کد خبر: ۱۲۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
ارسال به دوستان
ذخیره
روایت تابش از پیشنهاد عارف به لاریجانی
امیدواریم فراکسیون اصولگرایان آن پنج نفر را زودتر انتخاب کنند تا به یک تعامل برسیم. البته شاید یک ملاحظات سیاسی هم داشته باشند.
شرق نوشت: در فاصله یک روز تا برگزاری دومین همایش فراکسیون امید، کمیته پنج‌نفره تعامل که از سوی این فراکسیون مأمور تنظیم جلسه‌ای برای مذاکره با نمایندگان فراکسیون اصولگرایان شده، تلاش‌های خود برای رسیدن به نتیجه را ادامه می‌دهد. 
محمدرضا تابش، نماینده اصلاح‌طلب مجلس نهم و منتخب لیست امید در دهمین دوره مجلس، روز گذشته در صحن بهارستان، روز پرکاری را پشت سر گذاشت. او از یک سو مشغول گفت‌وگو با لاریجانی بود و پس از آن هم به سراغ کاظم لاریجانی رفت و با او نیز به گفت‌وگو پرداخت. تابش در حاشیه جلسه علنی دیروز با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره محتوای این رایزنی‌ها، از مذاکره برای انجام گفت‌وگو میان نمایندگان فراکسیون امید و فراکسیون اصولگرایان خبر داد و گفت: «بعد از مشخص‌شدن نتیجه دوره اول انتخابات در جلساتی که به‌عنوان جلسات تعامل روز شنبه‌ها در دفتر دکتر عارف تشکیل می‌شد، تصمیم گرفتیم و آقای عارف هم تأیید کرد تا یک کمیته پنج‌نفره برای تعامل بین دو فراکسیون امید و اصولگرایان تشکیل شود. بنده از طرف جمع مأموریت پیدا کردم تا این موضوع را به آقای لاریجانی اعلام کنم و در یکی، دو روز بعد از آن جلسه، یعنی بعد از همان مرحله اول انتخابات من این بحث را به آقای لاریجانی منتقل کردم؛ اما تا حالا جوابی نگرفته‌ایم».
هشدار درباره سوء تدبیر در مدیریت مجلس
این نماینده مجلس با اشاره به حضور روز گذشته خود در جایگاه هیأت‌رئیسه و گفت‌وگو‌هایش با لاریجانی گفت: «امروز (یکشنبه) مجددا خدمت آقای لاریجانی رسیدم و عرض کردم که در‌هر‌صورت ممکن است در سطح رئیس مجلس رقابتی صورت گیرد؛ ولی این مجلس که تقریبا نصف - نصف است، باید اداره شود و اگر خدای ناکرده اداره آن با سوءتدبیر صورت گیرد و جایگاه‌های مهم در اختیار افراد پخته و سنگین از هر دو طرف قرار نگیرد، ممکن است به مدیریت مجلس لطمه بزند و شعار ما که آرامش است، آسیب ببیند. بنده خواستار تسریع در معرفی افراد از سوی فراکسیون اصولگرایان بوده‌ام و آقای لاریجانی هم قولی دادند و البته بعد از نطق آقای جلالی هم مجددا به ایشان گفتم که پنج نفر فراکسیون امید مشخص هستند و پنج نفر فراکسیون اصولگرایان نیز انتخاب شوند تا با یکدیگر بنشینیم و با تعاملی، مکانیزم‌های مشخصی را در نظر بگیریم تا افراد با‌صلاحیت، مناصب مهم مجلس را برعهده بگیرند و مدیریت مجلس آینده از یک عقلانیت و وزانت برخوردار باشد تا بتواند خواسته‌ها و مطالبات مردم را محقق کند».
انتخاب هیأت‌رئیسه فراکسیون در جلسه سه‌شنبه
تابش درباره اسامی اعضای کمیته پنج‌نفره فراکسیون امید هم گفت: «اجازه بدهید اسامی اعلام نشود؛ چون اگر تا روز سه‌شنبه از این طرف جوابی اعلام نشود، ممکن است ما همین ترکیب اعضای کمیته را هم به رأی نمایندگان برسانیم؛ چون همه تصمیمات ما دموکراتیک است». او همچنین درباره جلسه روز سه‌شنبه این فراکسیون توضسح داد: «در جلسه گذشته فراکسیون امید، هیأت مؤسس و پیش‌نویس اساسنامه مشخص شد و در جلسه روز سه‌شنبه نیز روی احکام بحث خواهیم کرد و اساسنامه موقت به تصویب خواهد رسید و براساس آن هیأت‌رئیسه فراکسیون انتخاب می‌شود و سپس راجع به مسائل مهمی که باید در دستور‌کار فراکسیون قرار گیرد، بحث خواهیم کرد که طبعا یکی از موضوعات آن انتخاب رئیس مجلس، هیأت‌رئیسه، کمیسیون‌ها و شعب خواهد بود که امیدوارم با آرای همه اعضای فراکسیون، نتایج خوبی حاصل شود». تابش در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برای جلسه روز سه‌شنبه به تمام اعضای لیست امید مانند آقایان لاریجانی و جلالی دعوت‌نامه ارسال خواهد شد، گفت: «بله، برای تمام افرادی که در لیست امید بوده‌اند و همچنین یک‌سری از مستقلان که خودشان ابراز تمایل کرده‌اند، دعوت‌نامه ارسال می‌شود».
لاریجانی گفت ظاهرا عارف در جریان نیست
این عضو فراکسیون امید در ادامه سخنان خود در پاسخ به این سؤال که آیا در فاصله اولین پیشنهاد شما به آقای لاریجانی و پیشنهاد اخیرتان، باز هم درخواستی برای تعامل و رایزنی با فراکسیون اصولگرایان مطرح شده یا فقط همین دو مورد بوده، گفت: «بنده با آقای لاریجانی درباره انتخاب آن پنج نفر صحبت کردم تا زودتر فراکسیون اصولگرایان دراین‌باره اقدام کند؛ همچنین آقای تاجگردون هم با ایشان صحبت کرده‌اند و دو، سه نوبت نیز با آقایان جلالی و نعمتی صحبت کردیم و این گفت‌وگو‌ها از مرحله اول انتخابات تاکنون مستمر ادامه داشته است». تابش در پاسخ به سؤالی درباره اینکه در هر بار هم جوابی نیامد؟ گفت: «بله، البته شاید ایشان ملاحظاتی داشته؛ خود آقای لاریجانی گفت ظاهرا آقای عارف در جریان این امر نیستند که من گفتم این تصمیم در حضور آقای عارف گرفته شده و ایشان این موضوع را تأیید و بنده را مأمور کرد که به شما منعکس کنم».
 او افزود: «ما بارها گفته‌ایم که هرچه دراین‌باره تأخیر شود، کار سخت‌تر می‌شود». تابش در پاسخ به این سؤال که آیا چهره‌هایی مانند لاریجانی و جلالی که خودشان در لیست امید بوده‌اند، در این مدت درخواستی برای گفت‌وگو با فراکسیون امید داشته‌اند یا خیر، نیز گفت: «روز سه‌شنبه یک جلسه توسط حزب اعتدال و توسعه برگزار می‌شود که از لیست امید و مستقلان برای حضور دعوت کرده‌اند».
تابش در پایان گفت: امیدواریم فراکسیون اصولگرایان آن پنج نفر را زودتر انتخاب کنند تا به یک تعامل برسیم. البته شاید یک ملاحظات سیاسی هم داشته باشند. بنده درک می‌کنم که بخواهند اول در میان خودشان پیوندی برقرار و وحدت ایجاد شود و بعد بیایند درباره مکانیزم‌هایی که با ما به وحدت برسند، صحبت کنند.
برچسب ها: تابش ، عارف ، لاریجانی ، مجلس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)