کد خبر: ۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
ارسال به دوستان
ذخیره
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به اینکه تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی نگران کننده است، گفت: تصمیمات خوبی در زمینه مبارزه با موادصنعتی مخدر در کشور گرفته شده به طوری که اکنون وارات بسیاری از پیش سازهای موادمخدر کاملا ممنوع شده است.
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به اینکه تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی نگران کننده است، گفت: تصمیمات خوبی در زمینه مبارزه با موادصنعتی مخدر در کشور گرفته شده به طوری که اکنون وارات بسیاری از پیش سازهای موادمخدر کاملا ممنوع شده است.

به گزارش ایرنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: به همین منظور از واردات انواع اسیدها، مواد مورد استفاده در داروها و سودافدرین ها جلوگیری می شود.

وی با اشاره به همکاری بسیار خوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ستاد مبارزه با موادمخدر، اظهار داشت: تغییر الگوی مصرف موادمخدر از سنتی به صنتی به عنوان یک نگرانی است که امیدواریم با اقدامات انجام شده بتوان بخش عمده ای از این نگرانی ها را کاهش داد.

1،5 درصد مردم ایران مبتلا به موادمخدر هستند

رحمانی فضلی ادامه داد: خوشبختانه 98،5 درصد جمعیت ایران پاک و سالم هستند و تنها 1،5 درصد از مردم ایران مبتلا به موادمخدر هستند و جلوگیری از اعتیاد این افراد کار سختی نیست اما باید مردم به وظیفه خودشان آگاه باشند.

وزیر کشور افزود: خوشبختانه امسال تعداد وادحدهای تولیدی منهدم شده موادمخدر صنعتی در کشور افزایش یافته، میزان مواد مخدر در بازار کاهش یافته و قیمت نیز رو به افزایش است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر در سطح کشور افزود: با اجرای این رویکرد سطح آگاهی و اطلاعات مردم از موضوع موادمخدر و آسیب های ناشی از آن و روش های مقابله وکنترل آن بالا رفته است.

وی با بیان اینکه انجام فعالیت های اجتماعی و فرهنگی نتیجه بخش است اما پروسه ای طولانی و میان مدت می شود، ادامه داد: امسال در قالب فیلم های تلویزیونی نیز به موضوع موادمخدر پرداخته شده به طوری که سه فیلم مستقل در این زمینه تولید شده است و به خاطر اثربخشی آنها، باید موضوع اجتماعی را به جدیت دنبال کنیم.

در حوزه تجهیزات فنی به بهانه تحریم کمک نمی کنند

وزیر کشور در ادامه با اشاره به ارسال فهرستی از تجهیزات فنی مورد نیاز موادمخدر به سازمان ملل متحد افزود: فهرست به سازمان ملل ارسال شده و آنها بررسی می کنند که در صورتی که با شاخص های مورد نظر آنان هماهنگ باشد، این تجهیزات را برای ما ارسال کنند.

وی ادامه داد: به نظر من اینها بهانه جویی است و و در واقع می توان گفت که کمک ها به ویژه در حوزه مالی و تجهیزاتی موثر نیست.

وزیر کشور ادامه داد: اما در همه گزارش هایی که از سوی «یوری فدوتوف» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد ارسال شده فعالیت های ایران برجسته نشان داده شده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: پیوند موادمخدر و پول های کثیف ناشی از قاچاق موادمخدر با تروریسم است و در صورتی که نقشه توزیع و پراکندگی تروریسم در دنیا را با نقشه توزیع موادمخدر مشاهده کنید کاملا با هم است چون یکی از منابع تامین سرمایه و پول برای تروریسم ها از راه قاچاق موادمخدر است.

وی ادامه داد: در پنج سال گذشته جغرافیای تروریسم تا قلب اروپا نیز پیش رفته است و دنیا باید متوجه خطر عظیم تروریسم و قاچاق باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)