کد خبر: ۱۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه با بیان اینکه به زودی نهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ویتنام در تهران برگزار خواهد شد اظهار کرد: در حال حاضر کل وزارت خارجه در نقش معاونت اقتصادی ایفای وظیفه می‌کند.
معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه با بیان اینکه به زودی نهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ویتنام در تهران برگزار خواهد شد اظهار کرد: در حال حاضر کل وزارت خارجه در نقش معاونت اقتصادی ایفای وظیفه می‌کند.

به گزارش ایسنا، ابراهیم رحیم‌پور با اشاره به سفر روز یک شنبه رئیس جمهور ویتنام در راس یک هیات سیاسی و اقتصادی و دیدارش در روز دوشنبه با حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان اظهار کرد: این سفر بعد از 13 سال انجام می‌شود و رئیس جمهور ویتنام در جریان اقامت سه روزه خود در ایران با تعدادی ازمقامات کشورمان دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

وی با بیان این که ویتنام مثل ایران یک جنگ تمام عیار و همچنین دوران تحریم را تجربه و پشت سر گذاشته است و اکنون به صورت نسبی در دوران شکوفایی خود قرار دارد خاطر نشان کرد:‌ مقامات دو کشور برای گسترش روابط دارای عزم جدی هستند و علاقه‌مند هستند که این روابط بیش از گذشته افزایش پیدا کند.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه رئیس جمهور ویتنام روز دوشنبه مذاکرات خوبی با حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی داشت و در مورد مسائل مختلف از جمله مسائل اقتصادی بین مقامات دو کشور رایزنی صورت گرفت اظهار کرد:‌ در سال 2014میزان تجارت بین دو کشور حدود 332 میلیون دلار بوده و این روند در سال 2015 به حدود 350 میلیون دلار رسیده است که بیش از 90 درصد آن صادرات ایران به ویتنام است.

رحیم‌پور با بیان این که با توجه به رفع تحریم‌ها این پتانسیل‌ وجود دارد که سطح تبادلات دو کشور بیش از گذشته افزایش پیدا کند و در این راستا هدف گذاری دو میلیارد دلاری تعیین شده است گفت: با توجه به توانمندی‌ها و پتانسیل‌های دو کشور به نظر می‌رسد که این هدف قابل دسترسی باشد.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر خارجه با اشاره به علاقه‌مندی ویتنامی‌ها برای سرمایه گذاری در پروژه‌ی نفت دانان در ایلام به مبلغ 120 میلیون دلار تصریح کرد:‌ نهمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور به زودی در تهران برگزار می‌شود.

وی به جایگاه ویتنام در آسه آن اشاره کرد و گفت: ایران در تلاش است که روابط خود را با کشورهای حوزه‌ی شرق آسیا و همچنین عضو آسه آن که دارای اقتصاد پویا و بزرگ هستند ، در زمینه‌های مختلف از جمله نفت و گاز ، صنایع و ... گسترش دهند.

رحیم‌پور با اشاره به صادرات ماهی ایران به ویتنام و برخی دیگر از کشورهای آن منطقه تصریح کرد: یکی از مهمترین هدف گذاری‌های سیاست خارجی کشور اقتصاد است.

وی در ادامه گفت و گوی خود با رادیو گفت و گو همچنین با بیان اینکه ویتنامی‌ها طالب قیر ایران هستند و این یکی از اقلام مورد نیاز آنها برای راه سازی است گفت: آنها علاقه‌مند به صادرات محصولات پتروشیمی ایران به کشورشان هستند.

این دیپلمات ارشد کشورمان در ارتباط با بحث احیای معاونت اقتصادی در وزارت خارجه خاطر نشان کرد:‌ در حال حاضر کل وزارت خارجه تبدیل به معاونت اقتصادی شده است . آقای ظریف در سفری که به جنوب شرقی آسیا و اقیانوسیه داشتند به جد مسائل اقتصادی را پیگیری کرده و در حال حاضر به معاونت‌های منطقه‌ای در وزارت خارجه تکلیف شده است که به مسائل اقتصادی توجه بیشتری داشته باشد.
برچسب ها: ابراهیمیان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)