کد خبر: ۱۲۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: امید بستن به وعده‌های قدرت‌های خارجی حل کننده مشکلات اقتصادی کشور و ملت نیست.
ایسنا نوشت:دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: امید بستن به وعده‌های قدرت‌های خارجی حل کننده مشکلات اقتصادی کشور و ملت نیست.
سردار سرلشکر پاسدار یحیی صفوی در نخستین کنگره ملی 8000 شهید استان گیلان اظهار کرد: عقل و قلب سلیم حکم می‌کند که مدیران و مسئولان کشور فرمان مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای را بعنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را تبدیل به برنامه‌های کوتاه مدت، میان‌مدت و دراز مدت کنند.

صفوی همچنین با اشاره به هویت ملی ملت‌ها گفت: ملت‌های بزرگ و تمدن‌ساز مردمانی هستند که در طول تاریخ عزت و هویت و ارزش‌های دینی و ملی خود را حفظ می‌کنند و در مواجهه با فرهنگ های بیگانه هویت خود شان را از دست نمی‌دهند. موضوعی که باعث قدرت و غرور و افتخار یک ملت در برابر ملت‌های دیگر می‌شود همین هویت ملی است که مجموعه عقاید و ارزش‌ها و اخلاق و آداب ، رفتارهای فردی و اجتماعی آن ملت است که باعث شکل‌گیری قدرت سیاسی یا نظام سیاسی در یک کشور می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری این کنگره‌ها باعث تقویت هویت و حفظ ارزش‌های اسلامی در بین جوانان خواهد شد و این از نیازهای اساسی ملت ودولت‌های ما است که یاد و خاطره و سلوک شهیدان را زنده نگهدارند و از افکار فردگرایی و منافع‌طلبی و رقابت‌های جناحی پرهیز کنند و همچون شهیدان صادقانه و خالصانه در جهت حل مشکلات مردم عمل کنند.

صفوی با اشاره به نقش شهدا در فرهنگ سازی گفت: در شرایطی که دشمنان به دنبال فرهنگ برهنگی و هرزگی در جهان هستند، این فرهنگ انسانی و سیرت شهیدان است که الگوهای انسانی و الهام‌بخش برای بشریت به ارمغان آورده است. امروز فرهنگ غربی فاقد پیام الهام بخش و نجات‌بخش در میان جوامع دیگر است اما در مقابل این فرهنگ، استقلال‌طلبی، آزادی‌خواهی و ایستادگی و حقانیت شهدای ملت بزرگ ایران است که اگر بدرستی در سپهر جهانی بوسیله قدرت رسانه‌ای معرفی گردد، می‌تواند نقطه عطفی برای ساختن تمدن اسلامی جدید باشد و ما نشانه‌هایی از توانمندسازی این قابلیت بزرگ تاریخی را در پیروزی‌های محور مقاومت در سوریه و فلسطین اشغالی مشاهده می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: شما ملت قدرشناس ایران ظرفیت استراتژیک یک نظام در حل چالش‌های بزرگ هستید و هر کجا ملت ایران برای کمک به قوای سه گانه به صحنه آمده ، نظام را از یک نیروی راهبردی برخوردار ساخته و تصویری از یک قدرت عاقله و بصیرت جمعی و سیاسی را به نمایش گذاشته است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه به تحلیل سیاسی مسائل منطقه و شکل‌گیری مکتب مقاومت پرداخت و گفت: همچنانکه آمریکا در تشکیل خاورمیانه جدید شکست خورده، صهیونیست‌ها نیز در جنگ با حزب الله لبنان و دو جنگ با فلسطین شکست خورد. امیدواریم دشمنان جهان اسلام در این جنگ نیابتی هم که پنج سال است با اعزام گروه‌های تروریستی و تکفیری که دست‌پرورده سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و صهیونیست‌ها هستند و با پول کشورهای عربی، تروریست‌ها را به جان مردم سوریه و عراق انداخته‌اند، شکست بخورند.

وی در پایان با اشاره به حمایت‌های مستشاری جمهوری اسلامی از دولت و ملت سوریه گفت: اگر مردم ایران حمایت سیاسی معنوی می‌کنند و مشاوره نظامی به دولت و مردم سوریه و عراق می‌دهند بخاطر آنست که که تروریست‌ها به مرزهای ایران نزدیک نشوند.
برچسب ها: نظامی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)