کد خبر: ۱۲۸۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
ارسال به دوستان
ذخیره
رابط تجاری بین‌الملل ایالت بایرن آلمان:
رابط تجاری بین‌الملل ایالت بایرن آلمان با بیان اینکه در کرمان به دنبال فروش محصول و تجارت یک‌طرفه نیستیم، اظهار داشت: تبادل اطلاعات و تکمیل زنجیره ارزش را در این استان دنبال می‌کنیم، به عنوان مثال در بخش کشاورزی از کاشت محصول تا صادرات را در دستور کار داریم.

رابط تجاری بین‌الملل ایالت بایرن آلمان با بیان اینکه در کرمان به دنبال فروش محصول و تجارت یک‌طرفه نیستیم، اظهار داشت: تبادل اطلاعات و تکمیل زنجیره ارزش را در این استان دنبال می‌کنیم، به عنوان مثال در بخش کشاورزی از کاشت محصول تا صادرات را در دستور کار داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گفتارنو؛ هاینس یوآخیم هویسلر در نشست با نایب‌رییس و دبیرکل اتاق کرمان، با بیان اینکه تا کنون به استان کرمان سفر نکرده بودم، اذعان داشت: پیش از این، شناخت من از ایران تنها به این شنیده برمی‌گشت که در این کشور فضای جدیدی فراهم شده و همه کشورهای برای استفاده از این فرصت هجوم آورده‌اند، اما از آنجا که همه هیات‌های تجاری به تهران می‌روند ما تصمیم گرفتیم کار را از یک شهرستان مستعد آغاز کنیم و سپس آن را به کل کشور تعمیم دهیم. وی در ادامه از برنامه‌های احتمالی ایالت برلین آلمان برای کرمان گفت و تصریح کرد: به اینجا آمدیم تا ببینیم چه مشکلاتی وجود دارد، ما چه کاری می‌توانیم انجام دهیم و سپس به یک روش حل مسئله مشترک برسیم. یوآخیم هویسلر از صراحت کرمانی‌ها تمجید کرد و اظهار داشت: در بازدیدهای گذشته، میزبانان تنها از پتانسیل‌ها و موقعیت‌ها سخن می‌گفتند اما در کرمان موانع و مشکلات هم بیان شد که این می‌تواند یک نکته حائز اهمیت برای آغاز همکاری باشد.

وی از برگزاری کارگاه آموزشی در کرمان طی یک ماه آینده خبر داد و گفت: می‌توانیم بین دانشگاه مونیخ و دانشگاه کرمان ارتباط برقرار کنیم تا برنامه‌های همکاری به صورت آکادمیک پیش رود و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت را نیز آغاز کنیم. رابط تجاری بین‌الملل ایالت بایرن آلمان در ادامه به تشریح فعالیت‌های این ایالات پرداخت و گفت: ما در زمینه‌های مختلفی از جمله کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری و... فعالیت داریم و در همه بخش‌ها به دنبال تکمیل زنجیره ارزش هستیم و مشارکت ما در هر بخش به گونه‌ای است که دانش را منتقل می‌کنیم و صفر تا صد برنامه برای شریک ما در محل همکاری می‌ماند و این‌گونه نیست که بعد از خروج ما، کسب و کار تعطیل شود. یوآخیم هویسلر از امادگی ایالت بایرن برای همکاری با فعالان اقتصادی کرمان خبر داد و گفت: شرکت‌ها می‌توانند مشکلات و نیازهایشان را به ما منعکس کنند تا یک استراتژی مشخص را برای توسعه آنها تدوین و در بخش‌هایی که مشکل دارند، مشکلات را حل کنیم.

همچنین، نایب رییس اتاق کرمان در این دیدار، با بیان اینکه کرمان پتانسیل‌های بسیاری دارد و در این سفر کوتاه امکان بازدید همه آنها وجود نداشت، گفت: این استان در بسیاری از زمینه‌ها از جمله معدن، کشاورزی، میراث فرهنگی و تاریخی، صنعت و... مستعد است. سید مهدی طبیب‌زاده اظهار داشت: استان کرمان حتی در زمینه انرژی و به خصوص انرژی خورشیدی پتانسیل‌های بسیاری دارد و در آینده نزدیک به عنوان هاب توزیع سوخت کشور معرفی می‌شود اما در عین حال با مشکل شدید کمبود آب مواجه هستیم.

وی ادامه داد: ارزش آب مصرفی استان کرمان در بخش کشاورزی 12 میلیارد دلار است اما متاسفانه سودآوری این بخش حتی به اندازه ارزش آب هم نیست. نایب رییس اتاق کرمان افزود: اگر چه کرمان به عنوان بهشت معادن کشور مطرح است اما زنجیره ارزش در این بخش شکل نگرفته و سهم معدن از jdp استان تنها سه درصد است. وی با بیان اینکه در بخش صنعت نیز صاحب تکنولوژی هستیم تصریح کرد: اما از این همه پتانسیل به خوبی استفاده نکردیم و درآمد سرانه استان سالانه سه هزار میلیارد است که حداقل باید به 10 هزار میلیارد برسد. طبیب‌زاده ادامه داد: تحقق این مهم، نیازمند برنامه‌ریزی و استفاده از امکانات و تجربه بر اساس تولید محصولات دانش بنیان است.

وی گفت: اتاق کرمان به عنوان تشکل بخش خصوصی، توسعه تجارت فعالان اقتصادی، ارتقاء تکنولوژی، ایجاده ارزش افزوده و تولید محصولات صادراتی و در نهایت توسعه اقتصادی استان به منظور افزایش سطح رفاه مردم را دنبال می‌کند. طبیب‌زاده با بیان اینکه شرایط استان برای همکاری با ایالت بایرن آلمان مهیا است، تصریح کرد: آماده عقد قرارداد مشاوره به منظور یک برنامه‌ریزی بلند مدت برای رسیدن به این اهداف هستیم. نایب رییس اتاق کرمان به دیگر ظرفیت‌های استان از جمله نیروی انسانی جوان، تحصیل کرده و با هوش، نزدیکی به بنادر جنوب، نیروی کار بسیار، راه‌های ارتباطی متناسب و همچنین حامل‌های انرژی، اشاره کرد و گفت: اگر این شرایط و ظرفیت‌ها به خوبی مدیریت شود می‌توانیم به تولید محصولات رقابتی دست یابیم.

گفتنی است رابط تجاری بین‌الملل ایالت بایرن آلمان به مدت دو روز از پتانسیل‌های مختلف استان کرمان بازدید کرد

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

اعضای باند جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

پربازدید ها

فرماندار کرمان: مهمترین مانع در طرح جهش مسکن شهر کرمان مربوط به تامین زمین است

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

در اثر بارش‌های اخیر؛ میلیاردها تومان به بخش کشاورزی جیرفت خسارت وارد شد

افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار / جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)