کد خبر: ۱۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری:
معاون توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمان، به تشریح خدمات این صندوق و زمینه‌های همکاری آن با شرکت های دانش بنیان پرداخت و گفت: برای طرح های فناورانه تسهیلات خوبی در نظر گرفته شده و علی رغم کمبود منابع مالی دولت، صندوق هیچ مشکل مالی برای ارایه تسهیلات ندارد.

معاون توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمان، به تشریح خدمات این صندوق و زمینه‌های همکاری آن با شرکت های دانش بنیان پرداخت و گفت: برای طرح های فناورانه تسهیلات خوبی در نظر گرفته شده و علی رغم کمبود منابع مالی دولت، صندوق هیچ مشکل مالی برای ارایه تسهیلات ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گفتارنو؛ غلامحسین رحیمی در این نشست که با حضور رییس کمیسیون صنعت و معدن و دبیرکل اتاق کرمان همراه بود، با بیان اینکه برای رسیدن به تکنولوژی دو مسیر وجود دارد، گفت: یکی از این مسیرها به وجود آمدن فناوری از متن نهادهای پدیدآورنده دانش، فن و مهارت مانند دانشگاهها و مراکز تحقیقات عالی است که تحقق آن وقت زیادی نیاز دارد. وی ادامه داد: نهادینه کردن و فرهنگ سازی نیز مسیر دیگری برای رسیدن به این مهم است است که باید دانش فنی مربوط به تولید یک محصول، توسط نهادهایی که نقش انتقال و بومی سازی محصول را دارند، یافت شود.

رحیمی، با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی رییس جمهور می تواند در کنار شرکت های دانشگاهی و صنعتی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در طول دو سال گذشته در زمینه اعطای تسهیلات، بیش از 950 طرح با 530 میلیارد تومان اعتبار به تصویب رسیده که یک سوم این طرح ها مربوط به شرکت های دانشگاهی و دو سوم دیگر مربوط به شرکت های صنعتی و تولیدی است.

معاون نوآوری و توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: شرکت های تولیدی، صنعتی، انتقال دهنده تکنولوژی و طیف وسیعی از شرکت های دانش بنیان می توانند مورد حمایت این صندوق قرار گیرند. وی یکی از چالش های جدی صندوق را مواجه با شرکت های خصولتی عنوان کرد و گفت: این شرکت ها مشمول حمایت های صندوق نیستند زیرا آنها تنها در ظاهر خصوصی هستند.

رحیمی، با اشاره به اینکه صندوق، سبدهایی را برای ارایه خدمات به شرکت ها در نظر گرفته است، بیان کرد: سبد نمونه سازی یکی از این موارد است که تسهیلات قرض الحسنه را شامل می شود و تا سقف 500 میلیون تومان، تسهیلات به آن اختصاص می یابد. وی اظهار داشت: دیگری سبد تسهیلات برای تولید است که مواردی مانند احداث خط تولید جدید، توسعه خطوط فعلی تولید و... را در بر می گیرد که بیش از 20 میلیارد تومان تسهیلات در این بخش در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این دو سبد به طور کامل فعال و طرح ها در قالب آنها تعریف شده است، گفت: سبد سوم مشارکت با شرکت های دانش بنیان است و این مشارکت ها می تواند کم خطر (سرمایه گذاری های به نسبت بزرگ) و پر خطر (طرح های در مرحله آزمایش) باشد و در این سبد سقفی برای ارایه تسهیلات در نظر گرفته شده است.

معاون نوآوری و توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، پشتیبانی محصولات دانش بنیان برای بازارسازی را یکی دیگر از خدمات این صندوق عنوان کرد و گفت: همچنین صندوق در زمینه لیزینگ محصولات و صدور انواع ضمانتنامه ها نیز خدمات ارایه می دهد. وی با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات صندوق متناسب با میزان پیشرفت طرح صورت می گیرد و نظارت ها بسیار جدی و دقیق است، افزود: با پایان یافتن بیش از 50 طرح، صندوق از سال جاری وارد مرحله بازپرداخت شده که رفتار شرکت ها در بازپرداخت تسهیلات به طور قطع در ارزیابی های این صندوق تاثیرگذار است.

رحیمی، تصریح کرد: اگر شرکت های دانش بنیان در ارایه اطلاعات دقیق با صندوق همکاری های لازم را انجام دهند، اعطای تسهیلات حداکثر دو ماه زمان خواهد برد. وی در رابطه با متقاضیان کرمانی استفاده از تسهیلات این صندوق گفت: 16 طرح استان کرمان بررسی شده و تاکنون 11 طرح به تصویب رسیده که حدود چهار میلیارد تومان تسهیلات برای آنها در نظر گرفته شده است. وی افزود: استان کرمان در زمینه استفاده از منابع مالی صندوق رتبه شانزدهم را در کشور دارد که باید از این فرصت بیشتر استفاده کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)