کد خبر: ۱۲۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
ارسال به دوستان
ذخیره
لارنژیت نوعی التهاب در حنجره است که به دو صورت حاد و مزمن بروز پیدا می‌کند و التهاب نوع حاد عموما موقت است که پس از برطرف شدن عوامل زمینه‌ای فرد مبتلا به لارنژیت حاد، بهبود پیدا می‌کند.
عضو انجمن علمی راینولوژی ایران با اشاره به امکان از دست رفتن صدا با بیماری لارنژیت، گفت: نخستین رکن در درمان لارنژیت، استراحت صوتی و سکوت فرد مبتلا به لارنژیت است.

امیر آب‌آب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: لارنژیت نوعی التهاب در حنجره است که به دو صورت حاد و مزمن بروز پیدا می‌کند و التهاب نوع حاد عموما موقت است که پس از برطرف شدن عوامل زمینه‌ای فرد مبتلا به لارنژیت حاد، بهبود پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: دلایل بروز لارنژیت حاد (خشونت صدا)، عفونت‌های ویروسی مانند سرماخوردگی و عفونت‌های میکروبی مانند دیفتری است؛ همچنین استفاده بیش از حد از تارهای صوتی موجب این نوع التهاب حنجره می‌شود و بیشتر در افرادی که معلم‌، سخنران و مداح هستند، بروز پیدا می‌کند و معمولا با خشن‌ شدن یا از دست‌ رفتن صدا همراه است.

آب‌آب‌زاده با اشاره به این‌که افرادی که الکل و دخانیات مصرف می‌کنند بیشتر مستعد ابتلا به لارنژیت مزمن هستند، گفت: چنانچه التهاب حنجره بیش از سه هفته ادامه یابد، فرد به لارنژیت مزمن مبتلا شده است که این نوع التهاب حنجره عموما بر اثر تماس فرد با عامل آلوده‌ کننده و محرکی چون گاز شیمیایی یا دود سیگار رخ می‌دهد. همچنین ممکن است در مواردی ریفلاکس معده، سینوزیت مزمن و مصرف الکل موجب مبتلا شدن فرد به لارنژیت مزمن شود.

وی با بیان این‌که مبتلا شدن به لارنژیت محدوده سنی خاصی ندارد، افزود: در مواردی چون ضربه‌دیدگی تارهای صوتی بر اثر تصادف و فلج‌ شدن تارهای صوتی بر اثر سکته نیز لارنژیت ایجاد خواهد شد.

این متخصص گوش، حلق و بینی با اشاره به علائم لارنژیت بیان کرد: از جمله علائم این بیماری گرفتگی صدا، احساس داشتن چیزی در حلق و صاف کردن گلو، درد گلو، خشکی گلو و سرفه‌های خشک است و فاکتورهای خطری که افراد مبتلا به لارنژیت بلافاصله پس از آن باید به پزشک مراجعه کنند سرفه‌های خونی، تب، درد شدید در ناحیه حنجره و مختل‌ شدن بلع است.

وی افزود: حنجره افراد مبتلا به لارنژیت در مواردی با لارنگوسکوپی بررسی می‌شود که چنانچه ضایعه‌ای در حنجره باشد جهت تشخیص، نمونه‌برداری می‌شود و اگر ضایعه‌ای وجود نداشت، با مشاهده و بررسی حنجره، عامل زمینه‌ای بروز این بیماری تعیین خواهد شد.

آب‌آب‌زاده با اشاره به روش درمان لارنژیت، گفت: نخستین رکن و روش اصلی درمان لارنژیت، استراحت صوتی و سکوت فرد مبتلا به لارنژیت است؛ همچنین هنگام مراجعه فرد بیمار به پزشک، برای او داروهای ضد التهاب، نرم‌کننده حلق و آنتی‌بیوتیک تجویز می‌شود.
برچسب ها: خشن شدن صدا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)