کد خبر: ۱۳۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی گفتار نو/ گزارشی از یک خیانت
هیچکدام از ما از این ازدواج راضی نبودیم اما برای راضی نگه داشتن خانواده هایمان و از دست ندادن پشتوانه مالی تن به این زندگی داده بودیم. زندگی برای هر دوی ما روز به روز سخت تر می شد مریم هر روز اصرار داشت طلاق بگیریم و من هر دفعه به او یادآوری می کردم پدر من و تو شریک هستند و در صورتی که حرفی از طلاق بزنیم روابط تجاری آنها بر هم می خورد پس به ناچار باید بسوزیم و بسازیم.

گفتار نو/ مهدیه هاشمی:

در دایره اجتماعی کلانتری کرمان، مرد جوانی مضطرب بر روی صندلی جابجا می شد. عصبی و سرخورده به نظر می رسید. کمی رفتارش را زیر نظر گرفتم بعد از مدتی که از اضطرابش کاسته شد شروع به صحبت کرد: به اصرار خانواده هایمان به عقد هم درآمدیم. پدر من با پدر ملیحه شرکای تجاری بودند و این پیوند روابط تجاری آنها را مستحکم تر می کرد.

هیچکدام از ما از این ازدواج راضی نبودیم اما برای راضی نگه داشتن خانواده هایمان و از دست ندادن پشتوانه مالی تن به این زندگی داده بودیم. زندگی برای هر دوی ما روز به روز سخت تر می شد مریم هر روز اصرار داشت طلاق بگیریم و من هر دفعه به او یادآوری می کردم پدر من و تو شریک هستند و در صورتی که حرفی از طلاق بزنیم روابط تجاری آنها بر هم می خورد پس به ناچار باید بسوزیم و بسازیم و خودمان را به دست سرنوشت بسپاریم.

چند وقتی می شد ملیحه با دختری به نام زیبا آشنا شده بود و پس از چندی پای زیبا به خانه ما باز شد از همان لحظه اول که او را دیدم متوجه نگاه شیطانی و حرکات غیر عادی او شدم و این موضوع را چندین بار با همسرم در میان گذاشتم و از او خواستم تا قطع رابطه کنند اما ملیحه در پاسخم گفت: زیبا دختر خوبی است و خوب نیست دلش را بشکنی بهتر است با او دوست شوی. شنیدن این حرف از زبان ملیحه دور از انتظار نبود زیرا که او هیچ علاقه ای به من و زندگی با من نداشت.

ملیحه هر روز از زیبا برایم حرف می زد و رفت و آمد زیبا به خانه ما بیشتر و بیشتر می شد و حتی به جایی رسید که ملیحه من و زیبا را به بهانه ای در خانه تنها می گذاشت و بیرون می رفت. در اثر وسوسه های ملیحه و زیبا عاقبت تن به رابطه با زیبا دادم و اسیر هوای نفس شدم محبتی که این چند سال ملیحه از من دریغ کرده بود زیبا برایم جبران می کرد. 

ملیحه هر روز شاهد دیدارها و روابط من و زیبا بود و همچنان اصرار داشت تا از هم جدا شویم. ولی خانواده هایمان تهدیدمان کردند که در صورت طلاق هر دویمان را از ارث محروم  می کنند. کم کم ملیحه از طریق زیبا دوستانش را هم با من آشنا کرد و من که دیگر در منجلاب فساد افتاده بودم تن به هر رابطه ای می دادم. مشروبات الکلی پای ثابت مهمانی های ما بود و من هر روز بیشتر به الکل اعتیاد پیدا می کردم و بیشتر غرق می شدم.

بعد از مدتی ملیحه تقاضای طلاق داد و گفت حاضر نیست با فردی که فساد اخلاقی دارد و دایم الخمر است ادامه زندگی دهد. در عین ناباوری ملیحه از اتاق خواب من و روابط نامشروعم با زیبا و دوستانش عکس و فیلم تهیه کرده بود و به عنوان مدرک در اختیار خانواده هایمان گذاشت.
پدر و برادرانم از دیدن عکس و فیلم ها حسابی شوکه شده بودند در این بین زیبا هم از من فاصله گرفته بود. هیچکس حرفهایم را باور نمی کرد. یک روز شخص ناشناسی به من تلفن کرد و گفت: ملیحه 2 سال است که از طریق فضای مجازی با مردی آشنا شده و قصد ازدواج دارند و چون طلاقش نمی دادم با همدستی دوست پسر ملیحه و زیبا طرح دوستی و روابط نامشروع من را ریخته و اجرا کردند. و من به خاطر حماقت و ضعف ایمانم مهره سوخته این شطرنج شدم بازیگر فیلم سیاهی که خودم مقصر آن بودم.

دیگر برای زندگی مشترکمان هیچ دلیلی وجود نداشت پدر و برادرانم با دیدن فیلم فساد اخلاقی ام برایم خط و نشان کشیدند. و وقتی که ماجرا را برایشان تعریف کردم هیچکس باور نکرد و محکوم شدم که به همسرم تهمت می زنم. ملیحه هم بعد از اینکه به نیتش رسید با مظلوم نمایی نقش یک زن هجران کشیده که به او خیانت شده را بازی می کرد تا بتواند به راحتی از من طلاق بگیرید و با مرد مورد علاقه اش ازدواج کند.

حالا من مانده ام و اطرافیانی که به من به چشم مردی منحرف می نگرند. 


جنگ جنسیتی نیست
یکی از ویژگی های ازدواج، تعهد و پایبندی هر یک از همسران نسبت به یکدیگر و حقوق متقابل است به گونه ای که این تعهد شالوده زندگی مشترک است؛ در غیر اینصورت اعتماد متقابل بین همسران یا اعضای خانواده کمتر و کمتر خواهد شد. در سبب شناسی خیانت دلایل متعددی را می توان برشمرد که به دلیل تفاوت های فردی این دلایل یا عوامل، می تواند در افراد مختلف و جوامع گوناگون و حتی در زمان های (شرایط) مختلف، متفاوت باشد.

 باید بدانیم این فقط مردها نیستند که خیانت می کنند بلکه خانم ها نیز این کار را انجام می دهند. بنابراین بهتر است به جای اینکه این مشکل را به جنگ جنسیت تبدیل کنیم، به دنبال علت خیانت ها بگردیم.


ویلیام گلاسر روانشناس، بیان می دارد: زوج ها زندگی مشترکشان را با عشق شروع می کنند اما می بینند صمیمیت اولیه به تدریج رنگ می بازد. با گذشت زمان زندگی برخی از همسران به جدایی کشیده می شوداما اکثریت به زندگی مشترکشان با آهنگی یکنواخت و ملال آور ادامه می دهند وب رای تحمل این زندگی به مشروبات الکلی، پرخوری، استفاده از مواد مخدر یا ارتباطات نامشروع روی می آورند. 

به عقیده این روانشناس، مهمترین انگیزه زن و مرد متأهلی که به سوی روابط نامشروع کشیده می شود، تجربه مجدد صمیمیت فردی و جنسی است. چیزی که دیگ رآ« را در زندگی مشترکشان نمی یابند. بنابراین جذابیت روابط نامشروع بدین دلیل است که هیچ یک از طرفین، عیب جویی، سرزنش و شکوه نمی کنند یا نق نمی زنند. 


چهار اصل ساده برای جلوگیری از خیانت

به طور کلی می توان برای داشتن روابط سالم و پیشگیری از خیانت زناشویی، به چهار اصل مهم که برای هدایت و بهبود زندگی زناشویی مهم است، اشاره داشت:

1-اصل حمایت

عامل ناخشنودی همسرتان نباشید. برای این منظور اجتناب از رفتار خشمگینانه، اجتناب از قضاوت نامحترمانه، اجتناب از خواسته های خودخواهانه را مد نظر داشته باشید. از همسرتان تعریف و تمجید کنید و وی را در بحران های مختلف حمایت کنید.

2- اصل توجه

مهمترین نیازهای عاطفی همسرتان را برطرف کنید. در مورد زنان نیاز به صحبت، نیاز به محبت، نیاز به حمایت مالی و نیاز به عهد خانوادگی باید مورد توجه قرار گیرد. در مورد مردان نیز نیازهای جنسی، داشتن روابط مفرح، جلب توجه و تعریف و تمجید نیز مهم است.

بررسی خیانت و عواقب خائنانه اش

3- اصل زمان

زمانی را برای نشان دادن توجه غیر مشروط به همسرتان تعیین کنید و مقدار زمان با هم بودن را بیشتر کنید. در این زمان ها ترتیبی دهید همسرتان در کنار شما احساس راحتی کند و همواره در کنار شما بودن را ترجیح دهد.

4- اصل صداقت

به طور کامل با همسرتان صادق باشید. صداقت عاطفی، صداقت در امور گذشته، صداقت در زمان حال، صداقت در مورد آینده و صداقت در همه امور زندگی باید سرلوحه روابط شما باشد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

اعضای باند جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

پربازدید ها

صدور هشدار نارنجی با فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از استان کرمان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان عنوان کرد: بی‌انگیزگی پزشکان متخصص برای حضور در شهرستان‌ها به دلیل کمبود زیرساخت‌های درمانی

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

کمبود شدید تمامی گروه‌های خونی در بم / درخواست از شهروندان برای اهدای خون

افشای جزئیاتی جدید از حادثه تروریستی کرمان؛ ساچمه‌های جلیقه انفجاری آلوده بودند

تیراندازی با اسلحه در درگیری خانوادگی در منوجان 4 مصدوم بر جای گذاشت

نجات یک خانم از دست زورگیر خیابانی چاقو به دست در سیرجان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)