کد خبر: ۱۲۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
ارسال به دوستان
ذخیره
در بازدید وزیر دادگستری از شرکت معدنی و صنعتی گل گهر عنوان شد:
شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با داشتن معادن غنی از سنگ آهن به عنوان یکی از مطرح ترین قطب‌های فعال معدنی، صنعتی در خاورمیانه است که دارای قابلیت های بسیاری برای تبدیل شدن به یک شرکت بزرگ و رقابتی در سطح ایران و حتی جهان می باشد.

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با داشتن معادن غنی از سنگ آهن به عنوان یکی از مطرح ترین قطب‌های فعال معدنی، صنعتی در خاورمیانه است که دارای قابلیت های بسیاری برای تبدیل شدن به یک شرکت بزرگ و رقابتی در سطح ایران و حتی جهان می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گفتارنو؛ با اجرای پروژه های شرکت گل‌گهر در آینده نزدیک مجموعه تولیدات سالانه این شرکت به مرز 12 میلیون تن خواهد رسید، این رقم30درصد از نیاز فولادسازیهای کشور را تامین می نماید. وجود این شرکت در شهرستان سیرجان موجب رونق اقتصادی و افزایش سطح اشتغال زایی شهرستان شده و با اجرای پروژه های شرکت، شاهد رشد چشمگیری در این زمینه خواهیم بود. علاوه بر این همواره مدیریت سعی نموده است تا با کمکهای خود به شهرستان سیرجان موجبات ارتقا فرهنگی واجتماعی منطقه را فراهم سازد.


همزمان با سفر هیأت دولت به کرمان بازدید از معدن شماره 1 مجتمع گل گهر توسط وزیر دادگستری و هیأت همراه صورت گرفت. بخشی از سفر وزیر دادگستری که سه شنبه گذشته به سیرجان انجام شد، بازدید از مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر بود. در این بازدید، پورمحمدی وزیر دادگستری و هیأت همراه به نیابت از ریاست محترم جمهوری و با حضور در معدن شماره1 از نزدیک با روند کاری این معدن و پروژه های در دست اقدام آشنا شدند. گفتنی است جمعی از مدیران و مسئولان مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر و اصحاب رسانه در این بازدید پور محمدی را همراهی کردند. مدیر امور معدن شرکت گل گهر به بیان پاره ای توضیحات در خصوص روند استخراج سنگ معدن، غنی سازی آن، تهیه گندله و صدور آن به خارج از کشور پرداخت.

به گفته این مقام مسئول ذخیره شماره 1 گل گهر دارای 250 میلیون تن ذخیره زمین شناسی است که 184 میلیون تن آن با توجه به فاکتورهای اقتصادی قابل استخراج میباشد.

طراحی معدن در گل گهر با استفاده از نرم افزار اختصاصی Gemcom و بر اساس اطلاعات نقشه های زمین شناسی و نتایج آنالیز چاههای اکتشافی انجام می گیرد پس از تهیه بلوک مدل سه بعدی، عیار و جنس سنگ بلوکها با استفاده از اطلاعات نقشه های زمین شناسی و بانکهای اطلاعاتی تکمیل می گردد و مبنای انجام کارهای طراحی معدن قرار می گیرد.این مدل عیاری همزمان با پیشروی سینه کارهای معدن و دستیابی به اطلاعات جدیدترحاصل از چالهای آتشباری به روز در آوری می شود. معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی گل گهر اضاف می کند: پیت نهایی معدن شماره 1 گل گهر بصورت یک بیضی با ابعاد تقریبی 700×1650 متر می باشد که شامل 15 پله با ارتفاع 15 متر و شیب کلی دیواره های معدن بین 38 تا 45 درجه است رمپهای دسترسی به معدن با شیب 8درصد و عرض 25 متر طراحی شده اند. عرض پله های ایمنی (Safety Bench 10) متر بوده و به ازای هر دو پله (30متر) یک پله ایمنی در دیواره نهایی باقی خواهد ماند. ارتفاع بالاترین نقطه معدن 1755 متر و پائین ترین آن (در طرح نهایی) 1530 متر می باشد.

پور محمدی با اشاره به فرصت مناسبی که گل گهر برای اشتغال زایی در سطح شهرستان دارد گفت: باید از این منابع خدادادی در جهت خدمت به مردم شهر استفاده نمود و حتی الامکان سعی شود نیرو های بومی شهرستان را برای اشتغال در بخش های مختلف معدن به کار گرفت. پروژه هایی که مجتمع گل گهر در دست اقدام دارد این ظرفیت را دارد که تمامی نیاز های جوانان سیرجانی را در آینده پوشش دهد و مسأله اشتغال آنان را حل نماید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)