کد خبر: ۱۳۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
ارسال به دوستان
ذخیره
منتقد سینما:
آذین گفت: "ایستاده در غبار" با تصویر سازی سینمایی و تماشایی، تبدیل به اثری برجسته و ممتاز در سینمای ایران و فیلمی ماندگار درحوزه آثار جنگی سینمای جهان شده است.
جبار آذین منتقد سینما در گفت و گو با خبرگزاری میزان درباره فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» گفت: فیلم خوش ساخت،‌ با محتوا و ارزشی «ایستاده در غبار» نخستین ساخته سینمایی حسین مهدویان مستند ساز حرفه ای سینمای کشور است. «ایستاده در غبار» فیلمی شخصیت محور در عرصه سینما و نمونه شایسته از فیلم‌های شخصیت محور کمیاب در میان آثار جنگی و دفاع مقدسی است.

جبار آذین تصریح کرد: داستان فیلم تحسین برانگیر  «ایستاده در غبار» درباره شخصیت جاوید الااثر حاج احمد متوسلیان است که در چارچوب فیلمنامه قوی و جذاب پیاده شده و با تصویر سازی سینمایی و تماشایی، تبدیل به اثری برجسته و ممتاز در سینمای ایران و فیلمی ماندگار درحوزه آثار جنگی سینمای جهان شده است. 
 
وی افزود: ساخته مهدویان علاوه بر مضمون و محتوای خوب و درخشان از فرم ساختار قوی نیز در پرداخت و روایت داستان مجاهدات حاج احمد متوسلیان سود جسته است. از همین رو فیلم او در عرصه آثار مستند و داستانی در ساختار و محتوا کم نظیر و نمونه است. «ایستاده در غبار» یک اثر مستند_ داستانی است که ویژگی های هر دو نوع فیلم و سینما را به صورت هنرمندانه در خود به نمایش گذاشته است. گر چه نوع ساختار و پرداخت فیلم به دلیل نوآوری‌های فیلمساز در آغاز ممکن است تماشاگر ایرانی را که به سینمای داستان پرداز معمول خو گرفته ارضاء‌ نکند، اما پس از سپری شدن دقایقی از فیلم ،‌ جذابیت ها و تصاویر خود به همراه بازی ها و کارگردانی و موسیقی جذاب تماشگر را با این فیلم دینی – ارزشی همراه می کند. 
 
این منتقد با اشاره به این مطلب که یکی ازمهمترین ویژگی های «ایستاده در غبار» و سازندگان آن تلاش موفق برای باسازی و ارائه جذاب و باور پذیر شخصیت قهرمان است، تصریح کرد: پردازش اصولی و قوی شخصیت حاج احمد از زوایا و ابعاد مختلف این کاراکتر را در سینمای ایران ممتاز و الگو قرار داده است. با آنکه خصوصیات اخلاقی،‌ انسانی و ایمانی و آرمانی متوسلیان در این فیلم بسیار پررنگ تصویر شده اما مهدویان از نمایش دیگر خصوصیات او که این شخصیت را خاکستری می نمایاند غافل نبوده و توانسته از کاراکتر اصلی خود یک شخصیت کاملا دراماتیک بسازد. از همین منظر «ایستاده در غبار» یکی از مهمترین آثار شخصیت پرداز سینمای پس ازانقلاب محسوب می شود.

وی ادامه داد: کارگردان این فیلم آگاهانه از بازیگران کمتر شناخته شده و توانا در فیلم خود استفاده کرده تا مانع مشابه پنداری تماشگر شود از همین رو بازی های خوب هدایت شده به ویژه حجازی فر در نقش متوسلیان، توانسته در توفیق فیلم ساز و ارائه خوب اثرش تاثیر گذار باشد و تماشگر را جذب کند. به عبارتی ساختار فنی، هنری و حرفه ای داستان پرداخت شده، پژوهش لازم و کافی، گزینش رویدادهای تاثیر گذار در زندگی شخصیت اصلی در قالب «ایستاده در غبار» خلاقانه از زبان روایی و جذاب قصه گویی، پردازش مقبول کاراکترها، بازی های باور پذیر و نمایش مناسب و جذاب فضای جبهه ها از نقاط قوت فیلم مقاومتی  «ایستاده در غبار» است. 
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: «ایستاده در غبار» اثری دینی و ارزشی و فیلمی ممتاز در سینمای ایران و به ویژه سینمای مقاومت و دفاع مقدس است. 
برچسب ها: آذین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

اعضای باند جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)