کد خبر: ۱۳۹۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
بررسی وضعیت سیم‌کارت‌های فعال تلفن همراه طی سال‌های گذشته همواره گویای این نکته بوده که حدود نیمی از این شماره‌ها در حالت غیرفعال قرار دارند.
به گزارش ایسنا، طبق آمارهای رسمی منتشر شده ضریب نفوذ سیم‌کارت‌های ‌واگذار شده تلفن همراه در کشور به بالای ۱۹۰ درصد می‌رسد با این وجود بخش قابل توجهی ازاین سیم‌کارت‌ها به دلایل نامعلوم درحالت غیرفعال قرار دارند. این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که فضای نامبرینگ در کشورهای مختلف از جمله ثروت‌های ملی به‌شمار می‌رود.

۳۱.۵ درصد سیم‌کارت غیرفعال همراه اول

طبق آمارهای رسمی، تا پایان سال ۱۳۹۴ اپراتور اول ارتباطی کشور یا شرکت همراه اول بیش از ۱۸ میلیون و ۸۱ هزار سیم‌کارت دائمی واگذار کرده که از این میان تعداد سیم‌کارت‌های فعال حدود ۱۴ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۵۰۰ شماره است و مابقی این شماره‌ها در حالت غیرفعال قرار دارند.

در حوزه سیم‌کارت‌های اعتباری نیز همراه اول بالغ بر ۴۵ میلیون و ۴۳۴ هزار سیم‌کارت واگذار کرده که از این تعداد تنها ۲۸ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۵۰۰ شماره در حالت فعال قرار دارند.

بدین ترتیب در مجموع از سوی اپراتور اول ارتباطی کشور حدود ۶۳ میلیون و ۴۸۶ هزار سیم‌کارت دائمی و اعتباری واگذار شده که از این میان کمی بیش از ۴۳ میلیون و ۴۸۵ هزار سیم‌کارت در حال فعال قرار دارند و در شرایطی که ضریب نفوذ سیم‌کارت‌های این اپراتور ۵۵.۲ درصد ارزیابی شده حدود ۶۸.۴۹ درصد از کل شماره‌های واگذار شده این اپراتور در حالت فعال قرار دارند.

طبیعی است که ۳۱.۵ درصد از این سیم‌کارت‌ها یعنی حدود یک سوم آنها نیز در حالت غیرفعال قرار دارند.

بیش از ۶۱ درصد شماره‌های ایرانسل غیرفعال‌اند

اپراتور دوم همراه یا ایرانسل نیز کمتر از یک میلیون سیم‌کارت دائمی واگذار کرده که از میان حدود ۷۴۷ هزار سیم‌کارت واگذار شده کمی بیش از ۳۱۰ هزار شماره یعنی کمتر از نیمی از شماره‌ها در حالت فعال قرار دارند.

همچنین اپراتور دوم بیش از ۷۹ میلیون و ۱۳۶ هزار سیم‌کارت اعتباری واگذار کرده که از این میان تنها ۳۰ میلیون و ۲۳۵ هزار شماره در حالت فعال قرار دارند.

در مجموع نیز این اپراتور حدود ۷۹ میلیون و ۸۸۴ هزار سیم‌کارت واگذار کرده که از این میان تنها کمی بیش از ۳۰ میلیون و ۵۴۶ هزار شماره در حالت فعال قرار داشته و ۶۱.۷۷ درصد از سیم‌کارت‌های این اپراتور در حالت غیرفعال قرار دارند و میزان شماره‌های فعال ایرانسل به ۳۸.۲۳ درصد می‌رسد. ضریب نفوذ این اپراتور در آمارها ۳۸.۷۸ درصد اعلام شده است.

حجم ۷۰ درصدی سیم‌کارت‌های غیرفعال رایتل

اپراتور سوم یا رایتل که چند سالی از فعالیت آن می‌گذرد نیز طی این سال‌ها به واگذاری سه نوع سیم‌کارت پرداخته است. دراین میان سهم رایتل از شماره‌های دائمی رقمی معادل ۱۱۷ هزار و ۴۲۸ سیم‌کارت است که از این تعداد تنها ۳۴ هزار و ۵۲۴ شماره یعنی رقمی حدود یک سوم این شماره‌ها در حالت فعال قرار دارند.

همچنین رایتل تا پایان سال ۱۳۹۴ بیش از شش میلیون و ۲۸۸ هزار سیم‌کارت اعتباری واگذار کرده که از این تعداد تنها حدود یک میلیون و ۸۴۹ هزار شماره در حالت فعال قرار داشته و مابقی آنها یعنی بیش از ۷۰ درصد آنها غیرفعال به‌شمار می‌روند.

در حوزه سیم‌کارت‌های دیتا نیز اپراتور سوم حدود ۵۷۳ هزار شماره واگذار کرده که از این رقم تنها حدود ۱۶۸ هزار و ۵۰۰ شماره در حالت فعال قرار دارند.

در مجموع طی این سال‌ها رایتل حدود شش میلیون و ۹۷۸ هزار و ۵۰۰ سیم‌کارت واگذار کرده که از این میان تعداد خطوط دایری این اپراتور حدود دو میلیون و ۵۲ هزار شماره می‌شود.

بدین ترتیب از کل سیم‌کارت‌های واگذار شده این اپراتور ۲۹.۴ درصد فعال و ۷۰.۶ درصد غیرفعال به‌شمار می‌روند. ضریب نفوذ این اپراتور نیز رقمی معادل ۲.۶ درصد اعلام شده است.
برچسب ها: موبایل
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)