کد خبر: ۱۳۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
حاج سید حسن خمینی در مراسم بیست و هفتمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی(س):
سید حسن خمینی با تأکید بر اینکه تشتت در جامعه اسلامی دردآور و زجرآور است، گفت: واقعیت این است که امروز غده سرطانی که امام از او به عنوان یکی از پست ترین جایگاه ها یاد می کرد، یعنی اسرائیل، به سبب درگیر شدن مسلمانان با هم در آرامش و آسایش است. امیدواریم خداوند آن را از او بگیرد. اگر جامعه اسلامی را نگاه کنیم می بینیم که گروهی نابخرد که بویی از انسانیت نبردند در قالب شعارهای مذهبی به برادرکشی و مسلمان کشی روی می آورند.
سید حسن خمینی با تأکید بر اینکه تشتت در جامعه اسلامی دردآور و زجرآور است، گفت: واقعیت این است که امروز غده سرطانی که امام از او به عنوان یکی از پست ترین جایگاه ها یاد می کرد، یعنی اسرائیل، به سبب درگیر شدن مسلمانان با هم در آرامش و آسایش است. امیدواریم خداوند آن را از او بگیرد. اگر جامعه اسلامی را نگاه کنیم می بینیم که گروهی نابخرد که بویی از انسانیت نبردند در قالب شعارهای مذهبی به برادرکشی و مسلمان کشی روی می آورند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در بیست و هفتمین بزرگداشت امام خمینی (س) با اشاره به نکاتی پیرامون انقلاب اسلامی و ارزش های آن، تأکید کرد: انقلاب اسلامی ما یک انقلاب با ویژگی های ممتاز است. انقلابی است که از دو خصیصه بزرگ برخوردار است؛ که یکی از آنها مردمی و دیگری خدایی بودن است.
یادگار امام در تعریف خدایی بودن انقلاب اسلامی گفت: انقلاب خدایی انقلابی است که ارزش های الهی بر او حاکم است. این ارزش های الهی چیزهایی است که به دستور خدای سبحان و فرموده قرآن در دست و قدرت خدا است؛ که خداوند بتواند آنها را در یک جامعه حاکم کند.
وی با یادآوری اینکه وقتی ما در قرآن مرور می کنیم می بینیم که یک سری از امور در اختیار خدا است، تصریح کرد: خداوند می فرماید که هدایت مخصوص خدا است. خداوند خطاب به پیامبر می فرماید که امکان ندارد تو کسی را هدایت کنی و لیکن خداست که مردم را هدایت می کند.
سید حسن خمینی افزود: وقتی نگاه می کنیم می بینیم که انقلاب توانسته جان های مردم را به سعادت و هدایت برساند. امروز دنیای اسلام آمیخته از شور و نشاطی است که البته این شور و نشاط گاهی اوقات با خشونت های غیر قابل پذیرش همراه است. ولی هدایت انسان ها در جامعه اسلامی بی تردید معلول انقلاب اسلامی ایران و امام بزرگوار ما است.
وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران توانسته یک کارکرد بزرگ را در افق جهانی از خودش نشان دهد. انقلاب و امام یک حقیقت ناب الهی را برای مردم به ودیعه آورد. اینکه می گوییم انقلاب خدایی است یعنی از یک ویژگی بزرگ برخوردار است و آن هم هدایت است که فقط در اختیار خدا است.
یادگار امام دومین ویژگی را عزت دانست و افزود: ما وقتی می گوییم جامعه اسلامی و انقلابمان خدایی است به این معنا است که می گوییم جامعه ما دارای عزت شده است. یکی از بزرگترین پیام های انقلاب عزت است. عزت اسلامی عزتی است که برای واقعیت و حقیقت جهان اسلام به ارمغان آورده شده است.
وی ادامه داد: در آیات مختلفی از قرآن می خوانیم که خداوند عزت را مخصوص ذات الهی و مؤمنین می داند. اگر امروز در جامعه خود و فضای امت اسلامی این عزت را مشاهده می کنیم، این نیست مگر از آن جهت که که ما یک انقلاب و یک راه خدایی داشتیم.
سید حسن خمینی با بیان اینکه سومین عامل در تعریف خدایی بودن انقلاب مودت و مهربانی است که انقلاب در میان توده های مردم به وجود آورد، اظهار داشت: جامعه چند پاره خودمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را فراموش نکنیم. بعد از انقلاب امام، یاران امام و مردم ایران توانستند انقلابی را در افق بزرگ و با عظمت از مودت و دوستی و برادری ایجاد کنند.
وی ادامه داد: خداوند این مودت را از آن خودش می داند. در قرآن می فرماید که اگر بین همه چیزهایی که در دنیا هست نمی توانی الفت برقرار کنی، خداوند الفت ایجاد می کند. پس اگر ما دیدیم که در جامعه الفت، محبت و دوستی وجود دارد اینها نکته بزنگاهی است که می توانیم بگوییم انقلاب ما یک انقلاب الهی است و کسی که این انقلاب را پایه گذاری کرد یک و مرد خدایی و الهی و پایه گذار یک تحول الهی در جامعه است.
یادگار امام چهارمین عامل الهی و خدایی بودن انقلاب را وحدت عنوان و تصریح کرد: حتما جامعه الهی جامعه ای آمیخته و توأمان با وحدت است. ما در موارد بسیاری در قرآن سراغ داریم که خداوند وقتی می خواهد با مؤمنین صحبت کند با مردم به عنوان یک جمع و یک واحد حرف می زند؛ و توجه می دهد که اگر از هم جدا شوید خداوند عظمتتان را می برد.
وی تأکید کرد: امروز ببینید جامعه اسلامی در اقصی نقاط جهان چگونه چند پاره شده است؟ چگونه تشتت در جامعه اسلامی دردآور و زجرآور است؟ چگونه مسلمانان در فلسطین، لبنان، یمن، بحرین، افغانستان و اوج آن سوریه و عراق دارای مشکلات و به هم مشغول هستند؟ باید خداوند را به واسطه وحدت و مودتی که بر اثر انقلاب اسلامی در جامعه ما پدید آمد شاکر باشیم و دست به دعا برداریم که این را ویژگی جامعه اسلامی در همه عصرها قرار دهد.
سید حسن خمینی گفت: واقعیت این است که امروز غده سرطانی که امام از او به عنوان یکی از پست ترین جایگاه ها یاد می کرد، یعنی اسرائیل، به سبب درگیر شدن مسلمانان با هم در آرامش و آسایش است. امیدواریم خداوند آن را از او بگیرد. اگر جامعه اسلامی را نگاه کنیم می بینیم که گروهی نابخرد که بویی از انسانیت نبردند در قالب شعارهای مذهبی به برادرکشی و مسلمان کشی روی می آورند.
وی افزود: امروز اگر انقلاب ما خدایی است یعنی عامل هدایت است. یعنی اگر خداوند دل های مردم را به سوی امام هدایت کرده و میل داده، به سبب وجود او جامعه ای را هدایت کرده است. دوره دفاع مقدس را به یاد بیاورید که چطور با شور و نشاط و هدایت الهی از جان خودشان گذشتند تا تعالی انسانی را برای جامعه اسلامی و جامعه خود به ارمغان بیاورند؟ این هدایت خدا است. لذا انقلاب ما انقلاب الهی است.
یادگار امام تأکید کرد: به یاد بیاوریم که در چه ذلتی بودیم و تصیمیمات سیاسی این کشور در چه افقی و در چه سفارت خانه هایی گرفته می شد و امروز کدامین عزت را در افق سیاسی داریم؟ امروز روی پای خودمان می ایستیم و در سایه رهنمودهای امام و مقام معظم رهبری و با اتکای به شور و نشاط ملی خود تصمیم می گیریم و با هم مشورت می کنیم؛ اما رمز استقلالمان را به عنوان عزت فراگیر فراموش نمی کنیم.
وی تصریح کرد: فراموش نکنید که اگر انقلاب ما الهی است یعنی انقلابی آمیخته با مودت و  محبت است. خداوند دل ها را به هم جذب می کند؛ حتی خطاب به پیامبر می فرماید که مردم باید دور هم باشند. برای اینکه انقلاب الهی بماند باید محبت و مودت در دلها را نگه داریم. یکی دیگر از ویژگی های الهی جامعه ما نصرت است. انقلاب ما چون الهی است توأمان با نصرت است.
سید حسن خمینی تأکید کرد: این روز بزرگ، روز تجدید بیعت با امام و آرمان های امام و روزی است که گردهم می آییم تا ارزش های متعالی که پایه گذار جمهوری اسلامی به ما یادآور شد را با هم مرور کنیم، روز بزرگداشت انقلاب الهی و مردمی ما است. یکی دیگر از عوامل الهی بودن انقلاب ها این است که همراه با مردم است؛ دلهای مردم با هم گره می خورد تا یک کار بزرگ را فراهم بیاورند.
یادگار امام در پایان اظهار داشت: خدا را شاکریم که بعد از امام به نخبگان و خبرگان کشور این توفیق را داد که در اسرع وقت بتوانند خلف شایسته ای برای امام انتخاب کنند و جامعه ما از بحرانی که می توانست پیش روی او باشد عبور کند.
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)