کد خبر: ۱۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
اعضای جبهه پایداری در مجلس که برخی کارشناسان سیاسی معتقدند بخشی از آرای سفید به رئیس مجلس متعلق به آنهاست،تخریب لاریجانی را شروع کرده اند.
اعضای جبهه پایداری در مجلس که برخی کارشناسان سیاسی معتقدند بخشی از آرای سفید به رئیس مجلس متعلق به آنهاست،تخریب لاریجانی را شروع کرده اند.

سيد حسين نقوي حسيني منتخب مردم ورامین در مجلس دهم که از جمله نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری است و از شکست کاندیداهای همسو با جریان خود،در انتخابات هیات رئیسه مجلس ناراحت است، ز اصولگرایانی که به همفکران او رای نداده اند عصبانی است و سعی می کند این رای نیاوردن را به پروژه ای برای تهدید و تخریب لاریجانی تبدیل کند.بخشی از مصاحبه وی را با روزنامه اعتماد می خوانید:

شما موافق تجزيه فراكسيون ولايت هستيد؟
ما فراكسيون را براي از هم پاشيدن تشكيل نداده‌ايم. ما آمده‌ايم كه قاطعانه كار كنيم و اين راه را ادامه مي‌دهيم. اگر دوستاني هستند كه تمايل ديگري دارند ديگر تكليف خودشان است كه بروند يا بمانند.

 آقاي لاريجاني در ميانه اين بحث كه در بين دو طيف فراكسيون ولايت به راه افتاده كجا قرار دارند؟
من از انگيزه ايشان خبر ندارم. آقاي لاريجاني خودشان كسي بودند كه بر تشكيل فراكسيون تاكيد داشتند و اصرار مي‌كردند كه اصولگرايان بايد يكپارچه شوند. اين را هم در چند جلسه قبل از تشكيل مجلس تاكيد كرده بودند. ما مطلع نيستيم كه تغيير نظر داده‌اند يا نه. ولي خب شاهد هستيم كه بحث تجزيه فراكسيون از نزديك‌ترين افراد به ايشان شروع شده و ما اميدواريم كه اگر آقاي لاريجاني در اين بحث تجديدنظر نكرده، به اطرافيان خود تذكر بدهد. ما دوست نداريم شرايط طوري شود كه گزينه سال بعد ما براي رياست كسي غير از آقاي لاريجاني باشد. اما اگر آنها در عضويت خود براي فراكسيون تجديدنظر كنند، ما هم در تصميم امسال تجديدنظر مي‌كنيم.

 شما به انتخابات هيات رييسه دايم معترض بوديد. آقاي لاريجاني اين را طبيعي دانستند كه مثلا راي آقاي دهقان به اندازه ٢٠ راي كم شود. شما چه ارزيابي داريد؟
هر چه بود طبيعي نبود. جلسات ما نشان مي‌داد كه اكثريت را در اختيار داريم. اما گويا برخي همكاران جاي ديگري هم سرمايه‌گذاري كرده بودند كه تصميم قاطع فراكسيوني ما اين‌گونه در صحن علني زمين خورد. اين يعني اتفاقاتي فراتر از غيبت چند نماينده در جلسه در اين اتفاق دخيل بوده است. ارزيابي ما اين است كه رفتار نهايي برخي عزيزان كاملا غير فراكسيوني و متاسفانه مزورانه است.

 در يك موقعيت فرضي، تصور كنيد كه سرنوشت فراكسيون رهروان مجلس نهم پيش روي اين فراكسيون قرار دارد. شما در نقطه آغاز كار ترجيح مي‌دهيد آن را نگه داريد يا راه را براي تجزيه آن باز كنيد؟
ما در فعاليت فراكسيوني سه رفتار داريم؛ وحدت فراكسيوني، انشعاب فراكسيوني و تشكيل سوفراكسيون‌ها. رفتار سوم خيلي طبيعي است كه در يك تشكيلات سياسي منسجم، واحدهاي كوچك‌تري زير چتر مجموعه اصلي تشكيل شوند. خيلي از احزاب بزرگ دنيا هم طيف‌هاي مختلفي دارند كه كنار هم هستند. اما انشعاب يك كار كاملا غيرتشكيلاتي است. آن هم جايي كه نمي‌دانيم دليلش چيست؟ آيا ما كاري كرده‌ايم؟ تخلفي داشته‌ايم؟ خب چه شده كه مي‌خواهند انشعاب كنند؟ متاسفانه بايد صريح بگويم كه برخي از عزيزان با راي يك ليست انتخاباتي وارد مجلس شدند، بعد با ‌آنها به هم زدند و آمدند با راي فراكسيون ولايت خودشان را تثبيت كردند و حالا كه ديگر راي نمي‌خواهند، قصد رفتن دارند. خب اين يعني سوءاستفاده از تشكل‌ها و ليست‌هاي سياسي براي جمع كردن راي.

 البته برخي دلايلي هم مطرح مي‌شود. مثلا مي‌گويند نمي‌توانيم با مخالفان دولت نظير جبهه پايداري كنار بياييم.

مگر ما و اين چهره‌ها را از قبل نمي‌شناختند؟ مگر نمي‌دانستند نزديكان جبهه پايداري هم هستند؟ خب مي‌آمدند همان اول شرط مي‌كردند و اين را مي‌گفتند. چرا اول نگفتند؟ ما هم همان اول خط‌قرمزمان اين بود كه دو نفر از اعضاي ليست تهران به هيچ عنوان نبايد در اين فراكسيون باشند. جدي هم بوديم اما بعدا براي تشكيل فراكسيون حداكثري گفتيم از اين خط قرمز چشم مي‌پوشيم. الان هم به اين بهانه نمي‌آييم انشعاب كنيم كه چرا فلاني و فلاني هم هستند. دوستان چرا فقط وقتي راي مي‌خواستند چشم به روي مخالف دولت و جبهه پايداري بستند؟ چون به نفع‌شان بود. حالا ديگر به نفع‌شان نيست. اگر اينها خط قرمز بودند از اول كنارشان نمي‌نشستند. ولي وقتي نشستند و بعد از اينكه كارشان انجام شد، اين حرف‌ها را مي‌زدند، اين رفتار غير از نفاق، دورويي و سودجويي مطلق چيزي نيست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)