کد خبر: ۱۳۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
ارسال به دوستان
ذخیره
روحانی در ضیافت افطار با فعالان حوزه زنان و خانواده:
رییس جمهوری گفت: دولت یازدهم فرصت حضور زنان در فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را حق زنان می‌داند و با همه توان در کنار آنان فعال خواهد بود.
به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در ضیافت افطار با جمعی از فعالان حوزه زنان و خانواده گفت: امروز در روند توسعه کشور و پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، باید زنان مشارکت گسترده‌تری داشته باشند و مگر می‌شود نیمی از اعضای یک کشور در خانه بمانند و در صحنه کار و تلاش، حضور نداشته باشند و آن کشور بتواند از لحاظ اقتصادی پیشرفت کند.
روحانی با قدردانی از حضور و مشارکت گسترده زنان در انتخابات خرداد 92 و اسفند 94 اظهارداشت: زنان جامعه ما در مسیر احقاق حقوق خود، با همه توان و قدرت ایستاده‌اند و به راهشان ادامه خواهند داد.

رییس‌جمهوری با اشاره به سخنان خانم ریگی فرماندار شهرستان قصرقند استان سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: زنان جامعه ما راهگشای توسعه بیش از پیش جامعه هستند و بر خلاف آنچه برخی تنگ‌نظران فکر می‌کنند، زن، مشکل و معضل جامعه نیست.

روحانی تصریح کرد: زنان، قومیت و مذهب، هیچ‌یک مشکل نیستند. زنان ایران اسلامی در سایه برکت انقلاب اسلامی، با مذاهب و قومیت‌های مختلف و به عنوان نیمی از جمعیت کشور به خوبی می‌توانند در صحنه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی حضور فعال داشته باشند.

رییس جمهوری گفت: این چه اندیشه‌ای است که گفته شود یا زن باید بتواند وظیفه مادری خود را انجام دهد که البته بسیار مهم است و یا حضور در جامعه پیدا کند. ما چنین تفکری در اسلام نداریم، در اسلام زن و مرد در خلقت و ایفای نقش برابرند، البته زن‌ها نقش خاص خود را در برخی موارد دارند و اگر بخواهیم امتیاز انسان‌ها را برمبنای کاری که انجام می‌دهند، بسنجیم در برخی موارد زن‌ها وظایف خطیرتر و سخت‌تری را بر دوش دارند.

روحانی اظهارداشت: ما چنین تفکری در اسلام نداریم که یک نوع جنسیت به عنوان نقش اول و یک جنسیت به عنوان نقش دوم مطرح باشد. انسان در پیشگاه خداوند دارای کرامت است. یکی از شعارهای 24 خرداد 92 نیز اعتدال بود و یک معنای اعتدال، عدالت اجتماعی در میان زنان و مردان جامعه ما است.

رییس‌جمهوری با اشاره به پیشتازی‌ها و افتخارآفرینی‌های زنان ایرانی در میدان‌های علمی، ورزشی و هنری تصریح کرد: این چه تفکری است که گفته شود امنیت و اخلاق زن، فقط در درون خانه تامین می‌شود. زنان ایرانی در سایه انقلاب اسلامی ضمن احترام به اخلاق و معنویت، در فعالیت‌های اجتماعی مشارکت گسترده دارند و آنچه اسلام برای ما مقرر کرده امنیت کامل مردان و زنان کنار یکدیگر است.

روحانی با تاکید بر اینکه ما جامعه مردسالار و زن سالار نداریم، گفت: آنچه ما در اسلام داریم شایسته‌سالاری است و در رسیدن به این شایستگی، تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. حضور زنان در فعالیت‌های اجتماعی نیز منافاتی با وظایف مادری و خانوادگی آنان ندارد و دولت یازدهم فرصت حضور زنان در فعالیت های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را حق زنان می‌داند و با همه توان در کنار آنان فعال خواهد بود.

معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده نیز در این مراسم با تبریک ماه مبارک رمضان و گرامیداشت تقارن این ضیافت با سالگرد انتخابات 24 خرداد 92 اظهار داشت: 24 خرداد یادآور خلق حماسه سیاسی و رای به عقلانیت ، اعتدال و تدبیر و امید و نیز مشارکت همگانی زنان و اعتماد آنان به شعارهای سکاندار تدبیر و امید بود.

شهیندخت مولاوردی با اشاره به اینکه وضعیت زنان در دهه های گذشته دستخوش فراز و فرودهای بسیاری بوده است،گفت: راهبرد عمده در حوزه زنان وخانواده در دهه اخیر، تقویت نهاد خانواده در کنار توجه به جایگاه زنان و استیفای حقوق شرعی و قانونی بانوان در همه حوزه ها است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: در دهه چهارم انقلاب اسلامی ،دولت اعتدال همچنان میراث دار روند و وضعیتی بود که جامعه از توسعه نامتوازن و عدم تعادل بویژه در حوزه زنان و خانواده رنج می برد.

مولاوردی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید برای بهبود وضعیت موجود، اقدامات گسترده ای را در زمینه های مختلف در دستور کار خویش قرار داده است ،اظهار داشت: امیدواریم برنامه های متعددی که به اجرا در آمده است، به تحقق اهداف بلند مدت در حوزه زنان و توانمند سازی آنان در همه سطوح منجر شود.

خانم ریگی فرماندار شهرستان قصرقند استان سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه امروز توجه به سرمایه نگاه امام راحل به حقوق زنان، تغییر نگرش به جایگاه زنان را امری ضروری و لازم می داند، گفت: تحول هویتی جامعه زنان و توفیق آنان در رفع مسائل و مشکلات و آسیب های اجتماعی توفیقی است که زنان کشور در سال های گذشته به آن نائل شده اند.

فرماندار قصرقند، شکل گیری گفتمان توسعه و ایجاد اراده در زنانی که به حاشیه رفته اند و تغییر نگاه به نقش آفرینی زنان در جامعه را در تقویت حضور بانوان در عرصه های مختلف تاثیرگذار دانست و گفت: مطمئناً بدون حمایت دولت توانمندی های زنان به گفتمان تبدیل نمی شود.

همچنین خانم بیتا بیات نائب‌رییس اتاق بازرگانی استان البرز نیز در سخنانی با اشاره به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور بر ضرورت همکاری و همدلی بخش های دولتی و خصوصی در راستای تقویت تولید دانش بنیان در جامعه و ایجاد اشتغال تاکید کرد.

خانم بیات با اشاره به حضور زنان در عرصه‌های مختلف اقتصادی از جمله اقتصاد بین المللی، خواستار برنامه ریزی و حمایت دولت برای حضور قدرتمند زنان در فعالیت های اقتصادی شد.

پریوش نظریه، نویسنده و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون با بیان برخی مشکلات و مسائل در حوزه سینما و تاتر خواستار توجه و حمایت بیشتر دولت از هنرمندان و فعالیت های هنری شد.

نظریه همچنین با انتقاد از برخی ناهنجاری‌ها و رفتارهای نامناسب در محیط زیست و طبیعت ایران خواستار تصویب قانون حمایت از حیوانات و تلاش برای نجات و حفظ محیط زیست در کشور شد.
برچسب ها: روحانی ، زنان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)