کد خبر: ۱۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
ارسال به دوستان
ذخیره
موسوی لاری:
نائب رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان با اشاره به موفقیت اصلاح‌طلبان در گام دوم انتخاباتی، گفت: ما از هم اکنون باید برای انتخابات آینده برنامه ریزی کنیم و در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری بار دیگر حماسه ایجاد کنیم و گام سوم را در آن زمان برداریم.
به گزارش ندای ایرانیان، همایش «ندای امید» به مناسبت پیروزی فهرست «امید» در انتخابات مجلس در شهر تهران، با حضور چهره‌های اصلاح‌طلب و به همت حزب ندای ایرانیان در مجتمع فرهنگی پیامبر اعظم برگزار شد.

در این همایش عبدالواحد موسوی لاری نائب رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان، مجید فراهانی دبیر کل حزب ندای ایرانیان، صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان، علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر، علیرضا رحیمی و چند تن دیگر از منتخبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

عبدالواحد موسوی لاری نائب رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان، در این همایش با بیان اینکه امروز امید و اعتمادبه‌نفس در میان جوانان ما تا حدودی جایگاه خودرا پیدا کرده است، گفت: آنچه در اسفند ۹۴ اتفاق افتاد، باعث شد اراده ملی در کشور نهادینه شود، چراکه با وجود مشکلات زیادی که از سوی کنشگران سیاسی وجود داشت، تشکل‌های مردم‌نهاد به مقوله انتخابات نظر داشتند و همگی بر روی اصل اجماع و الگو قرار دادن ۹۲ تاکید داشتند.

وزیر کشور دولت سید محمد خاتمی،‌ با اشاره به تجربه اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴، اظهار داشت: زمانی سال ۸۴ علیرغم داشتن دو قوه مجریه و مقننه نتیجه را حزب رقیب واگذار کردیم، تصمیم گرفتیم با الگو قراردادن تجربه ۹۲ دوباره در سال ۹۴ حاضر شویم و بتوانیم به پیروزی دست پیدا کنیم.

این عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به رد صلاحیت چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب خاطر نشان کرد: مردم ما رد صلاحیت‌ها را قبول نکردند، بلکه تحمل کردند و به پای صندوق‌های رأی آمدند و در انتخابات نشان دادند که می‌دانند که دولت اصولگرا چه مشکلاتی برای کشور بوجود آورده است و فهمیدند که مشکلات ساختاری امروز نتیجه همان دوره است.

وی افزود: مردم می‌دانند در چهار سال گذشته مجلس به جای پیگیری مشکلات مردم و توجه به مسائل اقتصادی و فرصت‌های اقتصادی که پیش آمد، به فکر حاشیه‌سازی و اختلاف‌افکنی بودند؛ مردم می‌دانند که اثرات تصمیم‌های خلق الساعه و حذف یک‌شبه نهادها و شوراها چه اثراتی در کشور گذاشت.

موسوی لاری با بیان اینکه مردم با وجود اطلاع از این مشکلات از مجلس دهم انتظار معجزه ندارند، گفت: اما این انتظار از سوی مرم به حق است که این مجلس با آرامش و امید به آینده و فارغ از هیاهو و تندروی‌ها به مشکل معیشتی مردم با همین کمبودها به وضعیت موجود بپردازد.

عضو هیأت رئیسه شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان با اشاره به اولویت‌های مجلس دهم، متذکر شد: ما مجلس دولتی نمی‌خواهیم، بلکه مجلسی می‌خواهیم که حامی کلامی دولت باشد و به آن کمک کند و به وضعیت مشکلات اقتصادی کشور مخصوصاً در حوزه بخش خصوصی رسیدگی کنند. یکی دیگر از وظایف منتخبان مجلس دهم بررسی وضعیت خصوصی‌سازی‌ها است که واقعاً این بخش‌ها و صنایع دست چه کسانی افتاده است و اصلاً آیا آن‌ها واقعی هستند یا خیر؟

موسوی لاری همچنین افزود: ما می‌بایست از فضای پیش آمده پس از برجام بهترین استفاده را کنیم و با کمک دولت علاوه بر جذب سرمایه گذاری‌های خارجی، بخش خصوصی خود را که در هشت سال دولت قبل مورد فراموشی قرار گرفته است را دوباره به چرخه اقتصاد کشور وارد کنیم.

وزیر کشور دولت اصلاحات با اشاره به رأی مردم تهران گفت: در این انتخابات برای اولین بار مردم تهران کاملاً لیستی و حزبی رأی دادند که با توجه به بررسی ۶۰ نفر اول تهران می‌توان این موضوع را فهمید بودند افراد شاخص و معدود که خارج از لیست اصلاح طلبان و اصولگرایان در این انتخابات شرکت کردند اما نتوانستند حتی جزو ۶۰ نفر اول مردم تهران باشند. مردم تهران لیستی را انتخاب کردند که به گفتمان آن اعتقاد داشتند. حتی افرادی که در این لیست حضور داشتند اما برای خود لیست جداگانه اعلام کرده بودند نتوانستند از اعضای لیست خود را پیروز انتخاب کنند و فقط به واسطه حضور در لیست اصلاح طلبان بود که وارد مجلس شده‌اند.

وی افزود: مردم نتیجه حضور ۸ ساله اصولگرایان را درک کردند آن هم در کلان‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های مدیریت کشور این‌ها جدا از اختلاس‌ها و فسادهایی است که تا به امروز مطرح شده است.

وی خطاب به علیرضا محجوب که در ردیف اول نشسته بود گفت: جناب محجوب یکی از پرسابقه‌ترین نمایندگان حوزه تهران است و ما از ایشان و افراد دیگر انتظارات زیادی داریم. به قول معروف «ما همه کردیم کار خویش را / ای بزرگ آخر بجنبان ریش را» اکنون نوبت شما منتخبین است که شرایط را مهیا کنید.

عضو مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: ما از هم اکنون باید برای انتخابات آینده برنامه ریزی کنیم و در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری بار دیگر حماسه ایجاد کنیم و گام سوم را در آن زمان برداریم.

برچسب ها: موسوی لاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)