کد خبر: ۱۱۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
ارسال به دوستان
ذخیره
تصمیم شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما این است که از سرافراز دعوت کنند تا برخی سؤالات مطرح شده، از جمله همین قضیه که مورد سؤال مردم قرار گرفته، را با ایشان مطرح کنیم تا ببینیم که چه جوابی برای این موضوع دارد؟
عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما با تأکید بر اینکه رئیس سازمان صدا و سیما باید پاسخگوی رفتار رسانه ملی در برابر امام خمینی (س) و حرم ایشان باشد، اعلام کرد: تصمیم شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما این است که از سرافراز دعوت کنند تا برخی سؤالات مطرح شده، از جمله همین قضیه که مورد سؤال مردم قرار گرفته، را با ایشان مطرح کنیم تا ببینیم که چه جوابی برای این موضوع دارد؟

حجت الاسلام و المسلمین مفید کیایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، با انتقاد از عدم پخش برنامه های برگزار شده در حرم امام خمینی (س) تأکید کرد: به نظر من این کار خوبی نیست. مخصوصا اینکه همه ما به نحوی مدیون حضرت امام خمینی (س) هستیم و اموری که مربوط به حرم امام می شود از جمله تجدید میثاق ها و برنامه هایی که در این مکان مقدس برگزار می شود باید به نحو شایسته ای منعکس شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم پخش مراسم بیست و یکمین سالگرد ارتحال حاج احمد آقا گفت: حاج احمد آقا واقعا سهم به سزایی بر گردن نظام و انقلاب دارد. من خودم یادم هست همان سالی که مرحوم حاج احمد آقا به رحمت خدا رفتند چند روز بعد در ایام نوروز من به اتفاق پدرم خدمت آیت الله فاضل رفتیم، آیت الله فاضل تعریف و تمجیدی از حاج احمد آقا و نقش به سزای ایشان در رهبری مقام معظم رهبری داشتند.

وی تأکید کرد: مخصوصا اینکه تعابیری امام در مورد مقام معظم رهبری داشتند که به زبان حاج احمد آقا در مجلس خبرگان رهبری جاری شد. من فکر می کنم حاج احمد آقا حق بزرگی بر گردن نظام و انقلاب دارد و باید به نحوی حق ایشان ادا شود. اگر صدا و سیما مراسم سالگرد ایشان را منتشر نکرده، به نظر من خیلی کوتاهی کرده است.

کیایی نژاد در مورد آثار این برخورد صدا و سیما با بیت و حرم امام خمینی (س) اظهار کرد: اثرات دیگر هم دارد، ولی حداقل تأثیرش این است در افرادی که به امام و بیت ایشان علاقه دارند این است که وقتی شاهد این رفتار باشند، نسبت به صدا و سیما بدبین می شوند. بالأخره این سؤال برای مردم ایجاد می شود که چرا نباید این مراسم ها منعکس شود؟

عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در مورد واکنش این شورا به عدم پخش حرم امام در صدا و سیما گفت: تصمیم شورای نظارت این است که از سرافراز دعوت کنند و برخی سؤالاتی که مطرح است، از جمله همین قضیه که مورد سؤال مردم قرار گرفته، را با ایشان مطرح کنیم تا ببینیم که چه جوابی برای این قضیه دارد؟

وی تصریح کرد: اگر در سال 94 هم نشد ابتدای سال آینده قطعا این جلسه تشکیل می شود. گلایه های زیادی از صدا و سیما به شورای نظارت منتقل شده بود. جمع بندی جلسه شورای نظارت به اینجا رسید که این موضوعات در حضور خود آقای سرافراز مطرح شود تا ایشان به یک یک سؤالات ما جواب بدهند.

کیایی نژاد با تأکید بر اینکه رئیس سازمان صدا و سیما باید پاسخگوی این رفتار باشد، گفت: ما باید از ایشان سؤال کنیم که دلیل عقل پسند و شرع پسندی برای این کار دارد یا ندارد؟ اگر دارد ما هم بفهمیم. باید با ایشان صحبت شده و توجیه شود. اگر دلیل قانع کننده ای برای این کار نداشت در جلسه شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در مورد این قضیه و قضایای دیگر تصمیم گیری خواهد شد.

وی با اعلام اینکه از جمله نامه های اعتراضی که به شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما رسیده قضیه اطلاعیه های بازرگانی است، برخی از این آگهی ها را مضحک خواند و تأکید کرد: ما بنا نداریم به خاطر 4 شاهی پول که می خواهد به دست ما بیاید هر برنامه ای را پخش کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اعتقاد من این است که ما در هر پست و مقامی که هستیم باید سعی کنیم حرمت امام خمینی (س) را نگه داریم. 14 خرداد سال 68 وقتی که امام به ملاقات حضرت حق شتافت، وقتی می خواستند وصیت نامه لاک و مهر شده امام را باز کنند، آیت الله مشکینی فرمودند ما شخصیتی را از دست دادیم که بعد از ائمه دین تا حال که دنیا به خود ندیده است، آینده هم خدا می داند. در مورد شخصیتی که رئیس مجلس خبرگان این تعبیر را برای او دارد، ما هرچه قدر کوتاهی کنیم به خودمان ضرر زدیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)