کد خبر: ۱۱۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
ارسال به دوستان
ذخیره
علی صوفی:
وزیر تعاون دولت اصلاحات گفت: درصورت عملکرد برنامه‌محور می‌توان گفت این اولین مجلس تشکیلاتی‌ای ست که نمایندگان از حرکت‌های انفردای بیرون آمده و امیدواریم با حضور نیروهای اصلاح‌طلب در مجلس این اتفاق بیفتد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گفتارنو؛ علی صوفی با اشاره به برنامه جامع اصلاح‌طلبان که در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تدوین شده، خاطرنشان کرد: مجلس مصمم است برنامه‌محور عمل کند. در صورت عملکرد برنامه‌محور می‌توان گفت این اولین مجلس تشکیلاتی‌ای ست که نمایندگان از حالت انفعال و حرکت‌های انفردای و به‌دور از منافع ملی بیرون آمده و در جهت منافع ملی حرکت خواهند کرد که امیدواریم با حضور نیروهای اصلاح‌طلب در مجلس این اتفاق بیفتد.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر این اصل مورد تصریح همگان است که چقدر مجلس می‌تواند در پیشبرد اهداف ملی موثر باشد و چقدر می‌تواند به دولت کمک کند و در رفع موانع کشور و گشایش معضلات معیشت مردم کارآمد باشد. در چنین فضایی که مجلس و دولت همگام با هم به منافع ملی فکر می‌کنند، می‌شود به حرکت‌های ایجابی در آینده خوشبین بود.

وزیر دولت اصلاحات به برجا (برنامه جامع اصلاح‌طلبان) اشاره و تصریح کرد: تدوین برنامه جامع اصلاح‌طلبان ذیل اسناد بالادستی یعنی سند چشم‌انداز بیست‌ساله و برنامه پنج‌ساله ششم که مجلس و دولت در شکل‌گیری آن نقش دارند، یکی از این حرکت‌های ایجابی اصلاح‌طلبان در راستای تحقق اهدافشان است.

صوفی به اولویت‌های مجلس دهم را برشمرد و گفت: در حال حاضر اولویت اصلاح‌طلبان تصویب طرح و لوایحی است که به پیشبرد اهداف اقتصادی و بهبود وضعیت معیشیتی مردم کمک می‌کند. برنامه شورای عالی سیاست‌گذاری و برنامه کاری‌ که برای نمایندگان پیش‌بینی شده، اولویت را به مسایل اقتصادی داده است. در گام بعدی در صورتی که شرایط لازم فراهم شود، اصلاح قانون انتخابات و طرح‌های سیاسی‌ از این قبیل جزو برنامه‌های بعدی اصلاح‌طلبان است که در حال حاضر در درجه دوم اهمیت قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت‌هایی نظیر آقای خاتمی برای ایجاد وحدت بین اصلاح‌طلبان در رسیدن به پیروزی این دوره بسیار حائز اهمیت بوده است، خاطرنشان کرد: که امروز اصلاح‌طلبان به بلوغ سیاسی خیلی خوبی رسیده‌اند که تجربه‌های تلخ گذشته در این بلوغ بسیار موثر بوده است.

صوفی گفت: در این پیروزی علاوه بر اتحاد و اتفاقی که بین سران بود، در بدنه بین احزاب و در جامعه اصلاح‌طلبی بین مردم اتحاد و انسجامی به وجود آمد که شورای عالی سیاستگذاری نماد آن بود. این روند ادامه پیدا خواهد و ما فکر می‌کنیم راهی جز این نیست. در حال حاضر همگی می‌دانیم که اگر بر طبل اختلاف نظر‌ها کوبیده شود، طبعا تفرقه‌ای به وجود می‌آید که نتیجه این پیروزی را منفی خواهد کرد. اصلاح‌طلبان به این بلوغ سیاسی رسیده‌اند که در عین تکثر باید وحدت داشته باشند و استراتژی واحدی را دنبال کنند.

صوفی در ادامه ضمن تاکید بر این مسئله که اتفاقی که در انتخابات اخیر افتاد گام دوم مردم در راستای تغییر فضای کشور بوده است، گفت: امروز که مجلس و دولت تا حد قابل قبولی می‌توانند به هم کمک کنند، خود دولت گام سوم را تحت عنوان «برجام دو» نام گذاری کرده است و قرار است در سیاست داخلی همچون اتفاقی که در سیاست خارجی افتاد موانعی که بر سر راه پیشرفت و توسعه قرار گرفته شده است، برداشته شود.

منبع: ایلنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)