کد خبر: ۱۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
در واقع بر اساس این مصوبه، شرکت مخابرات ایران مکلف شد برای فروش سیم‌کارت‌های همراه اول مبلغ 36 هزار تومان را به عنوان تضمین در نظر گرفته و برای تعرفه اتصال نیز مبلغی معادل 120 هزار تومان اعمال کند که در مجموع جمع این موارد به 156 هزار تومان می‌رسد.
طبق مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیش از یک سال است که قیمت سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول کاهش محسوس پیدا کرده و به کمتر از 170 هزار تومان رسیده است.

به گزارش ایسنا، سال گذشته سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در قالب مصوبه‌ای اعلام کرد که قیمت سیم‌کارت‌های دائمی باید با تضمین همراه اول با قیمتی معادل 156 هزار تومان به علاوه مالیات بر ارزش افزوده به فروش برسند.

در واقع بر اساس این مصوبه، شرکت مخابرات ایران مکلف شد برای فروش سیم‌کارت‌های همراه اول مبلغ 36 هزار تومان را به عنوان تضمین در نظر گرفته و برای تعرفه اتصال نیز مبلغی معادل 120 هزار تومان اعمال کند که در مجموع جمع این موارد به 156 هزار تومان می‌رسد.

بر همین اساس اپراتور اول پس از مدتی در قیمت سیم‌کارت‌های خود تجدیدنظر کرد و تعرفه سیم‌کارت‌های خود را تا سقف 169 هزار تومان کاهش داد که البته قیمت این سیم‌کارت‌ها در بازار آزاد به مراتب بالاتر از رقم فعلی بود.

اما اکنون علاقه‌مندان برای ثبت نام و خرید سیم‌کارت‌های 0912 با قیمت مصوب رگولاتوری می‌توانند به سایت شرکت همراه اول مراجعه کرده و در بخش ثبت نام شماره‌های گلچین به انتخاب شماره مورد نظر خود پرداخته و رقم مربوط به آن را به شکل الکترونیک به حساب اپراتور واریز کنند و پس از 72 ساعت سیم کارت مدنظر خود را از طریق دفاتر پیشخوان و یا نمایندگی های همراه اول دریافت کنند.

البته مشترکان می توانند از طریق دفاتر پیشخوان و یا نمایندگی‌های همراه اول به طور مستقیم نیز سیم‌کارت خریداری کنند اما برای انتخاب شماره دلخواه در سایت همراه اول فرصت انتخاب با حوصله و دقت بیشتری فراهم است.

اما این که تفاوت سیم‌کارتهای همراه اول که با قیمتهای مصوب سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به فروش می‌رسند با سیم کارت های قدیمی موجود در بازار چیست و چرا قیمت این سیم کارتها تا این اندازه متفاوت است، موضوعی است که برای بسیاری از مشترکان جای سوال دارد.

در واقع سیم کارتهای قدیمی اپراتول اول که با قیمتهای بالاتر به فروش می‌رسند امکان استفاده از رومینگ بین الملل را دارا هستند چرا که در زمان فروش آن‌ها اپراتور مبلغ مناسبی را به عنوان تضمین پرداخت دریافت کرده و مشترک می تواند تا زمانی که مکالماتش به 80 درصد قیمت تضمین نرسیده به راحتی از سیم کارت خود استفاده کند.

اما در سیم کارتهای جدید که اغلب با کدهای 8، 9 و صفر واگذار می‌شوند، میزان ودیعه کاهش پیدا کرده و بر همین اساس مشترک امکان برقراری تماس‌های خارجی را ندارد.

در خصوص تماس‌های داخلی نیز برای مشترک سقف مشخص به عنوان تضمین در نظر گرفته شده است. اکنون اپراتور اول کشور طبق مصوبات سازمان تنظیم مقررات دو نوع سیم‌کارت دائمی با قیمتهای 165 و 129 هزار تومان واگذاری می کند که شماره هر دوی این سیم کارتها 0912 است.

البته در خصوص سیم کارت های 129 هزار تومانی در صورتی که مشترک امکان دسترسی به شماره گلچین شده خود را با کد 0912 نداشته باشد می تواند سیم کارت دائمی همراه اول با پیش شماره 0910 را نیز انتخاب کند.

اما در میان سیم کارتهای 9120 که با قیمتهای 129 و 165 هزار تومان به فروش می رسند تفاوتهایی وجود دارد که اگرچه خرید از طریق سایت و نمایندگی‌های همراه اول مشکلی در این زمینه ایجاد نمی کند اما در صورتی که فردی قصد خرید سیم‌کارت از بازار آزاد را داشته باشد این موضوع می تواند برای او مشکل‌ساز شود.

آن دسته از سیم کارتهای 0912 که برای آنها قیمتی معادل 129 هزار تومان تعیین شده در ظاهر و از نظر شماره تفاوت چندانی با سیم کارتهای 0912 با قیمت 165 هزار تومان ندارند و می توان گفت هر دوی این سیم کارتها با کدهای 8،9 و صفر واگذار

می‌شوند اما آنچه به اختلاف قیمت آنها منجر شده میزان ودیعه‌ای است که اپراتور هنگام واگذاری سیم کارت دریافت کرده است.

حال به طور طبیعی وقتی این سیم کارت‌ها به بازار آزاد می‌رسند تاحدی قیمت آنها افزایش پیدا می‌کند اما گاهی ممکن است در بازار آزاد هر دو گروه این سیم کارتها با یک قیمت به فروش برسند.

از سوی دیگر سیم کارتهای 129 هزار تومانی فاقد مبلغ ودیعه هستند و هنگام فروش آنها اپراتور مبلغی به عنوان ودیعه از مشترک دریافت نکرده و به او اجازه می دهد تا 80 درصد سقف تضمین 40 هزار تومانی که اپراتور به مشترک هدیه داده با سیم کارت خود مکالمه کند و پس از رسیدن به این مبلغ سیم کارت تا زمان پرداخت قبض به حالت یک طرفه در خواهد آمد.

اما در سیم کارتهای 0912 با قیمت 165 هزار تومانی که اتفاقا آنها هم با کدهای صفر و 8 و 9 به فروش می رسند در هنگام واگذاری از مشترک هزینه‌ای معادل 36 هزار تومان به عنوان ودیعه از مشترک دریافت می شود و اپراتور نیز مبلغی معادل 40 هزار تومان برای مشترک ودیعه در نظر می گیرد و بر این اساس تا سقف 80 درصد 76 هزار تومان برای مشترک امکان مکالمه وجود داشته و پس از آن تا زمان پرداخت قبض خط به حالت یک طرفه درخواهد آمد.

اما وقتی افراد در بازار آزاد قصد خرید سیم کارتهای جدید همراه اول را دارند از چه طریق باید متوجه شوند که سیم کارتی که خریداری می کنند متعلق به کدام دسته است و تا چه اندازه ودیعه دارد؟

همان طور که گفته شد در ظاهر تفاوتی از نظر اعداد و ارقام در این سیم کارتها وجود ندارد. بر همین اساس لازم است علاقه مندان به خرید این سیم کارتها پیش از خرید سیم کارت از طریق تماس یا مرکز 9990 از قیمت اصلی سیم کارت خود مطلع شده و بدین ترتیب سیم کارتهای 129 هزار تومانی فاقد ودیعه را با قیمت سیم کارت 165 هزار تومانی نخرند.

البته همچنان تاکید می شود که سیم کارت‌های کدهای جدید همراه اول که قیمت ارزانتری دارند در بازار آزاد با قیمتی حدود 180 هزار تومان به فروش می‌رسند و قیمت آن‌ها در بازار آزاد به مراتب بالاتر از رقم فروش دفاتر پیشخوان و سایت همراه اول است.
برچسب ها: سیم کارت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)