کد خبر: ۱۲۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: بعد از انتخابات رقابت‌ها باید به رفاقت و برادری تبدیل شود و ارزش‌ها و اصول اخلاقی مورد توجه قرار گیرد.
رییس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: بعد از انتخابات رقابت‌ها باید به رفاقت و برادری تبدیل شود و ارزش‌ها و اصول اخلاقی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف طی سخنانی در نشست حزب اعتدال و توسعه ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های نمایندگان مجلس نهم اظهار کرد: مجلس دهم در شرایطی کار خود را آغاز می کند که از یک طرف با فعالیت دولت تدبیر و امید که در حماسه خرداد 92 برای حاکمیت اخلاق، اعتدال و قانون روی کار آمده و علی رغم مشکلات موجود دستاوردهای خوبی را در بخش های مختلف داشته روبرو است و از سوی دیگر مسائل و مشکلات اقتصادی علی رغم تلاش‌های دولت در مهار تورم و پیشبرد برنامه نفس گیر برجام که با دو هدف لغو تحریم‌ها و حفظ حق غنی‌سازی انجام شد، روبرو است که در مجموع سبب می شود مهم ترین اولویت‌های ما در مجلس رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال برای جوانان و بهبود معیشت مردم باشد.

وی با اشاره وضعیت فعلی منطقه خاورمیانه اظهار کرد: به برکت نظام اسلامی که در آن قرار داریم افتخار می کنیم که باثبات‌ترین کشور در یک منطقه پرآشوب هستیم اما در عین حال نمی‌توانیم نسبت به برادرکشی در کشورهای اسلامی بی تفاوت باشیم بلکه باید به واسطه نگاه انقلاب اسلامی یک نقش‌آفرینی ملی را در این زمینه داشته باشیم و روابط خوبی را با کشورهای منطقه و کسانی که حاضرند مسائل مربوط به سوریه در یک بازی برد- برد حل شود، داشته باشیم.

رییس فراکسیون امید با بیان اینکه حل مشکلات کنونی کشور به تنهایی از عهده دولت برنمی‌آید، اظهار کرد: ما برای رسیدن به موفقیت در حل مشکلات کنونی نیازمند یک عزم ملی و توافق دولت و مجلس هستیم به شکلی که مجلس خود را شریک دولت و دولت نیز مجلس را شریک خود بداند و هرکدام یکدیگر را مأمن و همراه خود برشمارند.

وی ادامه داد:‌ برای آنکه مجلس در رأس امور قرار گیرد نیازمند همدلی و همراهی در درون مجلس نیز هستیم و در این زمینه لازم است هر دو جریان رقیب اصولگرا و اصلاح طلب پس از پایان رقابت‌ها در انتخابات رفاقت‌ها را اصل قرار دهند.

عارف ادامه داد: رقابت در قانون اساسی ما پذیرفته شده است و حضور مردم در عرصه سیاسی نیز به ارتقا جایگاه کشورمان در جهان و بالاتر رفتن مشروعیت این نظام انجامیده است که کشورهای غربی نیز بعد از هر انتخابات در ایران به آن اعتراف می کنند اما لازم است بعد از رقابت‌ها توجه به ارزش‌ها و اصول مدنظر قرار گیرد و از فردای رقابت، رفاقت و برادری حاکم شود.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به تجربه اصلاح طلبان در انتخابات 92 اظهار کرد: ما با درسی که از انتخابات 92 گرفتیم متوجه شدیم که راهبرد اولویت منافع ملی و توجه به خواسته‌های مردم به جای پیگیری منافع جناحی و حزبی می تواند به موفقیت ما منجر شود ونتیجه این راهبرد نیز ائتلاف امید بود که فراتر از جبهه اصلاحات رقم خورد و از نیروهای معتدل نیز در لیست نهایی استفاده شد.

وی در پایان با بیان اینکه امیدوار است در مجلس دهم اولویت‌هایی چون تقویت روحیه امید و نشاط، توسعه آرامش و ایجاد رونق اقتصادی مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: ما تاکنون دو گام را در پیشبرد اهداف خود برای پیشرفت کشور برداشته‌ایم که یکی انتخابات 92 و دیگری انتخابات مجلس دهم بوده است اما برای رفع مشکلات مردم باید گام‌های اساسی دیگری را نیز برداریم. 
برچسب ها: عارف
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)