کد خبر: ۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: یکی از مولفه های مهم و مورد نظر دولت از اجرای مصوبه افزایش 30 درصدی قیمت نان، کیفیت بخشیدن به نان های تولیدی کشور است که از طریق آزادپز شدن 20 درصد نانوایی‌های یارانه‌ای موجود عملیاتی شده است.
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: یکی از مولفه های مهم و مورد نظر دولت از اجرای مصوبه افزایش 30 درصدی قیمت نان، کیفیت بخشیدن به نان های تولیدی کشور است که از طریق آزادپز شدن 20 درصد نانوایی‌های یارانه‌ای موجود عملیاتی شده است.

به گزارش ایسنا، علی قنبری - معاون وزیر جهاد کشاورزی - اظهار کرد: بحث آزاد پزی 20 درصد نانوایان از موارد مهم در اجرای مصوبه اخیر دولت بود که از دید رسانه های خبری و تحلیل گران حوزه آرد و نان مغفول ماند و کمتر به آن پرداخته شد، در صورتی که این بخش از مصوبه، پایش کیفی تولید نان را هدف قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه آزاد پزی، رقابت در تولید نان را بین نانوایان نهادینه خواهد کرد، افزود: با توجه به اینکه قیمت نان هایی که توسط نانوایان آزادپز تولید می شود، به دلیل عدم برخورداری از یارانه دولتی، بیشتر و بالاتر از قیمت سایر نان های تولیدی است؛ بنابراین آزادپزان ناگریز به رعایت سایر مولفه های رقابت که مهمترین آنها کیفیت بالای محصول است، هستند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: نانوایان آزادپز برای ماندن در بازار و جذب مشتری، مجبور به رقابت هستند و این موضوع خود بخود بین نانوایان سنتی نیز انگیزه افزایش کیفیت بوجود خواهد آورد که در نهایت حاصل این رقابت به نفع مصرف کننده و جامعه خواهد بود.

قنبری شاخص و ویژگی دیگر آزادپزی را قابلیت استفاده از افزودنی ها و بهبود دهنده های مجاز و مفید برای سلامت مردم بر شمرد و گفت: وقتی بخشی از نانوایان از دایره قیمت گذاری دولتی خارج و ملزم به رقابت شوند، برای افزایش کیفیت نان خود، از افزودنی های مجاز، بهداشتی و مفید استفاده خواهند کرد که این در واقع ارتقای سلامت و جبران ریز مغذی‌های مورد نیاز بدن مصرف کننده را در پی خواهد داشت.

وی مزیت دیگر آزادپزی را صرفه جویی در منابع از طریق تولید دقیق و به اندازه نان دانست و تشریح کرد: وقتی یک واحد نانوایی، آرد مورد نیاز خود را از طریق بازار و با قیمت آزاد تهیه می کند، قطعا زمان و میزان پخت خود را با شرایط میزان مشتری وفروش تنظیم خواهد کرد. لذا از انباشته شدن نان جلوی نانوایی ها در مواقعی که خریدار کمتر است، کاسته و به نوعی از هدر رفتن سرمایه های ملی جلوگیری می شود.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ویژگی دیگر آزادپز شدن 20 درصد نانوایی ها را مصرف صحیح و به اندازه نان از سوی مصرف کنندگان اعلام و اظهار کرد: قطعا آزادپزی جایگاه خود را در جامعه و بخصوص در میان اقشاری که بیشتر به دنبال کیفیت و سلامت نان هستند، بدست خواهد آورد و با توجه به اینکه مصرف کننده، نان کیفی و به نسبت گران تری تهیه می کند، لاجرم از دور ریز آن جلوگیری کرده و موقع خرید نیز سعی می کند به اندازه نیاز خریداری کند که از این طریق نیز صرفه جویی در مصرف آرد و نان اتفاق خواهد افتاد و از ضایعات کم خواهد شد.
برچسب ها: نان سنتی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)