کد خبر: ۱۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
ابراهیم نکو نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری سابق باید فهرست نمایندگانی را که از وی پول گرفته اند اعلام کند، اصرار برخی «همکاران مجلسی» را که خواستار مسکوت گذاشتن این موضوع هستند، نادرست خواند.
 ابراهیم نکو نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری سابق باید فهرست نمایندگانی را که از وی پول گرفته اند اعلام کند، اصرار برخی «همکاران مجلسی» را که خواستار مسکوت گذاشتن این موضوع هستند، نادرست خواند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در یادداشتی که روزنامه ایران منتشر کرده، نوشت: محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهوری سابق بنا بر حکم دادگاه راهی زندان شد تا مجازات دخالت در یک پرونده فساد را ببیند. در طول حیات سیاسی جمهوری اسلامی ایران وی بلندپایه ترین مقامی است که به اتهام فساد محاکمه شده است. 

نکو ادامه داده است: نفس محاکمه و صدور حکم زندان برای یک مقام ارشد اجرایی، به منزله یک پیام و هشدار جدی به سایر مفسدین و ویژه خوارانی است که گاهی به واسطه ارتباطات ویژه، خود را مصون از برخوردهای قضایی و حقوقی می دانند. بیراه نیست اگر گفته شود این پرونده ستون فقرات متخلفان و مفسدان را به لرزه در آورده و چه بسا آرامش را از آنها گرفته باشد. با این وجود رحیمی طی نامه ای به رئیس سابق خود، موارد و اتهاماتی را علیه دیگران مطرح کرده است. 

در رأس آن، ادعای پرداخت کمک های مالی و تبلیغاتی به 170 نامزد انتخابات مجلس هشتم است که ظاهراً برخی از آنها به مجلس راه یافته و در مجلس نهم هم حضور دارند. پیکان تند این اتهام متوجه جایگاه مجلس و حیثیت نمایندگان است. بر همین اساس رسیدگی به چنین ادعای بزرگی ضروری است. برخلاف برخی از همکاران در مجلس که معتقدند نباید به این موضوع ورود کرد، به نظر می رسد نپرداختن به این تهمت بزرگ، تقویت کننده ابهام ها و اتهامات خواهد بود.

در مقام دفاع از جایگاه مجلس باید ابتدا از شخص رحیمی خواسته شود تا فهرست ادعایی خود را اعلام کند. دستگاه های مسئول هم باید به سهم خود پیگیر موضوع باشند. در صورتی که کمک های مالی از منبع اختلاس بیمه ایران، صحت داشته باشد، دریافت کنندگان شایستگی حضور در مجلس را از دست داده اند.

ادعای قابل تأمل دیگر رحیمی در نامه معروف خود، وجود کمیته ای متشکل از چند چهره برجسته است که ظاهراً وظیفه آن شناسایی نامزدها و تعیین مبلغ کمک برای آنها بوده است. از کنار این ادعا نباید به راحتی گذشت. در صورت صحت این ادعا، جرم اعضای این «کمیته»؛ نه تنها کمتر از کسانی که پول گرفته اند نیست، بلکه بیشتر هم هست. اطلاع داشتن آنها از بروز چنین تخلفی در حقیقت به معنی صحه گذاشتن به آن است. چنین افرادی که کار مفسدین و متخلفین را تأیید کرده و خود نیز نقشی در آن داشته اند شایستگی حضور در مسئولیت های رسمی را ندارند. وجود این کمیته به مفهوم آن است که روند تخلفات انجام شده فردی نبوده و کاملاً سازمان یافته و تشکیلاتی بوده است. بر همین اساس نباید به اعلام اسامی و برخورد با نامزدها یا نمایندگان دریافت کننده پول بسنده کرده بلکه باید تکلیف ادعای رحیمی درباره اعضای کمیته مورد اشاره هم مشخص شود. این روزها افکار عمومی از طریق رسانه ها خبرهای مربوط به پرونده رحیمی و ادعاهای او را دنبال می کنند. برای جلوگیری از شائبه های نادرست علیه مجلس و نمایندگان باید هر چه زودتر مشخص شود که چه کسانی از رحیمی پول گرفته اند و چه کمیته ای مسئولیت ساماندهی کمک های مالی انتخاباتی را برعهده داشته است.
برچسب ها: محمدرضا رحیمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)