کد خبر: ۱۲۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: 300 خانواده زندانی در مرکز استان کرمان تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان استان کرمان می باشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: 300 خانواده زندانی در مرکز استان کرمان تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان استان کرمان می باشند. 

یدالله موحد در مجمع عمومی سالیانه انجمن حمایت از زندانیان کرمان در محل دادگستری کل استان کرمان افزود: مجازات حبس در بسیاری از موارد به جای آنکه دارو و درمان بخش باشد دردآفرین شده و عوارض و آسیب هایی را به دنبال دارد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با بیان اینکه زندان و جمعیت کیفری زندانها برای جامعه بشری به یک قصه پرغصه تبدیل شده است گفت: زندان به جای آنکه حلال مشکلات بوده و درمانی بر دردهای اجتماعی باشد تبدیل به یک درد و آسیب شده است


موحد گفت: جمعیت کیفری زندانها در دنیا حدود 10 میلیون نفر است و جمعیت کیفری در کشور ما نیز بالاست.
وی با بیان اینکه روند جمعیت کیفری زندانهای کشور تا سال گذشته حالت افزایشی داشت که موجب نگرانی مسئولان شده بود اظهار کرد: رویکرد در قوانینی که به تازگی تصویب شده به سوی استفاده از مجازات های جایگزین حبس تغییر کرده است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: اجماع کارشناسان کشور گویای این است که مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را با زندان نمی توان حل کرد و به طور کلی جامعه را نمی توان با زندان اداره کرد.
این مقام ارشد قضائی استان کرمان خاطرنشان کرد: باید تدابیری اتخاذ شود که جامعه ما بالنده شود و قضات نیز باید سعی کنند که از این مجازات کمتر استفاده کنند.
این مقام قضایی با اشاره به اینکه 300 خانواده زندانی در مرکز استان کرمان زیر پوشش انجمن حمایت زندانیان هستند اظهار کرد: این انجمن هر آنچه در توان داشته به کار گرفته تا خدمات خوبی به خانواده زندانیان ارائه شود.
وی به پرداخت بیش از یک میلیارد تومان کمک به خانواده های مددجویان نیازمند اشاره و بیان کرد: این میزان پرداختی در سالهای اخیر بی سابقه بوده که جای تقدیر دارد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه شاهد کاهش چشمگیری در ورودی زندانیان بوده ایم گفت: سالانه 500 هزار نفر وارد زندان های کشور می شوند که بخش عمده ای از آنها برای اولین و آخرین بار وارد این اماکن می شوند اما سابقه زندان برای همیشه در زندگی آنها باقی می ماند.
وی عنوان کرد: خانواده زندانیان وضع بدتری نسبت به خود زندانیان دارند زیرا دولت متکلف تامین هزینه های درمانی، بهداشتی، ورزشی و سایر نیازهای مددجویان زندانهاست اما خانواده زندانیان به دلیل تحمل بار سنگین زندگی مجازاتی سخت تر از زندانی را تحمل می کنند.
موحد تصریح کرد: ننگ اجتماعی، مسائل اقتصادی و مواردی از این دست، تبعات زیادی را برای خانواده مددجویان زندانها در پی دارد.
وی ادامه داد: اگر خیران، معتمدان و جامعه به کمک خانواده مددجویان نیایند نه تنها یک مجرم را اصلاح نکرده ایم بلکه افراد متعددی را وارد چرخه جرم می کنیم.
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: باید کمک شود که خانواده مددجویان توانمند و در مقابل تهدیدات و آسیب هایی که در مقابل آنها وجود دارد مصون باشند.
وی گفت: بسیاری از خانواده های مددجویان زندانها، بی بضاعت و با مشکلات جدی مواجه هستند و ما باید به کمک این خانواده برویم.
وی بیان کرد: کمک های ناچیزی از سوی انجمن حمایت زندانیان به خانواده مددجویان ارائه می شود که از نظر مادی چشمگیر نیست اما از نظر معنوی به خانواده زندانیان نشان می دهد که این خانواده ها مورد توجه هستند.
موحد گفت: استان کرمان از نظر آمار ورودی به زندانها تعداد زیادی ندارد اما از نظر موجودی زندانها با جمعیت بالایی روبروست زیرا ماندگاری مددجویان زندانها در استان کرمان به دلیل مسائل ناشی از قاچاق مواد مخدر بالاست.
وی اظهار کرد: 270 زندانی در کشور به ازای هر 100 هزار نفر وجود دارد که این رقم در استان کرمان به ازای هر 100 هزار نفر 410 نفر است.
وی تاکید کرد: جرایم مواد مخدر موجب شده که جمعیت کیفری زندانها نسبت به جمعیت استان بالا باشد زیرا این افراد با حکم های طولانی وارد زندان می شوند و باید سالها در زندان بمانند.






نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)