کد خبر: ۱۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
ارسال به دوستان
ذخیره
پیکر شادروان موبدیار مهران غیبی بنا به وصیت وی برای کمک به آموزش و پژوهش به دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اهدا شد.
 پیکر شادروان موبدیار مهران غیبی بنا به وصیت وی برای کمک به آموزش و پژوهش به دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، موبدیار مهندس مهران غیبی که سال‌ها از بیماری سرطان رنج می‌برد، بامداد یکشنبه 30 خرداد 1395 خورشیدی در شهر کرمان درگذشت. 
شادروان غیبی مهرماه 1340 در زنجان چشم به جهان گشود؛ پدرش شاهپور افسر ارتش و مادرش مروارید، بهیار بود. 

وی 27 سال به عنوان آموزگار دینی در شهرهای کرمان، کرج و اصفهان به کار مشغول بود و پیشینه‌ هموندی در هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی کرمان را دارا بود. 

شادروان غیبی بنیانگذار موزه مردم شناسی زرتشتیان ایران در کرمان و صاحب‌امتیاز ماهنامه اسفند در این شهر بود.

وی تاکنون ده ها نوشتار با موضوع فرهنگ ایران باستان و دین زرتشتی در روزنامه‌های کرمان چاپ کرده و در دانشگاه‌ها و موسسات علمی کشور نیز به سخنرانی‌های گوناگونی در همین زمینه پرداخت که عرفان، اخلاق زیستی، ریشه‌های فرهنگی وقف و جایگاه زن در ایران باستان از آن جمله هستند. 

موبدیار غیبی دو دوره نیز هموند هیات مدیره انجمن زرتشتیان کرمان و نیز فرنشین کمیسیون فرهنگی آن بوده است. 

پیکر شادروان غیبی پس از انجام مراسم ویژه ای که زرتشتیان در این زمینه دارند امروز (دوشنبه) در اختیار دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان قرار گرفت. 

در مراسم تحویل پیکر شادروان غیبی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز حضور داشتند. 
معاون آموزشی دانشکده پزشکی در این رابطه گفت: شادروان مهران غیبی از فرهیختگانی بود که وصیت کرده بود بعد از مرگ جسدش برای انجام کارهای تشریح در اختیار دانشکده پزشکی قرار گیرد. 

دکتر سید نورالدین نعمت الهی افزود: مرحوم غیبی که در مقطع دکترا در دانشگاه شیراز مشغول به تحصیل بود به علت ابتلا به بیماری سرطان روز یکشنبه 30 خردادماه فوت کرد. 

وی ضمن قدردانی از خانواده شادروان غیبی بواسطه این کار نیکو اظهار کرد: هدیه کردن پیکر به دانشکده پزشکی در واقع کمک به امر آموزش و پژوهش است. 

نعمت الهی گفت: در این سال ها بسیاری از افراد بودند که وصیت کردند پس از مرگ جسدشان در اختیار دانشکده پزشکی قرار گیرد و در حال حاضر بیشتر از 10 نفر در کرمان وصیت کرده اند در زمان مرگ جسدشان به دانشکده پزشکی اهدا شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم طی پیامی از جامعه زرتشتیان قدردانی کرد.

در پیام دکتر علی اکبر حق دوست آمده است: برای پیشبرد علم و دانش در میهن عزیزمان، افراد زیادی مستقیم و غیر مستقیم در طول سال ها و هزاره های گذشته با همه ابزارهایی که داشتند چه از نظر مالی، جانی و یا حتی علمی که کسب کرده بودند جانفشانی کردند و بی دریغ به دیگران بخشیدند. 

وی ادامه داد: اگر رشد و افتخاری نصیب جامعه علمی کشورمان در طول تاریخ و در حال حاضر شده نتیجه از خودگذشتگی و ایثارهای بزرگ مردانی است که بسیاریشان بی صدا مثل شمع سوختند و در صفحات کتاب تاریخ حتی نام و نشانی از آنها باقی نمانده البته قطعا در کتاب الهی این اسم و رسم ها حفظ و شأن این بزرگواران در آخرت به بهترین شکل ممکن پرداخت خواهد شد. 

حق دوست گفت: در این بین جای تقدیر و تشکر دارد از جناب آقای مهران غیبی موبدیار محترمی که با اخلاص، کار و زندگی کردند و در طول عمر پر برکتشان خدمات بزرگی را به جامعه ارزشمند ایران داشتند و اکنون که چشم از جهان فروبستند با اهدای جسد خودشان به دانشکده پزشکی کمکی برای علم و علم آموزی و تربیت بهتر دانشجویان پزشکی شدند. روحشان شاد.

بنده به نوبه خودم به عنوان یک خادم کوچک جامعه پزشکی از جامعه زرتشتیان کشور و عزیزانمان در استان کرمان تشکر می کنم که این عزیزان در طول تاریخ همیشه همراه با بطن جامعه در افتخارات شریک بودند، ان شاء الله همواره سلامت، موفق و پویا باشند و روح این تازه درگذشته هم قرین رحمت الهی باشد. 

به روان و فروهر پاک موبدیار مهران شاپور غیبی درود باد. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)