کد خبر: ۱۱۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
ماه‌بانو معصوم‌زاده، عضو شورای شهر کرمان در گفت وگو با گفتارنو:
عضو شورای شهر کرمان گفت: اعضای شورا نماینده مردم هستند برای پیشبرد طرح‌های شهری پس ما عاملان دولت، استاندار یا فرماندار نیستیم و نماینده مردم هستیم.

عضو شورای شهر کرمان گفت: اعضای شورا نماینده مردم برای پیشبرد طرح‌های شهری هستند پس ما عاملان دولت، استاندار یا فرماندار نیستیم و نماینده مردم هستیم.

ماه‌بانو معصوم‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی گفتارنو در خصوص اظهارات اخیر استاندار کرمان درباره شورای شهر با بیان اینکه شورا نباید سیاسی باشد تصریح کرد: ذات شورا به معنی همکاری بین مردم و مسوولان است. 


وی با بیان اینکه  اگر راه‌های عبوری میدان آزادی، چهارراه ولیعصر و یا چهارراه نزدیک به گنبد جبلیه تخریب شده و مردم نزدیک عید نوروز تحت فشار ترافیک هستند ما موظفیم نظرات مردم را منتقل کنیم گفت: پیشنهاد کردیم در میدان آزادی سه شیفت کار کنند تا به جای 36 ماه ظرف 12 یا 15 ماه کار جمع شود و بعد که مشکل ترافیکی میدان آزادی حل شد به سراغ باغ ملی و سایر نقاط شهر برویم.

باید متوجه تصمیمات ناگهانی باشیم

معصوم‌زاده ضمن تشکر از آنچه که فکر و ایده اقتصادی استاندار خواند، اضافه کرد: آقای استاندار می‌گویند حالا که کار در این سه نقطه شروع شده بیایید پروژه احداث سیتی سنتر در میدان مشتاق را هم شروع کنید.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که ما چهار نقطه مهم ترافیکی در کرمان از فرودگاه تا مسجد صاحب‌الزمان داریم که یکی میدان آزادی دیگری باغملی و بعدی مشتاق و چهارراه گنبد جبلیه است که فقط یک میدان مشتاق باز است.

این عضو شورای شهر کرمان با اشاره به تمرکز خرید در ایام نوروز در میدان مشتاق اضافه کرد: ما در شورا اعلام کردیم بهتر است این میدان به همین ترتیب حفظ شود و با توجه به اینکه دور میدان بسته است و طرح شش دروازه در حال اجرا است، وسط میدان فعلا حفظ شود و راه برای عبور و مرور باز باشد.

معضوم‌زاده در ادامه اظهار داشت: ما نمی‌دانستیم پارکینگ پروژه میدا مشتاق کجاست و چند طبقه قرار است اجرا شود.

وی با بیان اینکه ما انعکاس دهنده نظرات مردم هستیم نه نظرات شخصی خودمان پرسید: اینکه آقای استاندار می‌گوید "من می‌گویم باید مشتاق بسته شود و فردا باید بسته شده باشد" این صحبت به چه معناست؟

وی ادامه داد: ما باید متوجه تصمیمات ناگهانی باشیم چرا که یک تصمیم ناگهانی حواشی‌اش مثل میدان آزادی می‌شود. 

برای بستن میدان آزادی ابتدا نیازمند کار کارشناسی بودیم

وی در ادامه به پروژه میدان آزادی اشاره و عنوان کرد: میدان مرکزی شهر کرمان ظرف مدت کوتاهی بسته شد به دلیل آن که گفتند ما همه چیز را سنجیده‌ایم، وقتی که میدان را به هم ریختند متوجه شدند که وضعیت آب، برق و گاز آنجا اصلا مشخص نیست.

 معصوم‌زاده با بیان اینکه با بسته شدن میدان آزادی برای مردم ناراحتی‌های فراوانی به وجود آورد، یادآورد شد: مردمی که می‌خواستند عبور و مرور کنند و مغازه‌داران آنجا، بسیار تا بسیار ناراحت شدند ولی فقط کافی بود که در شروع، کار کارشناسی انجام می‌شد و ابتدا تاسیسات جابه‌جا می‌شد و سپس اقدامات لازم صورت می‌گرفت.

وی با طرح این سوال که: "در زمان اجرای سیتی سنتر مشتاق تکلیف مغازه‌داران و مردم چه می‌شود!؟" تصریح کرد: ممکن است بررسی چگونگی اجرای یک پروژه شش ماه تا یک سال زمان ببرد ولی اجرا و انجامش وقت زیادی نبرد؛ ولی وقتی می‌خواهیم به صورت ناگهانی کار انجام دهیم و پروژه اجرا کنیم همان حواشی است که طرح را زمان‌بر می‌کند و قیمت هرپل و زیرگذری را می‌تواند بین دو تا ده برابر بالا ببرد.

لطفا بگویند چه کسی جلوی پروژه‌های عمرانی را گرفته‌اند

نماینده مردم کرمان در شورای شهر با بیان اینکه ناگهانی به ما بگویند سیتی‌سنتر مشتاق باید تا فردا تایید شود برای ما قابل‌قبول نیست، ادامه داد: در رابطه با پروژه بام کرمان آقای استاندار فرموده‌اند که نمی‌گذارند بعضی‌ها جلوی پروژه‌های عمرانی را بگیرند. این "نمی‌گذارند بعضی‌ها" خیلی عام و کلی است. من از ایشان خواهش می‌کنم که اسم ببرند. ما که ترسی نداریم لطفا بگویند فلانی مخالفت کرده است. 

رانت‌خواری بار حقوقی دارد

معصوم‌زاده با اشاره به سخنان استاندار در مورد رانت‌خواری در شورای شهر کرمان تاکید کرد: رانت‌خواری بار حقوقی و جزایی دارد، این که می‌گویند بعضی‌ها در شورای شهر رانت‌خواری دارند چه کسی و کجا رانت خورده است، لطفا بگویید، ما باید بامردم شفاف باشیم و وقتی با مردم شفاف باشیم مردم راحتند، راحت بگویید که چه کسانی رانت خورده‌اند.

این عضو شورای شهر کرمان با اشاره به رای 15 نفر شورا به بابایی برای تصدی پست شهرداری، اظهار داشت: در تمام کشور بگردید شورای کدام شهر، شهرداری را با 15 رای برگزیده‌اند. ما در کرمان این کار را انجام دادیم پس همگن هستیم ولی تفاوت آراء و عقاید هست و مهم دیپلماسی گفتاری است.

وی با بیان اینکه آقای استاندار یک بار بیایند و در شورا حاضر شوند، ادامه داد: اگر من در یک جلسه مشترک حاضر نشوم و فقط بگویم که افشاگری می‌کنم که بعضی نمی‌گذارند، این طور صحیح نیست من خواهش می‌کنم آقای استاندار اسم ببرند که چه کسانی نمی‌گذارند.

معصوم‌زاده در رابطه با باندبازی که آقای استاندار مطرح کرده‌اند، گفت: در رابطه با باندبازی آقای استاندار باید توضیح دهند که چه بوده است. ما در شورای شهر در طول دو سال و نیمی که بودیم باندی ندیدیم ولی تفاوت نظرات را دیدیم و این موضوع باندبازی را من واقعیت نمی‌دانم.


شورای شهر تحت فشار قرار نمی‌گیرد

معصوم‌زاده ابراز کرد: اینکه اعضای شورا تحت فشار قرار بگیرند و چیزهای خاصی را تصویب کنند، قطعا این کار را نخواهیم کرد چون یک سال یا دوسال دیگر اگر آقای استاندار تشریف هم داشته باشند مردم می‌گویند این پروژه‌ها با نظارت چه کسی اجرا شده است.

وی ادامه داد: الان بروید بالای بام کرمان، دو تابلو نصب کرده‌اند و نوشته‌اند تحت نظارت شورای شهر و شهرداری. الان جای استاندار در نظارت بر اجرای این پروژه‌ها کجاست.

عضو شورای شهر ادامه داد: استاندار یک مقام اجرایی است پس پروژه‌ها عملا تحت نظارت شورا درحال پیشروی هستند و اگر پروژه‌ بدی اجرا شود حتما نظارت و تصمیم‌گیری ما مشکل داشته است.

معصوم‌زاده افزود: ما اجازه می‌خواهیم تصمیم‌گیری‌ها را با دقت و ظرافت و درنظر گرفتن حواشی و شرایط عمده مردم شهر کرمان صورت دهیم و روی پروژه‌ها فکر کنیم و تصمیم عاقلانه بگیریم که اگر جایی در فلان پروژه مشکلی بود از کارشناسان استفاده شود که قطعا این پروسه یک پروسه یک شبه نخواهد بود. 

زمین‌های شهر را می‌فروشیم و پروژه انجام می‌دهیم

وی با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح شهر کرمان اظهار داشت: ما باید پروژه‌ها را یکی یکی اجرا می‌کردیم. پل سیدی چند سال است که مانده است، ما اگر بودجه داریم در این شهر، ابتدا باید پروژه‌های نیمه تمام را تمام کنیم.

این عضو شورای شهر کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: الان داریم زمین‌های شهر کرمان را می‌‎فروشیم و پروژه‌هایی را انجام می‌دهیم که شاید با کارِ کارشناسی احتیاجی به انجام‌شان نبود.

معصوم‌زاده با بیان اینکه بزرگترین مشکل آزادی تا مشتاق شلوغی و ترافیک است، تصریح کرد: ما چقدر روی حمل‌ونقل عمومی فکر کرده‌ایم، آیا نمی‌شد ساختمان‌های پزشکان را جابه‌جا کرد که اگر این اتفاق می‌افتاد نه دیگر شلوغی داشتیم و نه دیگر احتیاج به این همه پل بود.

چرا در پاریس پل نمی‌گذارند؟

وی با بیان اینکه پاریس مگر شهر بدون پل نیست. خوب اگر پل خوب بود چرا در پاریس به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای دنیا پل نمی‌گذارند گفت: چون مدیران شهری این شهر می‌گویند منظر شهری را نباید تخریب کنیم. ما ابزار زیادی در کرمان برای کسب درآمد نداریم. مثلا توریست را داشتیم و کرمان را به عنوان یک شهر قدیمی در کنار کلوت‌های شهداد، سیرچ و... می‌توانستیم به یک شهر توریستی تبدیل کنیم ولی متاسفانه با ساختن پل و یا هتل بر بام کرمان در حال تخریب جاذبه‌ها هستیم.

وی ادامه داد: پروژه‌های شهری فکر می‌خواهد، 15 نفر با هم می‌نشینند و فکر می‌کنند و مجددا مشاور می‌گیرند و دوباره بحث و فکر می‌کنند که ما چطوری ترافیک را حل کنیم که احتیاج به پل یا زیرگذر نباشد ولو اینکه مدیران فلانجا همرزمان قدیمی من باشند.

بدنه شهرداری نباید چاق‌تر شود

معصوم‌زاده در ادامه اذعان داشت: مدیر پروژه بام کرمان صریحا می‌گوید شما سرمایه من را تضمین کنید که من هتل را پس از ساخت به شهرداری بدهم و حالا این سوال پیش می‌آید که مگر شهرداری قرار است هتل داری کند، شهرداری باید بدنه‌اش لاغر شود، این جوری که بدنه‌اش چاق‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: پروژه‌های شهری ما دقیقا شده است هرچیز توی چشمی منهای اینکه بدانیم چقدر ارزش دارد و آیا راه جایگزین کم‌خرج‌تری وجود داشته است؟


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
0
2
نظرات خانم معصوم زاده در چند نقطه ایراد اساسی دارد
اولا اشاره به پاریس میکنند ، در حالی که مدل توسعه شهر کرمان شرقی است نه غربی و به مانند شهرهای چین و کره که در آن ها ماشین زیاد است گره های گرافیکی نیازمند پل و بزرگراه هستند همانطور که تهران و شیراز و اصفهان هم همین گونه هستند دوما در پاریس زیرگذر های فراوان وجود دارد و بزرگراه ها زیاد است ، بدترین آفت این است که شما که هیچ گونه تخصص شهرسازی ندارید ادعای کارشناسی در این حوزه میکند در حالی که پروژه ها شرکت مهندس و مشاور کارآزموده دارند
دوما در مورد نحوه اجرا پروژه ها اشاره به فروختن شهر میکنید در حالی که کرمان فراوان زمین خالی دارد که نشان از ظرفیت های خالی در این شهر است و فروش شهر نیست فروش سرمایه های راکد است و این یک ابتکار عالی و مدیریت اقتصادی خوب است
سوما در مورد میدان آزادی کار شما مصداق بارز خلاف گویی است این پروژه با همین برنامه ریزی فعلی و بدون شیفت اضافه نهایتا ظرف 20 ماه تکمیل میشود چرا به دروازه از 32 ماه میزنید
پروژه بام را میگویید در حالی که کرمان و کوه های زیبایش و جنگل قائم ان تنها با کاری مشابه صفه اصفهان میتواند ارزش اقتصادی پیدا کند
و در پایان کرمان قطب آینده فولاد و پتروشیمی کشور است پس نیازمند انواع زیرساخت هاست از پل گرفته تا بزرگراه و ...
از سایت گفتار نو ضمن تشکر تقاضا دارم در راستای آزادی بیان این نظر رو منتشر کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
0
0
ممنون از خانم معصوم زاده
بابک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
0
2
شورای شهر ؟؟؟؟؟؟ مگه کاری هم می کنن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)