کد خبر: ۱۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان گفت: 750 هکتار توسعه کشت‌های گلخانه‌ای توسط بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به استان کرمان داشتیم که طی دو سال به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گفتارنو؛ عباس سعیدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی از افتتاح و بهره‌برداری 78 طرح کشاورزی در شمال کرمان خبر داد و اظهار داشت: این میزان طرح طی هفته کشاورزی که از 21 خرداد ماه آغاز می‌شود، با اعتباری معادل 824 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با اشاره به ایجاد 910 فرصت شغلی در طرح‌های قابل افتتاح هفته جهاد کشاورزی امسال بیان داشت: این طرح‌ها در قالب بخش‌های دامپروری، آب  خاک، امور دام، کشاورزی، شیلات و صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

سعیدی افزود: 42 طرح مربوط به آب و خاک، 6 طرح مربوط به صنایع تبدیلی و تکمیلی، 15 طرح مربوط به دامپروری، 6 طرح مربوط به شیلات و 9 پروژه زیربنایی کشاورزی هستند.

وی با بیان اینکه تعدادی از طرح‌ها نیز طی سال به بهره‌برداری می‌رسند، گفت: 750 هکتار توسعه کشت‌های گلخانه‌ای توسط بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به استان کرمان داشتیم که طی دو سال به بهره‌برداری می‌رسند و شامل محصولات خوراکی و گل‌های شاخه‌ بریده هستند.

رئیس جهاد کشاورزی کرمان ادامه داد: در حوزه شیلات، تولید محصول شمال استان کرمان از 970 تن به یک‌هزار و 560 تن در سال جاری رسیده و روز به روز در حال افزایش است.

سعیدی عنوان کرد: توصیه ما به کشاورزان این است که از منابع آبی در اختیار استفاده بیشتری ببرند و استخرهای آب را به پرورش ماهی اختصاص دهند.

وی خاطرنشان کرد: صنایع تکمیلی تبدیلی از ضروریات است و در این زمینه نیازمند تسهیلات بانکی هستیم و در صورتی که تامین سرمایه ثابت و درگردش آن محقق شود، تاثیر زیادی در اقتصادی بودن محصولات می‌گذارد و ارزش‌ افزوده بالایی دارد.

سعیدی اظهار داشت: 8 طرح کشاورزی شامل 6 طرح احداث گلخانه با زیربنای 540 هزار مترمربع برای اشتغال 89 نفر و تولید 825 تن محصول سبزی و صیفی و 950 هزار گل شاخه بریده در سال و دو طرح کشت خرمای پیارم به مساحت 27 هکتار در هفته جهاد کشاورزی بهره‌برداری می‌شود.

وی بیان داشت: کشت کلزا در شمال استان کرمان سال‌ گذشته یک هزار و 400 هکتار بود که امسال پیش‌بینی‌ می‌شود به 6 هزار هکتار برسد و دو تن برداشت محصول داشته باشیم.


رئیس جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: در زمینه کشت محصولات کم‌آب طرح پنج ساله‌ای تدوین و دو سال آن اجرا شده که بیشتر به صورت جایگزینی محصول کار می‌کند.

سعیدی افزود: گل محمدی کرمان به عنوان محصولی با کیفیت عطر و اسانس بسیار عالی در کشور و دنیا مطرح است و علاوه بر اشتغالزایی و اقتصاد خوب در زمینه گردشگری نیز موثر واقع می‌شود.

وی کشت زعفران را به عنوان محصول کم‌آب در استان کرمان یادآور شد و ادامه داد: کشت گیاه دارویی فراموش شده عناب را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم و ارقام مناسب تهیه و در حال توسعه آن هستیم.

سعیدی ابراز داشت: سال‌های گذشته 10 هزار هکتار هندوانه در استان کرمان کشت می‌شد که این میزان را با توجه به مصرف بالای آب و بهره‌وری پایین به 4 هزار هکتار کاهش دادیم.

وی تصریح کرد: امسال قراردادی میان فرمانداری‌ها و کشاورزان مبنی بر نوع کشت منعقد می‌شود که میزان درصد کشت‌ گندم، جو، کلزا و هندوانه مشخص شده و طبق آن اجرا می‌شود.

سعیدی گفت: هنداونه را تنها به اندازه مصرف داخل کشت می‌کنیم و برای آن هم رعایت شرایطی از جمله استفاده از مالچ، نشاء، کاهش نوبت آبدهی، استفاده از نوار طیف آبیاری، انعقاد قرارداد با فرمانداری‌ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: کشاورزی با 210 هزار نفر بهره‌بردار، 30 درصد از میزان اشتغال استان کرمان را شامل می‌شود و مردم این خطه به واسطه هوشیاری خود از 30 سال کشت پسته را به عنوان محصول کم‌آب و اقتصادی در نظر داشتند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان بیان داشت: کشاورزی ما با مشکل آب روبه‌رو هست، اما رو به نابودی نیست، دغدغه ما بر استفاده بهینه از منابع آبی است تا بهره‌وری مزارع را بالا ببریم.

سعیدی اظهار داشت: توسعه بی‌رویه کشت در سال‌های گذشته مشکلاتی را ایجاد کرده که اگر سیستم آبیاری نوین و دانش روز را به کار گیریم، کشاورزی ما مانند سال‌های گذشته پررونق می‌شود.

وی تصریح کرد: مشکل کشاورزی کشور عدم اجرای سیستم‌های نوین آبیاری است و در حال حاضر 95 درصد آب مصرفی بخش کشاورزی از منابع زیرزمینی تامین می‌شود.

سعیدی با بیان اینکه کشاورزی در حال حاضر نیز از بخش‌های اقتصادی استان کرمان محسوب می‌شود، ابراز داشت: ما با مشکل تولید مواجه نیستیم و محصولات مازاد نیز داریم که باید زمینه صادرات آنها فراهم شود.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
0
0
در جنوب من هم مرتب طرح های قبلیی یا افتتاح می شوند یا بهره برداری. توسعه هم بجای زمین در کرات دیگر در حال انجام است .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)