کد خبر: ۱۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
ارسال به دوستان
ذخیره
گزارشی از آخرین موضع گیری ها در مورد ریاست عارف بر مجلس
بسیاری از تدبیر و امیدی ها ردای ریاست را مناسب منتخب اول مردم تهران می‌دانند به طوری که محمدعلی نجفی، مشاور اقتصادی حسن روحانی، در مصاحبه‌ای اعلام کرده است: به نظر من ریاست دکتر عارف به نفع دکتر روحانی و دولت است
روز گذشته خبری عجیب و باورناپذیر در رسانه‌ها منتشر شد. گویا افرادی این روزها در بدنه دولت به دنبال لابی کردن و رایزنی در جهت پوشاندن مجدد ردای ریاست خانه ملت بر تن علی لاریجانی هستند. این آقایان احتمالا از یاد برده اند که اگر امروز دوشادوش حسن روحانی با فراغ بال و خیالی آسوده گام بر می‌دارند و هر یک در پست و مقامی مشغول هستند، این آسایش و حضورشان در مسند قدرت، مرهون همان فداکاری محمدرضا عارف در انتخابات ریاست جمهوری 92 است که اگر او ائتلاف نمی کرد و به نفع رئیس دولت تدبیر و امید کناره گیری نمی نمود شاید سرنوشت به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد و نه برجامی در کار بود و نه مجلسی معتدل و اصلاح طلب. چه بسا این آقایانِ فراموشکار به انزوا فرو می‌رفتند و معلوم نبود امروز به چه پیشه‌ای مشغول باشند. منتها این افراد در قوه مجریه نیز همانند خیلی از چهره هایی که به نام عارف به قوه مقننه ورود کردند اما امروز به کام لاریجانی عمل می‌کنند، نمک خوردند و نمکدان می‌شکنند. گویی منش اصلاح طلبانه و سلوک عارفانه منتخب اول مردم تهران از گنجایش و ظرفیت بسیاری خارج است.

معتدلان، زیر پای رییس جمهور را خالی می‌کنند
شنیدن اینکه افرادی در کابینه دولت حسن روحانی برای استمرار ریاست علی لاریجانی به صورت گسترده در حال فعالیت هستند نه تنها داغ بر دلها می‌نشاند بلکه خبر از ناسپاسی و قدرناشناسی عده‌ای می‌دهد که در حال تبلیغ بر ضد عارف هستند. این اقدام آنها در حالی صورت می‌گیرد که رئیس دولت تدبیر و امید بنا به گفته علی صوفی، یکی از اعضای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان، در جلسه‌ای خصوصی نظر مثبت خود نسبت به ریاست محمدرضا عارف را اعلام داشته است. چراکه بی شک رئیس دولت تدبیر و امید هم به وضوح بر این موضوع آگاهی دارد که جلوس یک رئیس اصولگرا بر صندلی ریاست قوه مقننه ممکن است او را بازدارد از پوشاندن جامه عمل به بسیاری از وعده‌های داخلی مسکوت مانده‌اش که اجرایی شدن آنها را به تشکیل مجلسی همسو با دولت خود موکول کرده بود. به منصه اجرا در نیامدن آن وعده هایش ریزش آرا در انتخابات ریاست جمهوری 96 را به دنبال خواهد داشت. (حال مشخص نیست جلوس دوباره رئیس مجلس نهم بر کرسی واقع در پیشگاه مجلس چه سود و عایدی برای رایزنان ریاست لاریجانی دارد که حتی حاضر شده اند تا زیر پای رئیس‌شان را هم خالی کنند.)

اعتدالی که به اصولگرایی می‌رسد
با این حال حدس اینکه چه افرادی در بدنه دولت درصدد جلوس لاریجانی بر کرسی ریاست خانه ملت هستند و این روزها بر ضد عارف تبلیغ می‌کنند کار دشواری نیست. (چرا که این اشخاص برون آمده از حزبی هستند که طی رایزنی‌ها و لابی‌های جریان اصلاحات برای رسیدن به وحدت مدام ساز جدایی سرمی داد و به دنبال گرفتن امتیاز بیشتر از اصلاح طلبان بود.) به هر روی با بلیط اصلاح طلبان اعضای 
خود را وارد مجلس کرد و در میانه‌های راه انتخابات چندباری با تکروی‌های خود در کار اصلاح طلبان اخلال ایجاد نمود و با وجود آنکه اعتبار خود را از همگرایی با اصلاح‌طلبان به دست آورد و عنوان اعتدال را به دنبال خود یدک می‌کشید اما بسیاری از اقداماتش آگاهانه یا نا آگاهانه به کام اصولگرایان رقم خورد و اکنون نیز در جهت پیشبرد اهداف جناح بازنده انتخابات مجلس دهم گام برمی دارد.

ریاست عارف به نفع روحانی است
شائبات فراوانی در خصوص اینکه ریاست محمدرضا عارف به نفع دولت یازدهم است یا ریاست علی لاریجانی، مطرح است. بسیاری از تدبیر و امیدی ها ردای ریاست را مناسب منتخب اول مردم تهران می‌دانند به طوری که محمدعلی نجفی، مشاور اقتصادی حسن روحانی، در مصاحبه‌ای گفت: «من به عنوان مشاور فکر می‌کنم در حال حاضر هیچ کسی نیست که از نظر و عقیده دکتر روحانی در ارتباط با ریاست مجلس مطلع باشد، آقای دکتر روحانی با دکتر عارف رابطه خوبی طی سال‌های گذشته داشته اند و شما حتما می‌دانید که ایشان چندین بار به دکتر عارف پیشنهاد کردند که وارد کابینه بشوند از همان روزهای اول تشکیل کابینه و حتی بعد از آن. بنابراین هیچ مشکلی با آقای دکتر عارف ندارند.» وی در پاسخ به این سوال که ریاست کدام یک برای دولت بهتر است، اظهار داشت:«به نظر من ریاست دکتر عارف به نفع دکتر روحانی و دولت است.»


منبع: آفتاب یزد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)