کد خبر: ۱۳۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
امام جمعه کرمان:
آیت الله جعفری گفت: ایران اکنون به برکت استقلال در بعد نظامی خودکفا شده است و اگر به داد عراق نرسیده بودیم داعش این کشور را از بین برده بود، در این شرایط خاص دنیا که هیچ عدالتی و حقوق بشری رعایت نمی شود تنها گزینه برای کشور مستقل ما حفظ استقلال در تمامی زمینه ها است.
آیت الله "سیدیحیی جعفری" صبح امروز در دیدار کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان اظهار کرد: در مکتب ما جهاد فی سبیل الله عنوان شده و قرآن مجید ما را به جهاد در راه خدا دعوت کرده است، اما شاید برخی فکر کنند جهاد فی سبیل الله فقط جهاد نظامی است در صورتیکه اینگونه نیست.

وی با اشاره به اینکه آل سعود که خود را خادم الحرمین می داند بعد از جنایات سال گذشته امسال ما را از رفتن به حج منع و دنیا هم در مقابل این جنایت سکوت کرد افزود: سازمان مللی که با پول عربستان رای خود را تغییر دهد قابل اعتماد نیست ونه محکوم کردن و نه تایید کردن مسائل آن ارزشی دارد، از سوی دیگر روزی نیست که از برادران مظلوم ما در فلسطین فردی کشته یا زخمی نشود.

امام جمعه کرمان به مساله برجام نیز اشاره و اظهار کرد: برجام هم زیر نظر مقام معظم رهبری به جایی رسانده شد و دکتر ظریف و تیم مذاکره کننده با شش قدرت بزرگ عالم به مذاکره نشستند اما طرف مقابل بدعهدی کرده و طبق وظایف خود عمل نمی کند، بنابراین ما در شرایط ویژه ای قرار داریم و اگر در ابعاد مختلف کشاورزی، دامداری، صنعت و .. برنامه ریزی نکنیم نسل بعد گرفتار مشکلاتی به مراتب بیش از اکنون خواهند بود.


امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه در بعد اقتصادی ممکن است دشمن به ما ضربه بزند، یادآور شد: فعالین حوزه جهاد کشاورزی بایستی هر نوع جهادی که در رابطه با تامین و تولید مواد مورد نیاز کشور لازم است را انجام دهند و ثواب این کار از جهاد فی سبیل الله کمتر نیست و امیدواریم روزی ما 100 درصد در بعد کشاورزی و تامین نیاز مردم به استقلال برسیم.

وی سپس افزود: در زمینه کشت گلخانه ای در کشور ما وحدت نظر نیست، هر تدبیری که برای بهبود وضع کشاورزی لازم است بایستی بکار گرفته شود، همچنین نسبت به کشت گلخانه ای هم باید اهل آن با صراحت نظر بدهند تا فکر مردم راحت شود که این کشت سرطان زا نیست.

خطیب جمعه کرمان یادآور شد: کشور ما موقعیت خشک و نیمه خشکی دارد بنابراین وظیفه ما این است که با درایت و هوشمندی و به ویژه مشورت با اهل فن، نسبت به کشت انواع محصولات کم آب اقدام کنیم. 

آیت الله جعفری در پایان خاطرنشان کرد: رسول گرامی اسلام(ص) می فرمایند" از الطاف مومن آن است که هرگاه سخن بگوید نیکو باشد، هرگاه با او سخن گویند نیکو بشنودT هرگاه با او برخورد شود با خوش رویی برخورد کند و هرگاه که وعده بدهد به وعده خود عمل کند" از این رو دولت ها هم باید اینچنین باشند و همه مسوولین بایستی حرفی بزنند که خلاف واقع نباشد چراکه اگر اینگونه باشد مردم به تدریج نسبت به آنها بدبین می شوند و تبعات بدبین شدن هم بر همه روشن است.
برچسب ها: امام جمعه کرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)