کد خبر: ۱۳۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات گفت: مفهوم یک مجلس اصلاح‌طلب با مجلسی از اصلاح‌طلبان متفاوت است. ما معتقدیم اگر خواسته اصلاح‌طلبان در مجلس تحقق پیدا کند مفیدتر از آن است که همه نمایندگان اصلاح‌طلب باشند.
ایلنا نوشت: وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات گفت: مفهوم یک مجلس اصلاح‌طلب با مجلسی از اصلاح‌طلبان متفاوت است. ما معتقدیم اگر خواسته اصلاح‌طلبان در مجلس تحقق پیدا کند مفیدتر از آن است که همه نمایندگان اصلاح‌طلب باشند.
مرتضی حاجی با اشاره به ترکیب مجلس دهم با بیان اینکه رفته‌رفته عملکرد مجلس آرایش خود را تعیین می‌کند، اظهار داشت: خوشبختانه تعامل میان اصلاح‌طلبان، حامیان دولت و اصولگرایان معتدل قابل قبول است. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم آقایان لاریجانی و عارف در دو طیف مقابل یکدیگر نبودند که پیروزی یکی، شکست دیگری را تعریف کنند.

او افزود: اصلاح‌طلبان در انتخابات از لاریجانی حمایت کردند و اگرچه ترجیح و مطلوب اصلاح‌طلبان برای ریاست مجلس نبود، اما به معنی ردّ او توسط اصلاح‌طلبان نیست. انتخاب رئیس مجلس نمی‌تواند معیار قضاوت در مورد شکست و پیروزی گروه‌ها باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به ترکیب هیات رییسه مجلس گفت: در هیات رییسه دو نفر مقبولیت خوبی بین اصلاح‌طلبان و معتدلان دارند و ضمن گرایش آنها به یک جناح خاص، همواره به طور مستقل نظرات خود را مطرح کردند.

او با تاکید بر اینکه یک نماینده نمی‌توان صرفاً تابع تشکیلات خود باشد، گفت: با این حال اصل بر فعالیت جمعی و مشترک است؛ و این به معنی نقض حق تصمیم‌گیری نماینده نیست. فراموش نکنیم مفهوم یک مجلس اصلاح‌طلب با مجلسی از اصلاح‌طلبان متفاوت است. معتقدیم اگر خواسته اصلاح‌طلبان در مجلس تحقق پیدا کند، مفیدتر از آن است که همه نمایندگان اصلاح‌طلب باشند.

حاجی با بیان اینکه هدف همه ما باید توسعه اصلاحات در کشور باشد، گفت: مجلس دهم این توانایی را دارد که این هدف را دنبال کند. اگر اصلاحات به دست گروه‌هایی غیر از اصلاح‌طلبان هم انجام شود، نه تنها جای نگرانی وجود ندارد، بلکه بسیار مبارک است.

وزیر آموزش و پرورش دولت سیدمحمد خاتمی با اشاره به اولویت‌های فراکسیون امید یادآور شد: فراکسیون امید باید در درجه اول باب تعامل و گفت‌وگو را با بقیه نماینده‌ها باز کند. اینکه خودمان اکثریت باشیم و با بقیه کاری نداشته باشیم افتخار نیست. لازم نیست مرزبندی‌های سفت و سختی بین اصلاح‌طلبان و دیگر نماینده‌ها وجود داشته باشد. شخصیت‌های جریان اصلاحات فراگیرتر از جمع اصلاح‌طلبان دارای مقبولیت هستند، لذا انتظار داشت که کیفیت برخی اصلاح‌طلبان همچون آقایان عارف و پزشکیان جاذبه خوبی را در مجلس دهم برای جذب آرای دیگر نمایندگان داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: با توجه به اینکه برخی اصولگرایان معتدل با حمایت اصلاح‌طلبان در لیست امید قرار گرفته و وارد مجلس شدند باب مراودات و همکاری نزدیکان لاریجانی و اصلاح‌طلبان بسیار خوب است و از این بابت جای نگرانی وجود ندارد.

او در خصوص مهم‌ترین اولویت مجلس دهم و فراکسیون امید گفت: مهم‌ترین کاری که باید در دستور کار قرار گیرد فراهم کردن شرایط برای حل‌وفصل مشکلات اقتصادی و معیشتی است. این مسئله به قانون و مقررات ربطی ندارد. ما نیاز به فضای کسب و کار، آرامش و ثبات داریم. فراتر از قوانین نیاز به اصلاح فضای عمومی کشور و ایجاد رغبت در فضای کسب و کار داریم. نمایندگان باید تلاش کنند فضای کسب و کار برای جوانان و کارآفرینان جذاب باشد.

حاجی با اشاره به اینکه چه جایگاهی برای عارف در مجلس دهم مناسب است، گفت: آقای عارف برای هر کاری که خودش برای آن علاقمند باشد شایستگی دارد. فکر نمی‌کنم فضای عمومی مجلس هم با این موضوع مخالفتی داشته باشد. به نظرم بهتر است آقای عارف کمیسیون برنامه و بودجه مجلس را مدیریت کند و در عین حال ریاست مرکز پژوهش های مجلس را نیز عهده‌دار شود.

وزیر آموزش و پرورش دولت خاتمی در مورد ادامه همکاری اصلاح‌طلبان و حامیان دولت گفت: عقل حکم می‌کند برای جلوگیری از نفوذ تندروها همکاری‌ها ادامه داشته باشد، البته دامنه این همکاری‌ها برای انتخابات مجلس و ریاست جمهوری فرق می‌کند. در انتخابات مجلس کاندیداها زیاد هستند و امکان تفاهم وجود دارد اما در انتخابات ریاست جمهوری در نهایت یک نفر انتخاب می‌شود. تعامل در انتخابات شوراها بیشتر است، هر چیز می‌تواند تاثیرگذار باشد
برچسب ها: مرتضی حاجی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)