کد خبر: ۱۳۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس قوه مجریه با تاکید بر اینکه هدف مهم دولت اقتصاد مقاومتی است، گفت که باید با اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی را اجرایی و عملیاتی کرد، اقتصادی که در شهرها و روستاها ازسوی مقامهای عالی استانی شبانه روز پیگیری می شود و مدیران ارشد در سفرهای برنامه ریزی شده، بر این اهداف راهبردی نظارت دارند.
ایرنا: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی هفته گذشته پس از نشست روسای سه قوه در سخنانی با تاکید بر اینکه در نشست سران سه قوه موضوعاتی همچون منطقه ای و اقتصاد مقاومتی بررسی شد، گفت: هدف ما این است که اقتصاد مقاومتی را در سال 95 اجرایی و عملیاتی کنیم.
وی اقتصاد مقاومتی را هدف مهم دولت تدبیر و امید دانست و تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند، بخشی از اقتدار کشور به اقتدار اقتصادی و اقتدار علمی مربوط می شود.
وی با یادآوری نشست سران سه قوه اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با هماهنگی و همفکری بیشتر برای اهدافی که مردم به ما رای داده اند برای حل معضلات مردم عمل کنیم.
رئیس جمهوری ادامه داد: در جلسه سران سه قوه بحث های متنوع و مختلفی مطرح شد یکی از مباحثی که مطرح شد، فضای بعد از برجام بود که ملت ایران با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به یک توافق حائز اهمیتی دست یافتند که آن برجام بود.
روحانی ادامه داد: این که جوانان ما بتوانند از علم، دانش و فناوری خود در فضاهای اقتصادی درست استفاده کنند که این موضوع قدرت علمی و فناوری ما و توسعه انسانی به معنای واقعی را به دنبال خواهد داشت ما اینگونه شاهد رشد اقتصادی کشور خواهیم بود که باعث پیشرفت کشور می شود و اشتغالزایی می کند.
وی تاکید کرد: برای این که بتوانیم از فضای بعد از برجام به خوبی استفاده کنیم، برخی از وزارتخانه ها مسئولیت سنگین تر و فضای بهتری برای کار دارند که یکی از این وزارتخانه وزارت نفت است.
وی اضافه کرد: روسای سه قوه در این نشست به این موضوع تاکید کردند که ما باید تحرک خود را در زمینه جذب سرمایه، سرمایه گذاری و جذب فناوری های نوین بیش از پیش افزایش دهیم و به این موضوع تاکید داشتند و از آن حمایت و بیان کردند که این حرکت باید در جامعه ما به خوبی به وجود آید.
رئیس جمهوری اظهارامیدواری کرد: با تلاش مسوولان اجرایی، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه ما بتوانیم از فضای به وجود آمده به خوبی استفاده کنیم.
روحانی با تاکید بر این که ما امروز در پسابرجام قرار داریم، اظهارداشت: ما باید از فضای به وجود آمده حداکثر استفاده را ببریم و خواست هر سه قوه از رسانه ها این است که فضای امید و نشاط را در جامعه روز به روز بیشتر کنند و در شرایط امروز کشور بتوانیم از همه ظرفیت ها و استعدادها برای توسعه و رشد ایران و اشتغال جوانان استفاده کنیم.
رئیس جمهوری یادآور شد: این کار امکان پذیر نیست مگر با همکاری و هماهنگی سه قوه و سایر ارکانی که در نظام مسئولیت هایی را برعهده دارند همچنین رسانه ها هم باید فضای امید را در جامعه بیشتر کنند.
روحانی خطاب به رسانه ها خاطرنشان کرد: اگر نکته یا نقص کوچکی در گوشه ای یافت می شود در همان حد مساله را ببینید و آن را تعمیم ندهند، بزرگ نمایی نکنند و ذهن مردم را برای مسائل جزئی مشغول نکنند.
رئیس جمهوری هفته گذشته همچنین در ضیافت افطار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران حضور یافت و در سخنانی اعلام کرد که دولت ایران به طور رسمی از آمریکا به علت ضبط و دستبرد به حدود دو میلیارد دلار از اموال بانک مرکزی، به دیوان دادگستری بین المللی شکایت کرده است.
وی تصریح کرد: دولت یازدهم تا احقاق حقوق مردم و به دست آوردن اصل و خسارت وارده، موضوع را دنبال خواهد کرد. 
روحانی گفت: دنبال کردن حقوق ملت به معنای ادامه راه شهیدان است. 
رئیس جمهوری با بیان اینکه اموال این مردم که نزدیک به 2 میلیارد دلار بوده براثر یک بی احتیاطی در دسترس آمریکایی ها قرار گرفته بود، اظهارداشت: در برابر این حادثه نباید ساکت بمانیم و دیروز به طور رسمی شکایت خود را در دیوان دادگستری بین المللی به ثبت رساندیم و این شکایت را تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهیم کرد. 
اما در هفته ای که گذشت همزمان با نشست های مختلف اعضای دولت تدبیر و امید برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و برنامه ریزی راههای اجرایی کردن آن ، جمعی از مدیران ارشد با سفر به نقاط مختلف کشور شرایط زیرساخت ها برای بنیان اقتصاد کلان کشور را مورد بررسی قرار دادند.
در این رهگذر استانداران با سفر به شهرها و روستاها این مهم را پیگیری کردند و معاونان رئیس جمهوری ،وزیران و معاونان آنها نیز با حضور در نقاط مختلف کشور پیگیر این هدف مهم دولت بودند.
سنگان مشهد از جمله مناطقی بود که هفته گذشته مقصد وزیر صنعت، معدن و تجارت بود که در جمع فعالان اقتصادی گفت در گذشته نه چندان دور فعالیت خاصی در منطقه سنگان انجام نشده بود اما به همت مردم و سرمایه گذاران اکنون سنگان به یکی از مناطق توانمند معدنی و صنعتی تبدیل و در دو سال اخیر به همت دولت نزدیک به 20 میلیون تن ظرفیت سازی برای تکمیل زنجیره فولاد در کشور انجام شد.
معاون دولت، مجلس و استان های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم سفری به اردبیل داشت و از پیش بینی ها مبنی بر رشد بازار صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور تا ارزش 900 هزار میلیارد ریال خبر داد. معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز به زنجان سفر کرد و توسعه و استفاده از ظرفیت های انسانی و استعدادهای موجود در استان و کشور را دو رویکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش اقتصاد مقاومتی ذکر کرد. 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان شهرک های صنعتی و صنایع کوچک نیز از جمله مدیران ارشدی بود که هفته گذشته به ارومیه سفر کرد و معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سبزوار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به نوشهر و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم سفری به کاشان داشت.
برچسب ها: دولت یازدهم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)