کد خبر: ۱۱۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
ارسال به دوستان
ذخیره
لاریجانی:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برخی کشورهای غربی نمی‌خواهند جمهوری اسلامی مقتدر، امنیت‌ساز منطقه باشد به همین جهت باید بر تقویت بنیه دفاعی کشور مخصوصا بُعد موشکی مُصر باشیم.
به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در نطق قبل از دستور امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با تبریک آغاز سال 1395، ابراز امیدواری کرد که سال جدید برای همه ایرانیان قرین سعادت باشد.

نماینده مردم قم در مجلس نهم گفت: بهانه‌جویی‌های اخیر برخی کشورهای غربی در مسئله موشکی ایران گرچه ناشیانه و از نظر حقوقی بی‌مقدار است، اما از سیاست دراز مدت آنها حکایت می‌کند که نمی‌خواهند جمهوری اسلامی مقتدر، امنیت‌ساز منطقه باشد به همین جهت باید بر تقویت بنیه دفاعی کشور مخصوصا بُعد موشکی مُصر باشیم.

وی افزود: باید در این نقطه دقت داشت که روحیه مجاهدانه و توانمندی‌های دفاعی عامل اصلی ثبات و امنیت پایدار و قدرت جمهوری اسلامی ایران در سرکوب تروریست‌هاست.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بی‌تردید برای نظام و ملت مایه مباهات است که ایران عزیز در شرایط سخت منطقه به فضل الهی از امنیت پایداری برخوردار است. حصول این نعمت در پناه همبستگی ملت در دفاع از آرمان‌های انقلاب و استواری در این راه و هدایت‌های رهبر معظم و قدرت دفاعی – امنیتی کشور به دست آمده است.

نماینده مردم قم در مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با ملت‌های حادثه دیده از ناحیه تروریسم اظهار هم‌دردی می‌کند ولی چه باید کرد و از دست که نالید که این فجایع نتیجه جهالت، ناعهدی و شقاوت بسیاری از کشورهای غربی و عربی منطقه است که در سال‌های گذشته به طمع استفاده ابزاری از تروریست‌ها به ایجاد و تقویت آنها پرداختند و امروز با هجم زیاد و متنوع این موجودات خطرناک مواجه شده‌اند.

لاریجانی متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران از سال‌ها قبل این خطر را درک کرد و به دیگران گوشزد و در حد استطاعت خود با این گروه‌های تروریستی مبارزه کرد و امروز هم به دولت عراق و سوریه در مبارزه با تروریست‌ها کمک می‌کند تا اولا امنیت کشور حفظ شود ثانیا، شر تروریست‌ها از سر مسلمانان رفع شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش ناکارآمدی را پاشنه آشیل اقتصاد کشور دانست و افزود: امروز ایران از قدرت بازدارندگی خوبی برخوردار است، دارای جمعیت مناسب، منابع غنی، نیروی انسانی کارآمد است. نقطه آسیب‌پذیر کشور ناکارآمدی اقتصادی است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در طلیعه سال نو توانمندی اقتصادی را اولویت اول کشور دانستند که تشخیص بسیار دقیق و سنجیده‌ای است. ایشان اقتصاد مولد و زاینده را در پناه اقتصاد مقاومتی قابل دستیابی دانستند.

رییس مجلس شورای اسلامی راهبرد قوه مقننه برای برون رفت از ناکارآمدی اقتصادی را سیاست‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی این مسیر را تنها راه حل مشکلات کشور می‌داند و در سال‌های اخیر قوانین مهمی را برای رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار به تصویب رساند که می‌تواند تسهیلات مناسبی را جهت اجرای اقتصاد مقاومتی به دولت ارائه کند. در ابتدای سال و در تصویب بودجه سال 95 تلاش خواهیم کرد تا در جهت رونق تولید و تشویق صادرات فرصت‌های جدیدی ایجاد شود.

لاریجانی با ابراز تاسف از درگیری جدید قره‌باغ، گفت: درگیری جدید کشورهای آذربایجان و ارمنستان نگرانی‌های جدیدی در منطقه ایجاد کرده است. درجه بحران در منطقه آن قدر بالا رفته است که جنگی جدید را بر نمی‌تابد؛ به همین دلیل از پارلمان‌ها و دولت‌های آذربایجان و ارمنستان می‌خواهم با خردمندی بر آتش‌افروزی جدید مسلط شده و از طریق مذاکرات، مناقشات فی‌مابین را حل کنند.

وی بحران امنیتی فلسطین را نشانگر از دست رفتن تحمل جوانان فلسطینی به دلیل فشارهای بیش از حد رژیم صهیونیستی دانست و اظهار کرد: جوانان فلسطینی با سلاح سرد به مبارزه با صهیونیست‌ها و دفاع از خود پرداخته‌اند و با همین روش جدید آرامش را از صهیونیست‌ها ربوده‌اند. اضطراب رژیم صهیونیستی از کشته‌های خود امیدواری را در این روش مبارزه افزون کرده است.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افسوس، در شرایطی که سعودی‌ها با مدرن‌ترین سلاح‌ها، بمب‌های متنوعی را بر سر مردم مسلمان یمن فرود می‌آورند، ملت فلسطین با چاقو از خود دفاع می‌کند و البته این همت پر هزینه بر آن بی‌غیرتی پرماجرا شرف دارد و پیروزی از آن ملت شجاع فلسطین است.

نماینده مردم قم در مجلس نهم به نمایندگی از نمایندگان این مجلس، پیروزی‌های اخیر ملت و دولت سوریه در مبارزه با تروریست‌ها که منجر به آزادسازی مناطق مهم در این کشور شد را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد: تحولات عمیق میدانی معارضان سرخوش مذاکرات کذایی صلح سوریه را از دام‌گه شیاطین غرب و عرب به خود آورد.

لاریجانی شکوه نوروز را با وظیفه‌شناسی ناجا، وزارت‌خانه‌های راه و شهرسازی و بهداشت و درمان، هلال اهمر، سازمان میراث فرهنگی و سازمان محیط زیست و نیروهای مسلح برای آحاد مردم ملموس‌تر دانست و افزود: نیروهای مسلح امنیت کشور را در شرایط بسیار پرماجرای منطقه که اقدامات تروریستی مختلفی در ترکیه، پاکستان، عراق و بلژیک انجام گرفته است، فراهم می‌کنند.
برچسب ها: لاریجانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)