کد خبر: ۱۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
ارسال به دوستان
ذخیره
امیرعبداللهیان:
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان، گفت: تا زمانی که برخی حمایت‌های آشکار و پنهان از تحرکات تروریست‌ها و مسلحان متوقف نشود امکان اینکه یک آتش بس پایدار در سوریه قابل مشاهده باشد، دشوار خواهد بود.
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان، گفت: تا زمانی که برخی حمایت‌های آشکار و پنهان از تحرکات تروریست‌ها و مسلحان متوقف نشود امکان اینکه یک آتش بس پایدار در سوریه قابل مشاهده باشد، دشوار خواهد بود.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان اظهار کرد: تا زمانی که اراده جدی برای کنترل مرز‌های سوریه به وسیله همسایگانش و جلوگیری از ورود تروریست‌ها وجود نداشته باشد ایجاد آتش بس پایدار در سوریه دشوار خواهد بود.

وی با اشاره به نشست مقامات ۲۰ کشور و سازمان‌های بین المللی در وین در روز سه شنبه برای حل بحران سوریه گفت: در این نشست یکی از موضوعات اساسی و مورد توجه ضرورت پایبندی به آتش بس بود.

وی افزود: در جلسه روز سه شنبه در مورد این موضوع روی کاغذ توافق شد، اما امیدواریم در عمل نیز کشور‌ها در این زمینه اراده جدی داشته باشند.

امیرعبداللهیان گفت: ‌متاسفانه همچنان فاصله و شکاف بسیاری میان کشورهای حامی توسل به روش‌های نظامی - که به شکل حمایت از تروریست‌ها و گروه‌های مسلح بی‌مسئولیت، بروز کرده است - و کشورهایی که به روش‌های سیاسی پایبند هستند، وجود دارد.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه به سخنان وزیر خارجه کشورمان در نشست روز گذشته وین برای حل بحران سوریه اشاره کرد و افزود: ‌آقای ظریف در این نشست به شرکت کنندگان متذکر شدند که توافق‌های روی کاغذ از جمله ایجاد آتش بس نه تنها اجرا نمی‌شود بلکه هم از طرف گروه‌های مسلح و هم از طرف برخی کشور‌ها نقض می‌شود.

وی ادامه داد: آقای ظریف در این نشست تاکید کردند اجازه ورود کمک‌های انسان دوستانه به برخی از مناطق تحت اشغال تروریست‌ها از جمله فوعه و کفریا داده نمی‌شود و چهره‌های شناخته شده تروریست به جای نمایندگان واقعی گروه‌های معارض و سیاسی مردم سوریه در میز مذاکرات حضور پیدا می‌کنند که این خود ناقض راهکار سیاسی است.

وی در بخشی دیگر از گفت‌و‌گوی خود با یکی از بخش‌های خبری تلویزیون افزود: در گفت‌وگو با روس‌ها و متحدان دیگرمان تلاش می‌کنیم گروه‌های مخالف مسلحی که با تروریست‌ها در ارتباط هستند در فهرست سیاه سازمان ملل قرار گیرند، اما برخی بازیگران و کشور‌ها کماکان با استفاده ابزاری از تروریسم موجب نقض آتش بس، ‌کشتار بیشتر مردم سوریه، ‌ناکارآمدی مذاکرات و نرسیدن کمک‌های انسان دوستانه به مردم سوریه شده‌اند.

وی افزود: برخی کشور‌ها معتقدند آینده سیاسی سوریه باید به وسیله مردم این کشور رقم بخورد و این موضوع را باور دارند اما برخی فقط شعار آن را می‌دهند.

معاون وزیر امور خارجه گفت: کشور‌ها و طرف‌هایی که در ۵ سال گذشته با توسل به روش‌های نظامی و امنیتی در پی تغییر نظام سیاسی سوریه بوده‌اند اکنون تلاش می‌کنند از میز مذاکرات سیاسی برای تحقق اهداف خود استفاده کنند.

امیرعبداللهیان افزود: آمریکا و برخی کشورهای منطقه این ایده را دنبال می‌کنند.

این دیپلمات ارشد وزارت خارجه با اشاره به سخنان متناقض مقامات آمریکایی در مورد آینده سوریه از جمله ماندن و یا رفتن بشار اسد (رییس جمهور کنونی سوریه) تصریح کرد: آمریکایی‌ها هر روز یک حرفی می‌زنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)