبی در کویر مرکزی ایران افزود: دولت درصدد است برای استانهایی که در بحران بی آبی یا کم آبی قراردارند سیاست های متنوعی اجرا کند که بخشی از این سیاست ها انتقال آب است. این مسئول اعلام کرد: انتقال آب به کویر مرکزی ایران بزرگترین طرح انتقال آب درتاریخ ایران با تخصیص چهار هزار میلیارد تومان است.

وی اظهار کرد: طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به کویر مرکزی ایران ،استان یزد و کرمان و سایر استانها در دستور کار دولت قرار دارد. این مسئول انتقال آب از رودخانه های مرزی و مهار آنها به داخل کشور درسایر استانهای کشور را هم جزء اولویت های دولت دانست و گفت: این طرح هم اکنون درحال اجراست و در دو سال گذشته 8میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مهار آبهای مرزی و بهبود روشهای آبیاری علاوه بر بودجه های عمرانی کل کشور برداشت و در این راستا هزینه شده است.

انصاری گام بعدی در مساله آب را ارتقای کیفیت آب عنوان کرد و گفت: آب در استان یزد و کرمان جنبه حیاتی دارد و نمی شود به شیوه های آبیاری سنتی قدیم یعنی آبیاری غرق آبی محصولات کشاورزی برداشت کنیم چرا که از قطره قطره آب باید نهایت بهره برداری ممکن در محصولات کشاورزی داشت و باز چرخانی آب درسیستم شهرها و با تکمیل فاضلاب و تصفیه آب استفاده کنیم .

انصاری گفت : استان یزد می تواند بعنوان استان پایلوت در ارائه الگوی مصرف بهینه آب شرب ،صنعت و چاه کشاورزی باشد و باید دانشگاهها و پژوهشگران و کشاورزان و تبدیل الگوی کشت کمک کنند .

همچنین هفت طرح عمرانی ، بهداشتی و آموزشی با حضور حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در شهرستان میبد به بهره برداری رسید.

شهرستان میبد با یکصد هزار نفر جمعیت در 50 کیلومتری شمال یزد واقع است.
برچسب ها: مجید انصاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)