کد خبر: ۱۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
ارسال به دوستان
ذخیره
سخنگوی وزارت کشور:
سخنگوی وزارت کشور لیستی رای دادن را از ویژگی‌های این دوره از انتخابات عنوان کرد و گفت: عقلانی برخورد کردن اکثر احزاب، گروه‌های سیاسی و دعوت به حضور برای شخصیت‌ها و نخبگان در این دوره از انتخابات قابل مشاهده بود.
سخنگوی وزارت کشور لیستی رای دادن را از ویژگی‌های این دوره از انتخابات عنوان کرد و گفت: عقلانی برخورد کردن اکثر احزاب، گروه‌های سیاسی و دعوت به حضور برای شخصیت‌ها و نخبگان در این دوره از انتخابات قابل مشاهده بود.

به گزارش ایسنا، حسینعلی امیری در نشست استانداران سراسر کشور با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات و استقبال کاندیداها برای ثبت‌نام اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های این دوره از انتخابات لیستی رای دادن و فهرست‌محور بودن بود.

وی با بیان این‌که «اگر این دوره از انتخابات را واکاوی کنیم به قدرت دانایی نخبگان و همکاری طیف‌های همسو می‌رسیم» خاطرنشان کرد: در واقع به قول آقای دکتر رحمانی فضلی مردم به گفتمان رای دادند.

وی در ادامه با بیان این‌که «آقای روحانی در انتخابات سال 92 توانست با گفتمان اعتدال پیروزی را بدست آورد و جامعه احساس امید و آرامش کرد» گفت:‌ برجام از وعده‌هایی بود که رئیس‌جمهور مطرح کرد و با رهبری‌های مدبرانه مقام معظم رهبری و تلاش‌های رئیس‌جمهور و تیم مذاکره کننده به نتیجه رسید. هرچند که مسیر به نتیجه رسیدن برجام بسیار سخت و سنگلاخی بود اما به لطف خدا به نتیجه رسید.

وی افزود: درست است که برجام دارای آثار و برکاتی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است و اعتباری در بحث گفتمان جهانی برای ایران ایجاد کرد اما متاسفانه به پیامدهای حقوقی آن کمتر توجه می‌شود.

سخنگوی وزارت کشور در برخی از سخنان خود با اشاره به برگزاری دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: 34 میلیون نفر در این دوره از انتخابات شرکت کردند که نسبت به دوره قبل 4 میلیون بیشتر بوده و مشارکت 62 درصدی حاصل شد. هم‌چنین 221 کرسی مجلس در مرحله اول تعیین تکلیف شدند و 69 کرسی نیز از 21 استان باقی مانده که در مرحله دوم تعیین تکلیف می‌شود و ما برای مرحله دوم انتخابات تاریخ 27 فروردین 95 و 10 اردیبهشت 95 را به شورای نگهبان پیشنهاد کرده‌ایم که در هر یک از دو تاریخ به نتیجه برسد اعلام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار 30 کرسی تهران در انتخابات مجلس در مرحله اول تعیین تکلیف شدند که شهروندان تهرانی 60 ، 70 میلیارد تومان هزینه‌ها را کاهش دادند.

وی با بیان این‌که «در انتخابات خبرگان رهبری نیز، آخرین انتخابات مربوط به 10 سال پیش بود» گفت: از 10 سال پیش تا به امروز تعدادی از افراد واجد شرایط برای رای دادن بودند که در انتخابات شرکت کردند. تاثیرپذیری انتخابات خبرگان نیز از روی کار آمدن دولت اعتدال بود؛ در واقع انتخابات 92 و روی کار آمدن جریان اعتدال و تشکیل دولت تدبیر و امید بر موضوع انتخابات هم تاثیر گذاشته اس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)