کد خبر: ۱۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
ارسال به دوستان
ذخیره
تخلف، تخلف است و احمدی نژاد و روحانی ندارد. احمد توکلی می گوید که تخلف مذکور در دولت روحانی صورت گرفته است.همان طور که احمدی نژاد باید در قبال عملکرد خود و دولتش در آن 8 سال پاسخگو باشد، روحانی هم باید در برابر عملکرد دولتش پاسخ دهد.
عصر ایران نوشت: ماجرای اظهارات احمد توکلی و بازتاب آن در رسانه های اصلاح طلب و اصولگرا، مهم ترین بحث روزهای اخیر محافل سیاسی است.ماجرا از این قرار بوده است که این نماینده مجلس طی سخنان گفته بود:
« در روزهای آخر دولت پیشین یک مصوبه ای شورای عالی امنیت ملی داشت که 2.5 میلیارد دلار از صندوق بدهد با سود صفر و شش ماهه برای واردات مواد اولیه، دارو و کود.
توجه بفرمایید شش ماهه باید بر می‌گرداندند اما شرکت جهاد سبز اومده از 152 میلیارد تومانی که گرفته فقط 45 میلیارد را برگردانده و بقیه اش را ساختمان خرید و به شرکتهای دیگر قرض داده، حق العمل بازرگانی داده. 
مدیرعامل شرکت بازرگانی و خدمات صنایع روستایی و عشایری شاهد از 236 میلیاردی که گرفتند رفتند 173 میلیارد داده دو تا ساختمان خریده ، خیال نکنید اگر پول بدهید دست شرکت های دولتی کار درست می شد. مدیر کل ذی‌حسابی و امور مالی وزارت خانه رفته با این پول ها کارهای عجیب و غریبی کرده مثلاً 721 میلیون تومان صرف بودجه رفاهی پرسنل خودش کرده. »

در پی این سخنان، رسانه های اصلاح طلب به گمان این که این تخلف مربوط به دولت قبل است، آن را برجسته کردند اما روز بعد، توکلی توضیح داد که هر چند مصوبه مذکور در دولت قبل بوده اما در روزهای آخر دولت احمدی نژاد رخ داده و تخلفات انجام شده مربوط به دوره روحانی بوده است. اینجا بود که رسانه های اصولگرا، کار روز قبل رسانه های اصلاح طلب را انجام دادند و تخلف صورت گرفته را با تأکید ویژه مطرح کردند.

در این باره نکات زیر قابل تأمل است:

1 - این ماجرا بار دیگر عیان ساخت که مناسبات سیاسی در ایران نه بر اساس منافع ملی که بر اساس سوگیری های شخصی و جناحی تنظیم می شود به طوری که روز اول که گمان می رفت روی سخن توکلی با دولت احمدی نژاد است ، اصلاح طلبان آن را به عنوان تخلف دولت قبلی تیتر یک کردند و روز دوم که توکلی گفت منطورش دولت روحانی است، اصولگرایان آن را به تیتر نخست رسانه های خود تبدیل کردند. 

این قصه با هزار تأسف، در سایر مسائل کشور نیز جاری و ساری است و جای انصاف و تقوا، همچنان خالی است.

2 - یک بُعد دیگر بی انصافی صورت گرفته در این باب، بزرگنمایی دو طرف از ماجراست. گویا مبلغ دریافت شده از صندوق توسعه ملی، 2.5 میلیارد دلار بوده که از این مبلغ، آن طور که توکلی گفته، 281 تومانش در محلی غیر از درمان و کود هزینه شده است. در واقع، طبق آنچه توکلی گفته، تنها بخشی از رقم 2.5 میلیارد دلار در غیر درمان و کود هزینه شده و راجع به آن تخلف صورت گرفته است. آن هم فساد و دزدی به این معناکه برای برای خود برداشته باشند نبوده بلکه برای برای نهادهای دولتی ساختمان خریده و هزینه کرده اند که البته خلاف قانون بوده است و مستوجب برخورد قانونی.

حال، دو طرف، کل 2.5 میلیارد دلار را فساد و تخلف قلمداد کرده اند و برخی نیز برای این که تعداد صفرها بیشتر شود، آن را به تومان تبدیل کرده و تیترهای 305 هزار میلیارد و  305000000000000 را بر صفحه اول خود درج کرده اند.
این در حالی است که چه این اتفاق در دولت قبل رخ داده باشد و چه در این دولت، تخلف 2.5 میلیارد دلاری یا 305 هزار میلیارد تومانی دروغ محض است و صرفاً دستاویزی برای حمله به رقیب و لاغیر.

3 - تخلف، تخلف است و احمدی نژاد و روحانی ندارد. احمد توکلی می گوید که تخلف مذکور در دولت روحانی صورت گرفته است.
همان طور که احمدی نژاد باید در قبال عملکرد خود و دولتش در آن 8 سال پاسخگو باشد، روحانی هم باید در برابر عملکرد دولتش پاسخ دهد.
اتهام روشن است: دولت مبلغی پول از صندوق توسعه ملی برداشت کرده تا آن را صرف امور درمانی و کود کند ولی بخشی از آن را به امور دیگری اختصاص داده است. این، تخلف آشکار از قوانین و مقررات است.

دولت باید در برابر این اتهام پاسخگو باشد. اگر نادرست است، اعلام کند و توضیح دهد و اگر درست است، باید ضمن عذرخواهی به خاطر این قانون شکنی، با خاطیان برخورد کند و بر عدم تکرار چنین تخلفاتی نظارت کند. با هیچ کسی در هیچ دولتی درباره قانون و بیت المال، تعارف و تساهل روا نیست و فرقی بین دولت احمدی نژاد و روحانی و دیگران نیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)