کد خبر: ۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
ارسال به دوستان
ذخیره
آیت‌الله جعفری:
من 50 سال در کرمان کار کرده ام اگر من یک اشتباهی کردم آیا شما باید علیه من شعار دهید آیا عقل و دین این را می گوید
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: باید تا جایی که امکان دارد از فتنه جلوگیری و قبل از وقوع حادثه کاری کرد که چنین حادثه ای بوجود نیاید.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید یحیی جعفری روز دوشنبه در جمع اعضای ستاد گرامیداشت حماسه 9 دی افزود: اگر بتوانیم کاری کنیم که فتنه ای تحقق پیدا نکند به نفع جامعه است زیرا به هر حال هر فتنه ای که به وجود می آید عده ای هرچند اندک طرفدار پیدا می کند و موجب می شود تعدادی از مردم پراکنده شوند و اگر خدای ناکرده تکرار شود و متعدد باشد، مسئله خوبی نیست و باید از آن جلوگیری کرد. 

وی گفت: در قضیه کربلا که ما اکنون در ایام عزا و سوگواری به سر می بریم، مگر قتل پسر پیامبر یک فتنه بزرگ نبود، حضرت از همان زمانی که از مدینه می خواستند حرکت کنند سخنرانی های بسیار داشتند و مردم را در جریان مسائل قرار می دادند و حتی آمدند منا برای خواص و بزرگان سخنرانی و استدلال کردند، اما کسی جواب نداد. 

وی تصریح کرد: به طور عمده در رابطه با اینگونه فتنه ها و حوادث خواص و نه توده مردم مقصرند، توده مردم وقتی می بینند که خواص و شاخص ها اقدامی نمی کنند توده مردم هم سکوت می کنند. 

امام جمعه کرمان ادامه داد: امام حسین (ع) اعلام کرد برای امر به معروف و نهی از منکر به سمت عراق می روند و اگر مردم حمایت کرده بودند و خواص بی تفاوت نبودند، حادثه کربلا رخ نمی داد. 

وی گفت: با اینکه امام حسین (ع) خطبه های زیاد و متعددی ایراد کردند، حرف ها را زدند و همه را روشن کردند و در جریان کار قرار دادند، اما تاثیر نداشت. 

آیت الله جعفری اظهار کرد: به طور عمده دنیاپرستی و علاقه به دنیا سبب می شود در جاهایی که خطر هست ما شرکت نکنیم، گاهی کاری خطر جانی و مالی ندارد مانند 9 دی، اما گاهی ممکن است حوادث ناگواری در کار باشد. 

وی گفت: باید این نکته را از دین یاد بگیریم که اگر چنانچه عده ای، فردی یا جمعی بخواهند به ارزش های عالی دینی ما تعرض کنند ما نباید سکوت کنیم بلکه عکس العمل نشان دهیم و تا آنجا که ممکن است از وقوع فتنه پیشگیری کنیم و اگر پیش آمد با آن مقابله کنیم. 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: معنای روشن و واضح فتنه یعنی گمراه کردن و اینکه فردی یا جمعیتی نفهمند حق چیست و راه صحیح و درست کدام است. 

وی گفت: فتنه چند قسم دارد که می توان به فتنه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اشاره کرد که مصداق بارز فتنه فرهنگی همان حادثه ای بود که در زمان ناصرالدین شاه رخ داد و سید علی محمد باب ادعای امامت، ادعای نیابت از امام، بعد ادعای امامت و بعد ادعای نبوت و بعد ادعای خدایی کرد. 

وی افزود: عده ای هستند که با تحریک خارجی ها به هر حال در دنیا به عنوان بابی و بهایی هستند. 

آیت الله جعفری، افزود: اکنون آمریکایی ها که سردمدار جرایم و جنایات در دنیا هستند از این گروه راجع به برخوردی که ما با این گروه منحرف داشتیم چه مردم و چه حکومت حمایت می کنند. 

وی گفت: به گونه ای اینگونه حوادث بوجود می آید که کمتر شده اینها متوجه شوند و بصیرت پیدا کنند و توبه کنند. 

امام جمعه کرمان افزود: هفته گذشته مانند چند بار گذشته که در دفتر ما اتفاق افتاده است، یک فرد بهایی آمد و مسلمان شد، اما گفت من راضی نیستم شما این مسئله را مطرح کنید زیرا اگر اقوام من بفهمند جان من در خطر است، خیلی ها توبه می کنند و مسلمان می شوند. 

وی فتنه 88 را از نوع فتنه سیاسی برشمرد و گفت: مطلب عجیبی است، درست ماجرا را زیر نظر داشتم آقای میرحسین موسوی راجع به انتخابات چند بار خدمت رهبر معظم انقلاب رسید، آقا جمله ای منطقی و معقول فرمودند که شما شکایت کنید از همان کانال قانونی شورای نگهبان بررسی می کند که آیا تقلبی در انتخابات صورت گرفته یا خیر، ایشان قانع نشد و حرفی را مطرح کرد که جای شگفتی و تعجب است و از آقا خواست که انتخابات را ابطال کنید. 

آیت الله جعفری، ادامه داد: هنوز شورای نگهبان اعلام نکرده بود که چه کسی پیروز است و قرائن و شواهد روشن بود و همه می فهمیدند که ایشان رایی ندارد و همچنین آرای کروبی به اندازه رای باطله نبود، تعجب است که اعلام می کنند ما برنده هستیم. 

وی گفت: سه مرتبه یا بیشتر خدمت رهبری رسید، صحبت کرد و سرانجام گفت انتخابات را باید باطل اعلام کنید، دیگر این مطلب برای کسی قابل تحمل نبود، بر اساس قانون هر کسی حرفی دارد، حرف خود را مطرح می کند، نه اردوکشی خیابانی کند و خسارت های مالی و جانی به این مردم و ملت زده شد و عده ای تحریک شدند و اینها زمینه را فراهم کردند و آن شعارها را که 'نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران' سر دادند. 

امام جمعه کرمان به مزاح گفت: زمانی از آقای موسوی کاشانی که در دفتر رهبری است خواستم که یک وقت ملاقاتی برای ما بگیرید تا خدمت آقا برسیم که گفت نه فعلا کار داریم و امکانش نیست، گفتیم چگونه است که موسوی سه بار در یک ماه ملاقات می کند، چرا ما نمی توانیم، گفت او فتنه می کند، ما نیز گفتیم که اگر شرط ملاقات فتنه است ما هم برویم فتنه کنیم. 

وی تصریح کرد: گاهی اوقات کارهایی عمدی است و نمی توان به آن اشتباه گفت، آنقدر در طول تاریخ منصب، مقام، موقعیت های اجتماعی و ثروت و مال دنیا انسان های بزرگ را فریب داده و در زمان پیامبر (ص)، علی (ع) و ائمه اطهار و در زمان ما نیز وجود دارد. 

وی گفت: البته در زمان ما کمترین فتنه را در رابطه با انقلاب اسلامی داشتیم چون امام راحل قدرتی داشتند و شرایطی فراهم بود که هر کسی جرات نمی کرد دست به کارهای غلط بزند اما در عین حال چنین حوادثی در جامعه رخ می دهد. 

امام جمعه کرمان تصریح کرد: نباید بگذاریم فتنه محقق شود که به نفع ملت و مردم و جامعه است، راه آن این است که حرف منطقی و قانونی را بپذیرند که نپذیرفتند، اینجا می توانید بفهمید که مقام پرستی و علاقه به ریاست چقدر افراد را فریب داده و منحرف کرده و حتی افراد را به کشتن داده است. 

وی گفت: حالا اگر من چهار سال رییس جمهور شوم چه اتفاقی خواهد افتاد، طرفدارها هم گاهی موجب می شوند مرادشان را به گمراهی و انحراف بکشانند، مانند فتنه 88 که عده ای دور بعضی ها جمع شدند و سخن گفتند. 

آیت الله جعفری، افزود: رهبر معظم انقلاب در مورد فتنه 88 بارها اشاره و مطرح کردند، چون واقعا یک حادثه غیر مترقبه ای بود که انتظار نداشتیم از میرحسین موسوی و کروبی که روزگاری از یاران امام بود و حتی آقا به کروبی پیشنهاد کردند منزلی نزدیک ما هست بیایید اینجا به عنوان مشاور که اگر این کار را می کرد حرمت و آبرویش سرجایش و به آنچه می خواست رسیده بود، که قبول نکرد. 

وی گفت: چند چیز است که انسان ها را در طول تاریخ به انحراف کشانده که می توان به شهوات بویژه شهوات جنسی، اموال و ثروت دنیا که عده ای می کوشند از هر طریقی حلال و حرام به دست بیاورند و همچنین مقام، منصب و عنوان اشاره کرد. 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: اگر کسی عاقل باشد به معنای صحیح کلمه خود را برای مقام و منصب کم ارزش خراب نمی کند، اتفاقا افرادی که منصب و مقام دارند، آسایش کمتری دارند، حالا مقام ما معنوی است اما فردی مانند استاندار که مقام اجرایی دارد یکسره باید کار کند، جز سلب آسایش چیز دیگری در آن نیست، مگر اینکه نیت ما خالص باشد که بخواهیم برای مردم خدمت کنیم که در غیر این صورت در دنیا و آخرت خسارت می بینیم. 

وی با اشاره به اینکه من این مسائل را در زندگی به مدت 35 سال تجربه کرده ام، اظهار کرد: در ایران در حال حاضر شاید کسی نباشد که سابقه آن از نظر مسوولیت امام جمعه و نماینده ولی فقیه به اندازه من باشد، قبل از آن نیز در دوران انقلاب مسجد ما در خیابان حافظ طبق گواهی دوستان پایگاهی برای انقلاب بوده است و آن وقت هم مرارت های خاص خود بود و خدا به ما کمک کرد. 

آیت الله جعفری گفت: بعد از آن اتفاقات مردم در روز 9 دی به نحو معجزه آسایی شرکت کردند، می دیدم افرادی که کمتر در راهپیمایی ها شرکت می کنند گروه گروه می آیند، جمعیت قابل توجه و مقدر بود که ما صحبت کنیم. 

وی افزود: البته در اینگونه جاها باید مسوولان امر جمعیت را کنترل کنند زیرا شعارهایی علیه کسانی دادند که نباید می دادند، اگر همه شخصیت های کشور را انگ بزنیم و از صحنه خارج کنیم دیگر کسی نمی ماند. 

وی تصریح کرد: کسی که عمرش را برای انقلاب صرف کرده، همراه و همدوش رهبری و از یاران امام بوده، هم خود، هم فرزند و همسرش ممکن است اشتباه داشته باشد اما این سبب نمی شود که این شخصیت را زیرسووال ببریم. 

امام جمعه کرمان گفت: من 50 سال در کرمان کار کرده ام اگر من یک اشتباهی کردم آیا شما باید علیه من شعار دهید آیا عقل و دین این را می گوید، البته آنجایی که لازم و ضروری است خواص خط و شعار هم می دهند اشکال هم ندارد، همانگونه که در 9 دی دادند. 

وی با تاکید بر داشتن بصیرت به معنای بینایی، افزود: افرادی با تقوا به معنای صحیح کلمه هستند و اگر شیطان ها بخواهند اینگونه افراد را وسوسه و منحرف کنند و فریب بدهند و از راه بیرون کنند، آنها متذکر می شوند چون اهل بصیرت و بینایی هستند، خوبی را از بدی درک می کنند و دنبال کار غلط نمی روند. 

آیت الله جعفری با اشاره به اینکه 9 دی نه آخرین مسئله است و نه اولین بوده، خاطرنشان کرد: قبل از آن ما فتنه داشته ایم بعد از این هم باید مراقب باشیم که ممکن است افرادی در خفا در حال برنامه ریزی باشند زیرا تا زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی چیزی نمانده است. 

وی ادامه داد: همین نکته را به شما بگویم هر کس از راه رسید به عنوان نماینده فلان آدم و شخصیت به دنبال آن نروید و حداقل در مورد او از ما بپرسید، عده ای می توانند با پول خرج کردن افرادی را دور خود جمع کنند. 

امام جمعه کرمان گفت: اگر در انتخابات مجلس که امام (ره) فرمودند مجلس در راس امور است، اشتباه کنیم وای به حال ملت، مجلسی که الان داریم از نظر ما به طور نسبی از مجالس خوب است و سعی کنیم در انتخابات آینده که بزودی وقت آن فرا می رسد، کسانی را انتخابات کنیم که مجلس دهم اگر بهتر از مجلس نهم نیست حداقل مثل نهم باشد، افراد هم باید باسواد باشند و هر کس از راه رسید نمی تواند وکیل باشد. 

آیت الله جعفری، اظهار کرد: توده مردم دقیق متوجه نمی شوند خواص باید کاری کنند، هم سواد علمیت شرط است زیرا در مجلس کمیسیون های مختلف وجود دارد و واقعا علمیت و سواد لازم است. 

وی گفت: از خارج نیز افرادی از هم اکنون خود را مهیا کرده اند که به کرمان بیایند، مراقب باشید و به دیگران بگویید و برادران و خواهران را از اینگونه مسائل آگاه کنید، چه بسا فردی در لباس مقدس روحانیت باشد، درس هم خوانده باشد اما صلاحیت او صلاحیت درستی برای مجلس نباشد. 

وی افزود: امیدواریم در 9 دی و هم در انتخابات همه در صحنه حضور داشته باشیم و حرکت ما بر اساس بصیرت و درک صحیح و بینایی باشد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)