کد خبر: ۱۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
وقتی اخلاق رسانه‌ای به پای منافع سیاسی ذبح می‌شود
در فاصله یک سال مانده به انتخابات مجلس و در روزهایی که اصولگرایان در کشور پشت سر هم مشغول برگزاری نشست‌های هم اندیشی هستند اصلاح طلبان استان کرمان هم پنج شنبه گذشته این فرصت را یافتند تا در سالن خانه شهر کرمان میزبان عبدالواحد موسوی لاری باشند.
گفتارنو - گروه سیاسی:

در فاصله یک سال مانده به انتخابات مجلس و در روزهایی که اصولگرایان در کشور پشت سر هم مشغول برگزاری نشست‌های هم اندیشی هستند اصلاح طلبان استان کرمان هم پنج شنبه گذشته این فرصت را یافتند تا در سالن خانه شهر کرمان میزبان عبدالواحد موسوی لاری باشند. در این مراسم بی‌آلایش چهره‌هایی چون محمدعلی کریمی، سیدحسین مرعشی و دکتر اسلامی و... هم حضور داشتند. اما این همایش یک حاشیه داشت و‌‌ همان حاشیه موجب شد تا اصولگرایان تندرو و تمامیت خواه بار دیگر به بهانه‌ای واهی ننگ و نفرینشان را نثار اصلاح طلبان کنند. قصه از این قرار بود که یکی از چهره‌های شناخته شده اصولگرا که معمولا در جلسات اصلاح طلبان حاضر می‌شود و علیه آن‌ها شعار می‌دهد؛ در میانه سخنرانی موسوی لاری با صدای بلند بانگ مرگ بر فتنه گر سر داد.

همین شعار دادن او و واکنش‌های بعدی تعدادی از حاضران در سالن دست مایه مناسبی بود تا رسانه‌های اصولگرایان در حرکتی یکپارچه و هماهنگ کوشش کنند روایتی جعلی را از همایش روز پنجشنبه اصلاح طلبان ارایه دهند. بهرام امیر حیدری فردی که قصد ایجاد اخلال در مراسم اصلاح‌طلبان استان کرمان را داشت در گفت‌وگو با رسانه‌های اصولگرا با ارائه روایتی غیر واقعی از ماجرای روز پنج‌شنبه کوشش کرد واقعیت را آنگونه که او و اصولگرایان تندرو دوست دارند‎؛ جلوه دهد. امیر حیدری که از سوی رسانه‌های اصولگرا رزمنده و جانباز معرفی شده، گفته است: «میرزایی رییس مجمع اصلاح‌طلبان در کرمان حرف‌های نیش‌داری نسبت به نظام و ارزش‌های نظام زد و خدا خودش می‌داند که دندان بر جگر گذاشتم و دم بر نیاوردم و حس آن فلسطینی را داشتم که خانه‌اش توسط اسرائیلی‌ها خراب می‌شود.»

این ادعا در شرایطی از سوی بهرام امیرحیدری مطرح می‌شود که اگر خبرنگاران سایت‌های اصولگرا به خودشان زحمت داده و فایل سخنرانی آقای میرزایی را گوش می‌دادند یا حتی خبری که خود آن‌ها از سخنان میرزایی منتشر کرده اند را بازخوانی می‌کردند، متوجه کذب بودن سخنان امیر حیدری می‌شدند اما حیف و صد حیف که اخلاق رسانه‌ای به پای منافع حزبی ذبح می‌شود. 

روایت جعلی از یک سخنرانی

میرزایی در سخنان کوتاهش گزارشی از روند انتخاب شورای هماهنگی اصلاح طلبان در استان ارایه داد و در بخشی دیگر از سخنانش هم با یادآوری مصائب فعالیت سیاسی اصلاح طلبان در گذشته، بر لزوم وحدت میان اعتدال گرایان و اصلاح طلبان تاکید کرد. اما آقای بهرام امیرحیدری به آنچه او «حرف‌های نیش‌دار رییس شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان استان کرمان» دانسته هیچ اشاره‌ای نکرده است. وی در ادامه مصاحبه خود گفته است: «زمانی که موسوی لاری گفت به ما به عنوان صاحبان انقلاب می‌گویند ساختار شکن ولی ما ساختار شکن نیستیم‌، من بلند شدم و گفتم آقای موسوی لاری‌، اگر شما و مرعشی ساختار شکن نیستید کروبی و موسوی ساختار شکن نیستند پس چه کسانی فتنه ۸۸ را به وجود آوردند. همانطور که آقا فرمودند خسارتی که این فتنه به وجود آورد از خسارت ۸ سال دفاع مقدس بیشتر بوده است.» گوینده در این بخش از سخنانش باز هم در صدد است تا روایتی جعلی را به مخاطب القا کند. وقتی صدای آقای امیرحیدری در سالن شنیده شد ایشان فریاد می‌زد: «چه کسی فتنه کرد؟.... مرگ بر فتنه گر.» 

مرعشی توهین کرد؟

وی در خصوص اتفاقات بعد از سخنانش نیز گفته: «زمانی که من این حرف را زدم مرعشی از جای خود بلند شد و ضمن توهین دستور حمله به من را صادر کرد و از قبل چند نفری که اطراف من بودند که فکر می‌کرم مثل من مستمع هستند؛ ولی با هدایت یک نفر دور و بر من را گرفتند و من را مورد ضرب و شتم قرار دادند.» 

به عنوان شهروندی که در سالن حاضر بوده باید به آقای امیرحیدری و رسانه‌های اصولگرا توصیه کنم قدری اخلاق را پاس بدارند. زیرا این بخش از سخنان مصاحبه شونده نیز کذب محض است. حاضران شاهد بودند که پس از داد و فریاد امیرحیدری که فریاد می‌زد چه کسی فتنه کرد؟ 
مرعشی به او گفت: «احمدی‌نژاد فتنه کرد؛ برو بیرون.» ظاهرا توهین مدنظر مصاحبه شونده همین پاسخ مرعشی بوده است. که پس از آن امیر حیدری با پرخاش به مرعشی گفت: «تو...» پس از اینکه امیرحیدری این جمله را گفت یکی از شرکت کنندگان عادی حاضر در سالن به این اقدام واکنش نامطلوبی نشان داد و ضربه‌ای به او وارد کرد و این موضوع باعث شد تا امیرحیدری در سالن فریادزنان فحاشی کند. پس از آن نیز با مداخله انتظامات سالن و حاضران در حالی که او با ادبیاتی رکیک اصلاح طلبان را می‌نواخت، به خارج از سالن هدایت شد. در همین بین حاضران با صلوات و سر دادن شعار زنده باد اصلاحات سعی بر کنترل فضا داشتند که موسوی لاری از حاضران خواست شعار ندهند تا فضا آرام شود. این در حالی است که برخی از سایت‌های خبری اصولگرا از دستور موسوی لاری برای برخورد با امیرحیدری سخن به میان آورده‌اند! 

تقوای گم شده 

امیر حیدری در ادامه تشریح کرد: در طول سالن خانه شهر کرمان من را به شدت کتک زدند و بعد از بیرون آوردن من در سالن اصلی را بستند و در سالن بعدی نیز حدود ۴۰ نفر در حضور نیروی انتظامی من را زدند ولی کسی هیچ اقدامی نکرد. 

این بخش از سخنان امیرحیدری بار دیگر اثبات می‌کند که «دروغ گفتن» چنان در این جامعه مباح شده که فردی که خود را ارزشی می‌داند هم برای رسیدن به مقصود سیاسی‌اش مثل آب خوردن دروغ می‌گوید. وقتی این اتفاق را دیدم تا بیرون از سالن ماجرا را پیگیری کردم و دیدم که آقای امیرحیدری به یکی از اتاق‌های خانه شهر برده شد و حاضران کوشش کردند از طریق سخن گفتن او را آرام کنند.

 وی در بخش دیگری از سخنانش می‌گوید: «افسر نیروی انتظامی با دو مأمور دیگر من را نگه داشتند، من نیز گفتم یا من را بازداشت کنید و یا بگذارید بروم خانه چون نگران من می‌شوند که مامور نیروی انتظامی گفت از این می‌ترسیم که در خیابان مورد حمله قرار بگیری گفتم عیبی ندارد...» وی به این تناقص پاسخ نداده که چگونه از یک طرف ادعا می‌کند در مقابل نیروی انتظامی از سوی چهل نفر مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از طرف دیگر می‌گوید نیروی انتظامی گفت ما نگران هستیم مورد حمله قرار بگیری. 

به راستی سرنوشت اخلاق مداری در این میان چه می شود؟ و آنان که معمولا برای خودشان این وظیفه را قائل اند که دیگران را به تقوای الهی دعوت کنند؛ خودشان کجای میدان تقوا ایستاده اند؟ 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
همشهری شرمسار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
4
8
ایشون در انجام چنین رفتارهایی سابقه طولانی دارند و فراموش نمیکنیم در سالهای دور و در حمایت از پیش بین نماینده اسبق چگونه جلسات دکتر هاشمی را به هم میزد. یا در انتخابات مجلس هشتم در دفاع از آقاجانی چه رفتارهایی نشان داد. او در مکتب ........ افراطی بافت پرورش یافته به همین دلیل برای مقاصد سیاسی دست به دروغ. تهمت و ... میزنه. خوشبختانه شخصیت او برای همه همشهریاش رو شده . اما خواهش میکنم دوستان اصلاح طلب رفتار او را به پای شهرمان نگذارند چراکه ما بزرگانی همچون دکتر اسلامی و مهندس بختیاری که نماد اخلاق می باشند داریم
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
2
5
واقعا عجیبه
این همه هیاهوی اصولگراها برای هیچ
اینروزا هر کسی میدونه کسی جرات اینکه به کسی در این سطحی که اینا این اقارو معرفی کردند بگه بالای چشمت ابرو هست نداره
ضمن اینکه ایشون فرمودن چهل نفر جلوی نیروی انتظامی منو کتک زدن..اخه اخوی چهل نفر اگر فوت میکردن باد تورو میبرد
نه عکسی منتشر شده از صحنه ضرب و جرح مورد ادعا و نه تصویری ازین اقای کتک خورده موجوده
هدایت
|
United States
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
3
5
تقصیر امیر حیدری و امثال او نیست
در پوشش و تظاهر به تقوا ، هزار گناه را مرتکب میشن و متاسفانه افرادی که بقول معروف عقلشان به چشمشان است دنباله روی آنها هستن ولی در تعجبم چرا چشمان خود را هم فیلتر میکنن و واقعیتهای مشهود را نمیبینن
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
7
2
مرعشی یعنی فتنه خدا رسوات بکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
ظاهرا مرعشی حرف حساب زده چون خیلی عصبانی سدین.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
خدا شما رو رسوا کنه که دروغ می گید. الان رحیمی کجاست؟ مرتضوی چی؟ اختلاس 3000 میلیاردی و 12000 میلیاردی گم شدن پول ها پس ندادن ماشین های دولتی و حالا هم که پول های کثیف
س ع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
1
5
ای کاش اصول گرایان حد اقل اخلاق را رعایت می کردند و از رهبری و رزمندگان و سردار سلیمانی که خدمتگذار واقعی نظام هست هزینه نمی کردند
پاسخ ها
س
| Iran, Islamic Republic of
اخلاق که هیچ کاش فحش نمیدادند
حميد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
1
5
من صفرتاصد اين ماجرا كنار آقاي امرحيدري بودم.واقعا ايشان چطورميتونه جلوي همفكراش وخانوادش سربلند كنه كه اين كار زشت روانجام داد.من فقط بهش گفتم جلسه اي كه مجوزشوراي تامين استان داشت رو به هم زدي تمام افراد حاضردرجلسه ميتونن ازت شكايت كنن وبه خاطرتوهينت ادعاي شرافت كنن كه اوهنوز سعي در بازگشت دوباره به جلسه داشت.ضمنا ماموران نيروي انتظامي گفتند اگركسي از ايشان شكايت دارد ايشان را ببريم كلانتري كه مسؤلين جلسه گفتن آزادش كنين برود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
2
4
این کار همیشگی این جماعت است. توی مراسم سید هادی هم همین کار رو کردند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
1
6
من خودم دیدم این برادر رزمنده چه فحش هایی از دهنش آمد بیرون. بعد پورابراهیمی برای اینکه از قافله عقب نیفتد می گه یک امرو به معروف ساده....
مسعود
|
United States
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
2
4
این جماعت تندرو نفوذشون رو توی جامعه از دست دادن، کسی حرفشون رو قبول نمیکنه، مجبورن به جای زیاد حرف زدن با صدای بلند حرف بزنن، فحاشی کنند، دروغ ببندند، جلسه به هم بریزند.
به امید خدا راه به جایی نمیبرند
امی
|
Germany
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
0
4
شاهدین حضور داشتند وقتی تو اتاقک آقای نخعی سعی در اروم کردن آقای امیر حیدری داشت و امیرحیدری فحش های ناموسی میداد به آقای ..... و.....
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
4
1
دوستان عزیز اگر امثال حیدری نبودند معلوم نبود الان ما کجا بودیم کمی از خداترس داشته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
حرفی روی این مساله نیست. حرف روی این است که رزمنده و جانباز باید قانون شکنی بکنه و یک نشست قانونی رو زیر سوال ببره؟
سید رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
2
2
ان شاالله خداوند هممون رو هدایت کنه.
ما در مملکت یک روند بیشتر نداریم و اون هم ولایت.اساسا اصولگرا و اصلاح طلب یه سری بازیهای سیاسین که هر از چند گاهی سر و صداشون بلند میشه.همین.
س ع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
0
4
جالبه که مر عشی توسط یک آقایی قبل از انقلاب از دانشگاه اخراج شد. امروز هم این آقا از همه تند رو تر است و مدافع تند روی. خدا نظام را از شر این چنین افرادی حفظ کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
0
3
ببری مال مسلمان و چو مالت ببرند.
بانگ و فریاد برآری که مسلمانی نیست.
خشونت بد است فی نفسه /مگر در مقام دفاع/ یادم می آید که آقای حجتی به عنوان مخالف خشونت وآقای مصباح یزدی به عنوان موافق خشونت در تلویزیون مناظره ای داشتند/ومصباح بالحنی با حرکاتی ناشایست وتحقیر طرف مقابلش دفاع می کرد وسفسطه اما آن روز این خشتها گذاشته شد وچه فرزندانی از این ملت در کهریزک دانشگاه تهران و... کتک خوردند که اتفاقا زرمنده وجانباز هم بودند/ ولی متاسفانه آن روز هیچ کس خم به ابرو نیاورد وهمه مضروبین متهم شدند به امریکایی واسراییلی و بی دین وکافر/اما امروز که یک نفر از خودشان قربانی تفکرشان شده چنان در بوق است که گویا آسمان به زمین آمده/ هر چند که انتظار می رفت اصلاح طلبان با آرامی وبدون خشونت همراه با فیلم برداری ومدارک مستند اورا تحویل مقامات قضایی نمایند ورفتار خشونت آمیز حتی یک سیلی هم ناشایست است وهمینطور بهانه دادن به دست طرف که به همین منظور آمده/اما فحش دادن وجلسه دیگران را به هم زدن کاری است بسیار زشت که باید فراموش نشود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)