کد خبر: ۱۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره
روزنامه اعتماد نوشت: يك اتهام ديگر در پرونده حميد رسايي ثبت شد؛ نشر اكاذيب؛ اتهامي كه اين‌بار حسين فريدون متوجه اين نماينده مخالف دولت كرده است. با شكايت ديروز حسين فريدون حالا يك پرونده جديد براي رسايي در قوه قضاييه تشكيل شده است.

برادر رييس‌جمهوري در گفت‌وگو با خبرگزاري ايرنا خبر شكايتش را تاييد كرده است. آنطور كه از شواهد هم برمي‌آيد او در شكايت خود از رسايي بسيار جدي است. تا آنجا كه در پاسخ به اين سوال كه آيا شكايت او در معاونت حقوقي رياست‌جمهوري ثبت شده است، گفته: «نه، مستقلا و شخصا شكايت كرده‌ام و به معاونت حقوقي كاري نداشتم. ايشان مرا مورد اتهام قرار دادند كه بنده نيز مجبور به شكايت شدم.»

ادعاي رسايي در انتظار سند

حميد رسايي اخيرا با انتشار متني ابتدا مدعي شد: «شنيده‌ها حكايت از كمك مالي پنج ميليارد توماني بابك زنجاني به ستاد انتخاباتي بنفش در انتخابات يازدهم مي‌كند كه در مقايسه با كمك ١٠ يا ١٥ ميليون توماني رحيمي به برخي نمايندگان مجلس هشتم، هيچ است، هيچ!» و سپس از «ح. ف» نام برد كه «براي اداي توضيحات احضار شده» است. هر چند كاملا مشخص بود كه منظور حميد رسايي از اشاره به «ح. ف» همان حسين فريدون، برادر كوچك‌تر رييس‌جمهوري است اما اين نماينده مجلس نه در مطلب خود و نه بعد از آن هيچگاه به نام كامل فردي كه مدعي احضار او شده اشاره نكرده است؛ تاكتيكي كه مي‌تواند در محكمه راه فراري براي رسايي باز بگذارد. او البته سعي كرده بيش از اينها زيركي به خرج دهد. چرا كه در ادعاي رسايي اشاره مستقيمي به ستاد انتخاباتي حسن روحاني نيز وجود ندارد. او از اين مجموعه با نام «ستاد بنفش» ياد كرده بود. اين در حالي است كه بر اساس خبري كه سايت بهارنيوز از قول يك منبع قضايي منتشر كرد، ادعاي رسايي تكذيب و عاري از صحت عنوان شده است. شواهد هم تا اينجاي كار چيزي جز اين نشان نمي‌دهد. حميد رسايي نه تنها ادعاي خود درباره دريافت پول از بابك زنجاني توسط ستاد حسن روحاني را با ايما و اشاره‌هايي كه مي‌توان آن را شبيه يك «لكنت زبان» دانست، مطرح كرده بلكه تاكنون نيز هيچ سند مشخصي دال بر صحت گفته‌ها و ادعاهاي خود منتشر نكرده است. سوابق رسايي به خوبي گواه اين است كه در چنين دعوايي اگر سندي در دست داشته باشد، براي ارايه و انتشار آن هيچ ترديدي به خود راه نمي‌دهد.

اصرار رسايي براي ورود فريدون به ميدان

ادعاي رسايي درباره كمك مالي بابك زنجاني به ستاد حسن روحاني در ابتدا واكنشي از سوي حسين فريدون در بر نداشت. اين اكبر تركان بود كه از مجموعه نزديكان انتخاباتي حسن روحاني نخستين پاسخ را به ادعاي رسايي داد. تركان در پاسخ به رسايي گفته بود: «اظهارات برخي افراد درباره اختصاص پنج ميليارد تومان از سوي بابك زنجاني به ستاد روحاني در ايام انتخابات، تنها از سوي كساني مطرح مي‎شود كه از معاون اول رييس‌جمهور دولت سابق پول گرفته‌اند و مي‌خواهند با اين ترفند نگرش اذهان عمومي را تغيير دهند.» با اين وجود رسايي از پا ننشست و با تكرار ادعاي خود بالاخره كاري كرد تا حسين فريدون لب به سخن بگشايد. او در پاسخ اكبر تركان نوشت كه «آقاي تركان مگر ادعا شد كه «ا.ت» احضار شده كه شما تكذيب كرديد؟ چرا نفر اصلي «ح. ف» كه احضار شده است سكوت كرده؟» متن دوم رسايي؛ او اين بار هم از حسين فريدون نامي نبرده اما براي روشن شدن موضوع يك مثال زده است: «ا. ت» يعني اكبر تركان. اين‌بار ترفند و اصرار حميد رسايي كارگر افتاد. حسين فريدون بالاخره بعد از حضور در مراسم ختم مادر محمود احمدي‌نژاد در بين خبرنگاران لب به سخن گشود؛ «هر كسي اين حرف را زده بي‌جا كرده است. اين فرار به جلو براي دوستاني است كه از اين پول‌هاي مفت گرفته‌اند و امروز مي‌خواهند كثافت‌كاري‌هاي‌شان را با اين حرف‌ها جبران كنند.» رديابي ادعاي مطرح‌شده و سرنخ رسايي، بي‌ترديد به حسين فريدون ختم مي‌شود اما اقدام او در نام نبردن مستقيم از برادر روحاني، احتمالا در روز دادگاه به كمك او خواهد آمد.

تغيير زمين بازي با يك ادعا

اين اما تنها جلسه دادگاه براي پاسخگويي شكايت حسين فريدون نيست كه براي حميد رسايي اهميت دارد. اهميت اصلي موضوع جاي ديگري است. همانجا كه حميد رسايي مي‌كوشد تا توپ پرتاب شده به زمين خود را راهي زمين رقيب كند. ادعاي كمك مالي بابك زنجاني به ستاد حسن روحاني بعد از آن مطرح شد كه حميد رسايي در پي طرح رسمي نامش به عنوان يكي از دو نماينده‌اي كه با حكم هيات رسيدگي به تخلفات نهاد رياست‌جمهوري مواجه شده‌اند، چند روزي جدال لفظي سختي با حجت‌الاسلام اشرفي‌اصفهاني، رييس اين هيات بدوي تجربه كرد. هر چند او بارها بعد از اعلام نامش در اين باره موضع‌گيري كرد اما هيچگاه در موضع‌گيري‌هاي او ردي جدي از تكذيب سخنان اشرفي اصفهاني به صورت مستند ديده نشد. رسايي در حالي ادعاي پول گرفتن ستاد روحاني از بابك زنجاني را مطرح كرده كه مسوولان دولت يازدهم از شخص رييس دولت گرفته تا جهانگيري و ساير اعضاي كابينه به صورت متناوب مشغول حمله به بابك زنجاني هستند. مهم‌تر اينكه زنجاني بعد از پيگيري‌هاي جدي دولت يازدهم و اظهارنظرهاي روشن بيژن زنگنه درباره سرنوشت پول‌هاي نامعلوم حاصل از فروش نفت توسط زنجاني بازداشت شده است.

شكايت شخصي؛ دور كردن دولت از زمين نزاع

در همين حال شكايت شخصي حسين فريدون از رسايي نيز مي‌تواند نشاني از اين موضوع باشد كه برادر حسن روحاني نيز قصد دارد تا ميدان زد و خورد با حميد رسايي را از محدوده پاستور و دولت دور كند و به سمت ديگري ببرد؛ جايي كه دست او براي پيگيري چنين شكايتي بسيار بازتر خواهد بود و ديگر مسائلي چون ضربه خوردن روابط قواي مقننه و مجريه نمي‌تواند بر سر پيگيري اين شكايت سايه بيندازد. چرا كه اگر دولت و حتي شخص رييس‌جمهور هم در قبال اين موضوع مورد سوال قرار بگيرند به راحتي مي‌توانند بگويند كه اين پرونده از كانال اشخاص حقيقي پيگيري مي‌شود و ربطي به مجموعه دولت و جايگاه حقوقي حسين فريدون ندارد. در واقع حسين فريدون با شكايت شخصي خود احتمالا اين پيام را فرستاده كه با شروع نزاع و اصرار رسايي، قصدي براي عقب‌نشيني ندارد. همين مساله هم مي‌تواند گمانه‌ها درباره اينكه ادعاي رسايي تنها يك فرار به جلو براي تغيير زمين بازي بوده باشد را تقويت كند؛ گمانه‌هايي كه براي اثبات آن هيچ فرض قطعي در ميان نيست و تكليف‌شان تنها در جلسه دادگاه مشخص خواهد شد.
برچسب ها: حسین فریدون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)