کد خبر: ۱۱۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
ارسال به دوستان
ذخیره
سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران تقویت سازمان همکاری اسلامی در جهت وحدت و همبستگی کشورهای اسلامی و مقابله با وحدت شکنی است.
سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران تقویت سازمان همکاری اسلامی در جهت وحدت و همبستگی کشورهای اسلامی و مقابله با وحدت شکنی است.
معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه که سرپرستی هیات ایرانی در نشست دو روزه کارشناسان سازمان همکاری اسلامی را بر عهده داشت این مطلب را در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد.
نشست کارشناسی سازمان همکاری اسلامی روزهای یکشنبه و دوشنبه برگزار شد و پیش نویس بیانیه آماده شده در نشست امروز (سه شنبه) وزرای امور خارجه برای ارائه به نشست سران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
عراقچی در باره مسائل مورد بحث در نشست کارشناسان افزود : تبادل نظرهای مفصلی صورت گرفت ، موضوعات مختلف جهان اسلام از جمله بحثهای سوریه ، یمن ، لیبی مسائل مربوط به اقلیتهای مسلمان در نقاط مختلف جهان و حمایتهای سازمان همکاری اسلامی از اقلیتها از جمله موارد بحث بود.
وی اضافه کرد : بحث وحدت و همبستگی اسلامی ، بحث مصالحه در جهان اسلام و پیدا کردن راههایی برای رفع اختلافات ، مباحث اقتصادی و فرهنگی و در مجموع حدود 200 بند موارد مختلف در پیش نویس بیانیه پایانی سران آماده شده است.
عراقچی گفت : یک بیانیه مخصوص فلسطین نیز جدا از بیانیه پایانی اجلاس خواهد داشت که متن آن آماده شده و به نشست وزرای امور خارجه ارائه می شود.
معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه با تاکید بر لزوم تقویت همبستگی اسلامی اضافه کرد: یکی از معضلات سازمان همکاری اسلامی بحث تمایل برخی از کشورهای عضو است که مسائل دوجانبه خود را به سازمان تعمیم می دهند و در سطح سازمان مطرح می کنند و به نوعی خلاف وحدت و همبستگی اسلامی حرکت می کنند.و این چیزی است که باید با آن مقابله شود.
وی افزود: بسیاری از کشورها در سازمان همکاری اسلامی تلاش دارند که حرکت سازمان به سوی همبستگی و وحدت بیشتر امت اسلامی باشد ، متاسفانه با برخی از حرکتهای وحدت شکن از طرف برخی کشورهای خاص در سازمان مواجه هستیم. موضع جمهوری اسلامی ایران تقویت همکاری و وحدت کشورهای اسلامی است.
عراقچی با تاکید بر اینکه اولویت و مهمترین هدف سازمان و دلیل وجودی آن مقابله با رژیم صهیونیستی و حمایت از موضوع فلسطین و حقوق فلسطینیها می باشد ، افزود: این موضوع همواره در صدر دستور کار سازمان همکاری اسلامی بوده و خواهد بود ،و نباید اجازه داد این هدف تضعیف شود و یا به حاشیه رانده شود.
وی اضافه کرد : این تلاشی است که جمهوری اسلامی ایران همواره انجام داده است که سازمان از موضوع اصلی و تهدید اصلی برای جهان اسلام که رژیم صهیونیستی می باشد ، فاصله نگیرد.
عراقچی گفت: در کنار این مبا حث ،موضوع مقابله با تروریسم و فرقه گرایی و حرکتهای تکفیری در جهان اسلام در نشست کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت و در پیش نویس بیانیه پایانی نیز به این مسائل اشاره شده است.
برچسب ها: عراقچی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)