کد خبر: ۱۲۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
ارسال به دوستان
ذخیره
آیت الله هاشمی رفسنجانی:
هاشمي‌رفسنجاني، با بيان اهداف و آرمان‌هاي انقلاب و تلاش‌هاي عده‌اي انحصارطلب و رياكار براي مردم‌فريبي، خاطرنشان كرد: حقايق قيام امام و نهضت روحانيت كه بعدها با جانفشاني‌هاي جوانان ايران رنگ خون به خود گرفت، نياز به شعارهاي احساسي غيرواقعي ندارد و كافي است تا حقيقت ماجرا براي جامعه و نسل جوان بازگو شود كه جذب آن خواهند شد.
سال‌هاست نام هاشمي با مردم گره خورده است چه آن زمان كه پيش از انقلاب با رژيم شاه مبارزه كرد و شكنجه‌ها را تحمل كرد و چه پس از آنكه در مناصب مهم حضور يافت و هر آنچه توانست براي تحقق خواست ملت انجام داد. ديروز جمعي از اقشار به ديدار آيت ا... هاشمي‌رفسنجاني رفتند و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در دو ديدار جداگانه با اعضاي شوراي مركزي مجمع ايثارگران و اعضاي شوراي مركزي اصلاح‌طلبان استان كهگيلويه و بويراحمد با تاكيد بر حساسيت منطقه مخصوصا در بعد امنيتي، گفت: بايد با تقويت سرمايه‌ هميشگي كشور و انقلاب، يعني وحدت همه‌جانبه و دوري از موضع‌گيري‌هاي تفرقه‌انگيز، به آينده‌ كشور بينديشيم. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار اول، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را قهرمانان امروز و آينده‌ ايران و اسلام دانست و گفت: واژه‌ ايثارگر براي مردم ايران يادآور روزهاي اخلاص و فداكاري است و نبايد بگذاريم كساني يا جرياني با رياكاري، تحريف و انحراف، قداست اين واژه و ايثارگران واقعي را در جامعه و در اذهان مردم و به ويژه جوانان مخدوش كنند.
 هاشمي‌رفسنجاني، با بيان اهداف و آرمان‌هاي انقلاب و تلاش‌هاي عده‌اي انحصارطلب و رياكار براي مردم‌فريبي، خاطرنشان كرد: حقايق قيام امام و نهضت روحانيت كه بعدها با جانفشاني‌هاي جوانان ايران رنگ خون به خود گرفت، نياز به شعارهاي احساسي غيرواقعي ندارد و كافي است تا حقيقت ماجرا براي جامعه و نسل جوان بازگو شود كه جذب آن خواهند شد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با يادآوري شرايط آغاز مبارزه در اوايل دهه‌ ۴۰، همكاري استعمار و استبداد را شيوه‌ مرسوم آن روزها براي اداره‌ جامعه دانست و گفت: به خاطر مسئوليتي كه در تبليغ علوم ديني داشتم و به اقصي نقاط كشور مي‌رفتم، با تمام وجودم حس مي‌كردم كه مردم چگونه از استبداد و استعمار متنفرند و امام (ره) نيز با انتقاد از همكاري اين دو براي چپاول منافع مردم، مبارزه‌ خود را آغاز كرد و مي‌دانست كه استبداد و استعمار ديگر در اين كشور جايگاهي ندارد.
او با اشاره به برنامه‌هاي امام راحل براي اداره جامعه، به تحليل منابع فقهي شيعه در ابعاد احكام شخصيه و احكام حكومتي پرداخت و گفت: علماي شيعه كه در طول تاريخ هميشه در حكومت‌ها گوشه‌نشين بودند، كمتر به فقه حكومتي مي‌پرداختند و مي‌بينيم كه كتاب‌هاي مربوط به احكام شخصي بسيار قطور و بالعكس، كتاب‌هاي فقهي مربوط به اداره جامعه يا نيست يا اگر هست، بسيار محدود هستند.
هاشمي‌رفسنجاني، با بيان برخي از نوآوري‌هاي امام راحل در فقه حكومتي، گفت: ايشان كارشناس اصيل و بي‌نظير اسلام و آشنا به فرهنگ عميق ملي و ديني ايرانيان بود و به خاطر همين امر محبوب قلوب بود و حتي در تبعيد نيز با اشارات خويش، مردم و مبارزان را براي قيام عليه رژيم ‌پهلوي هدايت و رهبري مي‌كرد. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با يادآوري برخي از جملات و اظهارنظرهاي امام راحل درباره مردمي بودن نظام و دستورات اكيد ايشان براي برگزاري انتخابات در همان ماه‌هاي اول پس از پيروزي انقلاب، گفت: ساختار نظام كه با هدايت‌هاي امام(ره) و حضور علماي اعلام و راهنماي‌هاي مراجع عظام تدوين شده بود، كاملا مردمي است، به گونه‌اي كه از شوراهاي روستاها و شهرها گرفته تا نمايندگان مجلس، دولت، رئيس‌جمهور و حتي رهبر با رای مستقيم و غيرمستقيم مردم انتخاب مي‌شوند.
انتقاد از بي‌اخلاقي‌هاي سياسي
او با تاكيد بر اهميت انتخابات در نظام‌اسلامي و با اشاره به نتايج انتخابات در سال‌هاي ۹۲ و ۹۴، اظهار داشت: مردم وقتي انحراف از آرمان‌های امام (ره) و شهدا را در اداره كشور و بُعد اجرايي و حتي بعضا در بُعد تقنيني ديدند، وارد عرصه شدند و حتي ردّصلاحيت‌هاي گسترده هم نتوانست در اراده مردم براي تغيير دولت و مجلس خللي ايجاد كند. هاشمي‌رفسنجاني، با انتقاد از بي‌اخلاقي‌هاي سياسي كه بعضا حريم خصوصي افراد را نيز نشانه‌ مي‌گيرند، نگاه تنازع‌آميز به گروه‌هاي سياسي را به ضرر پايه‌ اصلي نظام، يعني وحدت دانست و با تاكيد بر تفاوت عملكرد بعضي از افراد با اصل و ساختار نهادهاي مقدس ديني و ملي، گفت: نبايد ايثارگران واقعي را به خاطر اختلافات ديدگاه خانه‌نشين كرد و كساني كه تازه انقلابي شده و مورد اقبال مردم نيز نيستند، خود را متولي انقلاب بدانند. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، مردم ايران را فهيم با غيرت ملي و صاحب انديشه‌هاي متعالي مكتب اهل‌بيت(ع) توصيف كرد و گفت: اين ملت را نمي‌توان با شانتاژها و ظاهرسازي‌ها، فريب داد و شاهد بوديم مردم وقتي عملكرد ضعيف برخي را با وجود حمايت قبلي بعضي روحانيون ديدند، مسير را اصلاح و در انتخابات اخير آنها را بركنار كردند. او خطاب به ايثارگران، گفت: شما با اراده و اميد و با توكل بر خدا در مقابل ناملايماتي كه مي‌بينيد، صبور باشيد و بدانيد كه خدا با صابران است. هاشمي‌رفسنجاني در ديدار دوم كه گروهي از فعالان سياسي، اجتماعي استان كهگيلويه و بويراحمد بودند، با ارائه تحليلي از شرايط آغاز به كار دولت دكتر روحاني و اوضاع كشور، گفت: با توجه به مجموعه شرايط و محدوديت‌ها، به ويژه مانع‌تراشي‌هاي يك عده تندرو در مجلس شوراي اسلامي، ایشان عملكرد نسبتا خوبي داشت و مردم هم از آن خبر دارند. هاشمي‌رفسنجاني، اصلاح سياست خارجي و تصويب و اجراي برجام را يكي از بهترين دستاوردهاي دولت تدبير و اميد خواند و با اشاره به قدرت رسانه‌اي مخالفان دولت، گفت: به دور از آزادگي، انصاف و اخلاق و حتي بدون توجه به منافع و مصالح ملي، اين جماعت با انواع و اقسام رسانه‌هاي رسمي و غيررسمي، يأس و نا اميدي را به جامعه تزريق مي‌كنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)