کد خبر: ۱۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصویب برجام در مجلس نتیجه ۳ سال مذاکره را نهایی کرد، گفت: تصویب برجام جلوی سنگ‌اندازی‌های دشمن را گرفت که آن را مرهون نمایندگان مجلس هستیم.
به گزارش خانه ملت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خانواده نمایندگان مجلس نهم که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: بسیاری از نمایندگان مجلس را از زمان بعد از انقلاب اسلامی می‌شناسم.
وی با اشاره به شغل سخت نمایندگی ادامه داد: کاری که باید به عنوان حرفه نمایندگی در مناطق مختلف پیگیری شود زیاد و مشکل است البته شاید شیوه صحیحی نباشد اما به هر حال این کار صورت گرفته و نمایندگان باید فرصت زیادی برای آن بگذارند لذا باید قدردان خانواده‌های نمایندگان بود که ناچارند زمانی را که باید برای آنها گذاشته شود در اختیار نمایندگان قرار دهند تا به مشکلات منطقه رسیدگی شود.
رئیس مجلس به برخی پیگیری های مهم مجلس اشاره کرد و افزود: تسهیل فضای کسب و کار باید پیگیری می‌شد چرا که شرایط بسیار پیچیده بود از این رو نمایندگان در این زمینه زحمت زیادی کشیدند و نظارت‌های گوناگونی صورت گرفت، از سوی دیگر رسیدگی به مسأله هسته‌ای بعد از 3 سال مذاکره کاری بود که باید در مجلس نهایی می‌شد چرا که دشمن سال‌ها موضوع هسته‌ای را بهانه کرده بود تا مشکلاتی را سر راه کشور قرار دهد.
لاریجانی در ادامه با تأکید بر ادامه روند پیگیری برجام در شرایط کنونی عنوان کرد: با تصویب برجام جلوی سنگ اندازی‌های دشمن گرفته شد که این مورد را مرهون نمایندگان مجلس هستیم که این مورد را (برجام) در حوزه سیاسی و اجتماعی به تصویب رساندند.
نماینده مردم قم در مجلس نهم با بیان اینکه در مجلس نهم ورود خوبی به زمینه مسائل اجتماعی شد، گفت: نظارت‌های خوب مردم در حوزه اجتماعی نشان دهنده احساس مسئولیت نمایندگان بود که جا دارد از این تلاش‌ها تشکر شود از این رو امیدواریم در آینده در هر عرصه‌ای که حضور دارید با همین همت پیش بروید که اگر با همکاری شما نبود امور مجلس پیش نمی‌رفت همچنین امیدواریم در شرایط فعلی کشور که مسئولیت‌های سنگینی در حوزه اقتصادی داریم با همان عزم در حوزه نمایندگی و یا غیر از آن حرکت کنید.
رئیس مجلس به شرایط فعلی منطقه اشاره و بیان کرد: منطقه ما هیچ وقت در تاریخ 100 ساله خود در شرایط کنونی قرار نداشت و هیچ‌گاه مثل حال حاضر کانون آتشفشان‌های سیاسی و امنیتی در منطقه روشن نبود و ابعاد جریانات تروریستی در منطقه دقت نظر زیادی را می‌طلبد البته جمهوری اسلامی ایران در این مسیر به درستی راه را طی کرد و شاید بتوان گفت فقط ایران است که از استراتژی صحیح برخوردار است که امیدواریم با همین سیاست شرایط تغییر کرده و بهبود یابد.
 لاریجانی در ادامه با شهادت به این مطلب که نمایندگان مجلس در تبعیت از مقام معظم رهبری عملکرد درستی داشتند، اذعان کرد: هر جا لازم بود نمایندگان برای حمایت از رهبری ورود کردند و تدابیر ایشان را در مسائل به خوبی به کار بسته و با درک صحیح از شرایط برگ زرینی را برای تاریخ پارلمان رقم زدند همچنین حمایت از تفکر رهبر انقلاب و دستورات ایشان همواره مد نظر نمایندگان قرار داشت.
رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با بیان اینکه مقاومت انقلاب را مدیون خون شهدا هستیم، گفت: نظیر انقلاب اسلامی در هیچ جای دنیا وجود ندارد که این چنین افراد صاحب نام و بزرگان برای آن سرمایه گذاری کنند؛ چنانچه شخصیت‌های بزرگی همچون شهید مطهری و دیگر شهدای عالی مقام و شهدای محراب و بسیاری از بزرگانی که جان خود را در راه انقلاب دادند، از استوانه‌های نظام محسوب می‌شوند و سرمایه‌هایی هستند که پای انقلاب خرج شدند لذا باید دستاوردهای آن را حفظ کنیم.
رئیس مجلس تصریح کرد: خانواده‌های نمایندگان برای یاری آنها در رسیدگی به امور ملی و منطقه‌ای از خودگذشتگی کرده‌اند که به خاطر همین گذشت قدردان آنها بوده و برای همه شما دعاگوییم که در تمام عرصه زندگی خود موفق و موید باشید.

برچسب ها: لاریجانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)