کد خبر: ۱۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام کرد که شرایط کنونی محیط زیست در دنیا به گونه ای است که باید نگاهها و نگرش‌ها برای حفظ و جلوگیری از نابودی آن تغییر یابد.
به گزارش ایرنا، «معصومه ابتکار» که به منظور شرکت در هفتمین کنفرانس بین المللی رهبران - آسیا 2016 در سئول پایتخت کره جنوبی بسر می برد، روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باید شرایطی فراهم شود تا با عوض شدن نگرش ها و بریدن از یک سری رفتارهای مخرب محیط زیستی، طبیعت را نجات داد و امیدوارم اجلاس پیش رو زمینه های ایجاد چنین تفکری را فراهم سازد.
وی با تاکید بر اینکه محیط زیست بخش جدایی‌ناپذیر توسعه است اظهار داشت: همه کشورها باید با اهمیت دادن به موضوع محیط زیست و انجام اقدامات لازم، به نقش تاثیرگذار عوامل زیست محیطی در ارتقای توسعه توجه داشته و در اجرای آن بکوشند.
ابتکار گفت که در همین راستا و در سخنرانی خود در این اجلاس که پیش ازظهر امروز انجام می شود، تاکید ویژه ای بر مسائل محیط زیستی و تلاش بر حفظ و جلوگیری از نابودی آن خواهد داشت.
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست همچنین این سفر را که به دعوت رسمی وزارت محیط زیست کره جنوبی صورت گرفته فرصت خوبی دانست که می توان ظرفیت ها و فرصت های موجود در ایران را برای شرکت کنندگان در اجلاس تشریح و آنان را در جریان آخرین پیشرفت های صورت گرفته در کشورمان قرار داد.
معاون رئیس جمهوری کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود به سفر «پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران اشاره کرد و گفت: با این سفر زمینه های خوبی برای گسترش همکاریها ایجاد شده و فضا برای توسعه مناسبات میان دو کشور از هر حیث فراهم است.
وی یادآور شد: در ملاقاتهایی که با طرف های کره ای صورت خواهد گرفت در ارتباط با همکاریهای دوجانبه، مسائل مربوط به انرژی های نو، فناوریهای سبز، سرمایه گذاری مرتبط با حوزه محیط زیست، بازیافت و همکاری در بسیاری از بخش های مختلف گفت وگو می شود تا زمینه های همکاری میان طرفین بررسی و اجرایی شود.
ابتکار تصریح کرد که کره جنوبی طی سالهای اخیر به پیشرفت های خوبی در زمینه محیط زیست دست یافته و این سفر با توجه به آنکه دیدارهایی نیز با مسئولان و مقامات بخش های زیست محیطی این کشور انجام خواهد شد، می تواند فراهم کننده زمینه های توسعه مناسبات در زمینه های مختلف باشد.
وی همچنین از امضای تفاهم نامه دو جانبه با وزارت محیط زیست کره جنوبی و ملاقات خود با خانم «پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی خبر داد که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، امضای یادداشت تفاهم عصر امروز و دیدار با «پارک» فردا (چهارشنبه) انجام می شود.
سخنرانی در دانشگاه بین المللی و مطالعات خارجی «هانکوک» سئول و ملاقات با نمایندگان شرکت ها، صاحبان صنایع و کمپانی های بزرگ کره ای فعال در حوزه محیط زیست که طرحهای گسترده ای در کشورهای مختلف اروپایی اجرا کرده اند، از دیگر برنامه های معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در سفر به کره جنوبی است.
وی تا دقایقی دیگر سخنان خود را در کنفرانس بین المللی رهبران - آسیا 2016 در سئول آغاز می کند.
ابتکار شب گذشته (دوشنبه) در راس هیاتی وارد سئول پایتخت کره جنوبی شد.
در هفتمین کنفرانس بین المللی رهبران - آسیا 2016 نمایندگان و مقامات عالی رتبه بیش از 20 کشور حضور دارند.
در این اجلاس که به همت موسسه مطبوعاتی «چوسون ایلبو» کره جنوبی و با موضوع «فردای آسیا و نوآوری» برپا شده است شرکت کنندگان به مدت دو روز در باره حفاظت از محیط زیست، اکوسیستم اقتصاد خلاق، نوآوری، ابتکار، مسائل امنیتی در آسیای شمال شرق و دیگر چالش های اقتصادی پیش روی آسیا و جهان گفت و گو می کنند.
برچسب ها: دکتر ابتکار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)